Poprawione detale
Opel Insignia zaliczył spory sprzedażowy sukces, o czym świadczy liczba ponad 580 000 sprzedanych egzemplarzy tego modelu. Odmłodzenie nadwozia polega na optycznym poszerzeniu i obniżeniu przodu. Błyszczący, chromowany grill jest szerszy i osadzony niżej niż obecnie. Pas z logo marki stał się węższy, a jego końcówki wskazują na zaprojektowane od nowa klosze reflektorów z błyszczącymi czarnymi oprawami, wykończonymi chromowanymi detalami, i lampami do jazdy dziennej LED. Inne są też detale w dolnej części pasa przedniego z lampami przeciwmgielnymi. Tylna klapa posiada zintegrowany spoiler. Zakrzywiona linia słupka C w wersji 5-drzwiowej zanika, zanim dotrze do linii spojlera, co podkreśla sylwetkę tradycyjnego coupe. W wersji czterodrzwiowej słupek dochodzi do krawędzi spojlera, optycznie wydłużając sylwetkę sedana. Chromowana listwa na tylnej klapie została przesunięta w dół. Jej kontynuacją są wąskie światła cofania w tylnych lampach. Zarówno w sedanie, jak i w hatchbacku tylne światła pozycyjne i światła stop wykonano w technologii LED-owej. Uzupełnieniem są nowe wzory obręczy ze stopów lekkich
Lepsza funkcjonalność
Modernizację kokpitu podporządkowano bardziej intuicyjnej obsłudze. W konsoli centralnej o zupełnie nowej, subtelniejszej estetyce, umieszczono liczne nowoczesne rozwiązania i funkcje. Uproszczono detale deski rozdzielczej, tak jak obsługę klimatyzacji. Panel sterowania nowego systemu multimedialnego to 8-calowy kolorowy wyświetlacz dotykowy. Z poziomu ekranu startowego kierowca ma dostęp do wszystkich funkcji i menu niższego rzędu, takich jak wybór stacji radiowych, utworów, połączenia ze smartfonami czy nawigacja 3D. Zaprojektowano też nowy zestaw wskaźników z 8-calowym kolorowym ekranem. Oprócz tradycyjnych wskazań, prezentuje on informacje nawigacyjne oraz ustawienia funkcji smartfona i systemu audio.
Zmiany pod maską
Pod maską postawiono na nowe silniki zarówno wysokoprężne jak i benzynowe (także te przystosowane do gazu LPG). W nowej Insigni dwulitrowy turbodiesel o mocy 120 KM i 370 Nm lub 140 KM i 370 Nm emituje CO2 w ilości zaledwie 99 g/km. Najmocniejszym dieslem w ofercie jest silnik 2.0 BiTurbo CDTI 195 KM. Wyposażony w dwie turbosprężarki i układ sekwencyjny silnik rozwija 400 Nm momentu obrotowego. Wśród silników benzynowych na szczególną uwagę zasługują dwie turbodoładowane jednostki z bezpośrednim wtryskiem: 2.0 SIDI Turbo 250 KM 400 Nm oraz 1.6 SIDI Turbo 170 KM i 260 Nm (lub 280 Nm z overboost). Motory te mogą współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop lub z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią. Wersja z silnikiem 2.0 SIDI Turbo jest dostępna z napędem przednim lub na cztery koła. Oszczędną alternatywą będzie Insignia 1.4 140 KM LPG rozwijająca 200 Nm. Podobnie jak wersja benzynowa tego silnika, spełnia on rygorystyczne wymagania przyszłej normy emisji Euro 6. Liczne udoskonalenia konstrukcji podwozia mają podnieść komfort jazdy. Zmodernizowano amortyzatory, stabilizatory i układ kierowniczy. Ograniczono tez generowany hałas oraz wibracje podczas jazdy.
CENA w POLSCE
Opel Insignia sedan / cena promocyjna
silnik / wersja | INSIGNIA | EDITION | COSMO | EXECUTIVE |
1.8 Twinport Ecotec (140 KM) M6 |
88 750 zł |
96 550 zł 92 550 zł |
100 150 zł 104 150 zł |
- |
1.4 Turbo Ecotec (140 KM) Start/Stop M6 |
91 750 zł 87 750 zł |
99 550 zł 95 550 zł |
107 150 zł 103 150 zł |
- |
1.4 Turbo LPG Ecotec (140 KM) M6 |
98 350 zł 94 350 zł |
106 150 zł 102 150 zł |
113 750 zł 109 750 zł |
- |
1.6 Turbo Ecotec (170 KM) Start/Stop M6 |
- | 104 550 zł 100 550 zł |
112 150 zł 108 150 zł |
123 750 zł 119 750 zł |
1.6 Turbo Ecotec (170 KM) A6 |
- | 109 650 zł 105 650 zł |
117 250 zł 113 250 zł |
128 850 zł 124 850 zł |
2.0 Turbo Ecotec (250 KM) Start/Stop 4x4 M6 |
- | - | 142 750 zł 138 750 zł |
150 850 zł 146 850 zł |
2.0 Turbo Ecotec (250 KM) 4x4 A6 |
- | - | 147 850 zł 143 850 zł |
155 950 zł 151 950 zł |
2.0 CDTI Ecotec (110 KM) M6 |
96 750 zł 92 750 zł |
104 550 zł 100 550 zł |
- | - |
2.0 CDTI EcoFLEX (120 KM) Start/Stop M6 |
99 150 zł 95 150 zł |
106 950 zł 102 950 zł |
114 550 zł 110 550 zł |
- |
2.0 CDTI Ecotec (130 KM) M6 |
97 750 zł 93 750 zł |
105 550 zł 101 550 zł |
113 150 zł 109 150 zł |
- |
2.0 CDTI Ecotec (130 KM) A6 |
104 250 zł 100 250 zł |
112 050 zł 108 050 zł |
119 650 zł 115 650 zł |
- |
2.0 CDTI EcoFLEX (140 KM) Start/Stop M6 |
100 550 zł 96 550 zł |
108 350 zł 104 350 zł |
111 950 zł 115 950 zł |
- |
2.0 CDTI Ecotec (163 KM) Start/Stop M6 |
- | 108 950 zł 104 950 zł |
116 550 zł 112 550 zł |
128 150 zł 124 150 zł |
2.0 CDTI Ecotec (163 KM) A6 |
- | 114 050 zł 110 050 zł |
121 650 zł 117 650 zł |
133 250 zł 129 250 zł |
2.0 CDTI Ecotec (163 KM) Start/Stop 4x4 M6 |
- | 121 950 zł 117 950 zł |
129 550 zł 125 550 zł |
137 650 zł 133 650 zł |
2.0 CDTI Ecotec (163 KM) 4x4 A6 |
- | 127 050 zł 123 050 zł |
134 650 zł 130 650 zł |
142 650 zł 138 750 zł |
2.0 CDTI BiTurbo Ecotec (195 KM) Start/Stop M6 |
- | - | 126 050 zł 122 050 zł |
137 650 zł 133 650 zł |
2.0 CDTI BiTurbo Ecotec (195 KM) A6 |
- | - | 131 150 zł 127 150 zł |
142 750 zł 138 750 zł |
2.0 CDTI BiTurbo Ecotec (195 KM) 4x4 A6 |
- | - | 144 150 zł 140 150 zł |
152 250 zł 148 250 zł |
.
Opel Insignia liftback / cena promocyjna
silnik / wersja | INSIGNIA | EDITION | COSMO | EXECUTIVE |
1.8 Twinport Ecotec (140 KM) M6 |
90 250 zł |
98 050 zł 94 050 zł |
105 650 zł 101 650 zł |
- |
1.4 Turbo Ecotec (140 KM) Start/Stop M6 |
93 250 zł 89 250 zł |
101 050 zł 97 050 zł |
108 650 zł 104 650 zł |
- |
1.4 Turbo LPG Ecotec (140 KM) M6 |
99 850 zł 95 850 zł |
107 650 zł 103 650 zł |
115 250 zł 111 250 zł |
- |
1.6 Turbo Ecotec (170 KM) Start/Stop M6 |
- | 106 050 zł 102 050 zł |
113 650 zł 109 650 zł |
125 250 zł 121 250 zł |
1.6 Turbo Ecotec (170 KM) A6 |
- | 111 150 zł 107 150 zł |
118 750 zł 114 750 zł |
130 350 zł 126 350 zł |
2.0 Turbo Ecotec (250 KM) Start/Stop 4x4 M6 |
- | - | 144 250 zł 140 250 zł |
152 350 zł 148 350 zł |
2.0 Turbo Ecotec (250 KM) 4x4 A6 |
- | - | 149 350 zł 145 350 zł |
157 450 zł 153 450 zł |
2.0 CDTI Ecotec (110 KM) M6 |
98 250 zł 94 250 zł |
106 050 zł 102 050 zł |
- | - |
2.0 CDTI EcoFLEX (120 KM) Start/Stop M6 |
100 650 zł 94 650 zł |
108 450 zł 104 450 zł |
116 050 zł 112 050 zł |
- |
2.0 CDTI Ecotec (130 KM) M6 |
99 250 zł 95 250 zł |
107 050 zł 103 050 zł |
114 650 zł 110 650 zł |
- |
2.0 CDTI Ecotec (130 KM) A6 |
105 750 zł 101 750 zł |
113 550 zł 109 550 zł |
121 150 zł 117 150 zł |
- |
2.0 CDTI EcoFLEX (140 KM) Start/Stop M6 |
102 050 zł 98 050 zł |
109 850 zł 105 850 zł |
117 450 zł 113 450 zł |
- |
2.0 CDTI Ecotec (163 KM) Start/Stop M6 |
- | 110 450 zł 106 450 zł |
118 050 zł 114 050 zł |
129 650 zł 125 650 zł |
2.0 CDTI Ecotec (163 KM) A6 |
- | 115 550 zł 111 550 zł |
123 150 zł 119 150 zł |
134 750 zł 130 750 zł |
2.0 CDTI Ecotec (163 KM) Start/Stop 4x4 M6 |
- | 123 450 zł 119 450 zł |
131 050 zł 127 050 zł |
139 150 zł 135 150 zł |
2.0 CDTI Ecotec (163 KM) 4x4 A6 |
- | 128 550 zł 124 550 zł |
136 150 zł 132 150 zł |
144 250 zł 140 250 zł |
2.0 CDTI BiTurbo Ecotec (195 KM) Start/Stop M6 |
- | - | 127 350 zł 123 350 zł |
139 150 zł 135 150 zł |
2.0 CDTI BiTurbo Ecotec (195 KM) A6 |
- | - | 131 150 zł 127 150 zł |
144 250 zł 140 250 zł |
2.0 CDTI BiTurbo Ecotec (195 KM) 4x4 A6 |
- |
- | 145 650 zł 141 650 zł |
153 750 zł 149 750 zł |
.
Opel Insignia Sports Tourer / cena promocyjna
silnik / wersja | INSIGNIA | EDITION | COSMO | EXECUTIVE |
1.8 Twinport Ecotec (140 KM) M6 |
93 750 zł |
101 150 zł 97 150 zł |
109 150 zł 105 150 zł |
- |
1.4 Turbo Ecotec (140 KM) Start/Stop M6 |
96 750 zł 92 750 zł |
104 150 zł 100 150 zł |
112 150 zł 108 150 zł |
- |
1.4 Turbo LPG Ecotec (140 KM) M6 |
103 350 zł 99 350 zł |
111 150 zł 107 150 zł |
118 750 zł 114 750 zł |
- |
1.6 Turbo Ecotec (170 KM) Start/Stop M6 |
- | 109 550 zł 105 550 zł |
117 150 zł 113 150 zł |
129 750 zł 125 750 zł |
1.6 Turbo Ecotec (170 KM) A6 |
- | 114 650 zł 110 650 zł |
122 250 zł 118 250 zł |
134 850 zł 130 850 zł |
2.0 Turbo Ecotec (250 KM) Start/Stop 4x4 M6 |
- | - | 147 750 zł 143 750 zł |
149 850 zł 153 850 zł |
2.0 Turbo Ecotec (250 KM) 4x4 A6 |
- | - | 152 850 zł 148 850 zł |
161 950 zł 157 950 zł |
2.0 CDTI Ecotec (110 KM) M6 |
101 750 zł 97 750 zł |
109 550 zł 105 550 zł |
- | - |
2.0 CDTI EcoFLEX (120 KM) Start/Stop M6 |
104 150 zł 100 150 zł |
111 950 zł 107 950 zł |
123 950 zł 119 950 zł |
- |
2.0 CDTI Ecotec (130 KM) M6 |
102 750 zł 98 750 zł |
110 550 zł 106 550 zł |
118 150 zł 114 150 zł |
- |
2.0 CDTI Ecotec (130 KM) A6 |
109 250 zł 105 250 zł |
117 050 zł 113 050 zł |
124 650 zł 120 650 zł |
- |
2.0 CDTI EcoFLEX (140 KM) Start/Stop M6 |
105 550 zł 101 550 zł |
113 350 zł 109 350 zł |
120 950 zł 116 950 zł |
- |
2.0 CDTI Ecotec (163 KM) Start/Stop M6 |
- | 113 950 zł 109 950 zł |
121 750 zł 117 750 zł |
134 150 zł 138 150 zł |
2.0 CDTI Ecotec (163 KM) A6 |
- | 119 050 zł 115 050 zł |
126 650 zł 122 650 zł |
139 250 zł 135 250 zł |
2.0 CDTI Ecotec (163 KM) Start/Stop 4x4 M6 |
- | 126 950 zł 122 950 zł |
134 550 zł 130 550 zł |
143 650 zł 139 650 zł |
2.0 CDTI Ecotec (163 KM) 4x4 A6 |
- | 132 050 zł 128 050 zł |
139 650 zł 135 650 zł |
148 750 zł 144 750 zł |
2.0 CDTI BiTurbo Ecotec (195 KM) Start/Stop M6 |
- | - | 131 050 zł 127 050 zł |
143 650 zł 139 650 zł |
2.0 CDTI BiTurbo Ecotec (195 KM) A6 |
- | - | 136 150 zł 132 150 zł |
148 750 zł 144 750 zł |
2.0 CDTI BiTurbo Ecotec (195 KM) 4x4 A6 |
- |
- | 149 150 zł 145 150 zł |
158 250 zł 144 250 zł |
.