Opel Combo-e Cargo w Polsce. Ile kosztuje elektryczny furgon?

2021-11-09 14:38

Klienci w Polsce mogą składać zamówienia Opla Combo‑e Cargo. Ceny tego w pełni elektrycznego lekkiego pojazdu użytkowego na polskim rynku zaczynają się już od 146 750 zł (cena detaliczna z VAT). Przestrzeń ładunkowa pomieści sporo pakunków, a dzięki ładowności 800 kg uda się przewieźć spory ciężar. W zależności od stylu i warunków jazdy pojazd może przejechać na jednym ładowaniu akumulatora o pojemności 50 kWh, nawet 275 kilometrów. Ładowanie do 80 procent pojemności akumulatora na publicznej stacji ładowania trwa około 30 minut.

Firma Opel, która zaplanowała elektryfikację wszystkich swoich modeli osobowych i dostawczych do 2024 roku, wprowadza na polski rynek kolejne auto zasilane niebieską energią. Opel Combo-e Cargo to bezemisyjny kompaktowy furgon kierowany do właścicieli jednoosobowych i małych firm, działających głównie na obszarach miejskich. Elektryczny dostawczak dostępny jest w dwóch długościach nadwozia. Samochód w odmianie 4,40 m ma rozstaw osi 2785 mm i może przewozić przedmioty o długości do 3090 mm, przy przestrzeni ładunkowej do 3,8 m3. Przedłużona odmiana XL mierzy 4,75 m przy rozstawie osi 2975 mm i przestrzeni ładunkowej 4,4 m3, w której zmieszczą się przedmioty o długości do 3440 mm. Podłoga jest płaska, akumulator został umieszczony pod podłogą. Pojazdem uda się przewieźć do 800 kg ładunku i holować przyczepę o masie do 750 kg.

Opel Combo‑e Cargo jest dostępny także w wersji przystosowanej do przewozu osób. Vanem z kabiną załogową opartym na przedłużonej odmianie XL może podróżować łącznie pięć osób, wraz z towarem lub sprzętem przewożonym bezpiecznie za ścianką działową (z klapką ułatwiającą transport szczególnie długich przedmiotów). Cena pojazdu w wersji Standard startuje od 146 750 zł, a dłuższa XL kosztuje od 151 750 zł (ceny detaliczne z VAT). Cena wersji długiej, załogowej zaczyna się już od 155 300 zł (cena detaliczna z VAT).

Silnik elektryczny rozwija moc 100 kW (136 KM) i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W zależności od wersji Combo‑e Cargo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,2 sekundy, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 135 km/h. Zaawansowany system odzyskiwania energii z hamowania działający w dwóch trybach wybieranych przez użytkownika dodatkowo zwiększa efektywność pojazdu. Akumulator trakcyjny Combo‑e Cargo może być ładowany na kilka sposobów, w zależności od dostępnej infrastruktury — za pomocą ładowarki naściennej, na stacji szybkiego ładowania, a nawet z domowego gniazdka elektrycznego. Naładowanie akumulatora o pojemności 50 kW w 80 procentach na publicznej o mocy 100 kW (prądem stałym) zajmuje niespełna 30 minut. Fachowcy, którzy potrzebują dodatkowego prześwitu i lepszej przyczepności na błotnistej, piaszczystej lub zaśnieżonej nawierzchni, mogą zamówić Combo‑e Cargo z pakietem budowlanym i elektronicznym systemem kontroli trakcji IntelliGrip.

Model ten może być wyposażony w pakiet technologii i systemów wspomagających prowadzenie pojazdu, który obejmuje między innymi: system wykrywający zmęczenie kierowcy, rozpoznawanie znaków drogowych, system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją ochrony pieszych i automatycznym hamowaniem awaryjnym. Szczególnie istotny dla bezpieczeństwa innych użytkowników drogi jest system Surround Rear Vision, który pomaga zapobiegać wypadkom z udziałem rowerzystów i pieszych przy skręcaniu w prawo. Zestaw dwóch kamer zapewnia widoczność do tyłu oraz strefy z boku pojazdu.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki