Peugeot też chce mieć miejską hybrydę

2013-08-27 15:00

Rosnąca popularność miejskich samochodów hybrydowych i elektrycznych powoduje, że motoryzacyjni producenci chętniej pracują nad takimi właśnie pozycjami. Peugeot wzorując się na sukcesie Toyoty Yaris Hybird, stworzył na bazie modelu 208 odmianę Hybrid FE.

Peugeot 208 Hybrid FE Concept został oparty na podstawowej 208-ce z silnikiem 1.0 VTi. Aby uzyskać jak najlepsze efekty, zredukowano masę auta aż o 20% (- 200 kg) oraz przestylizowano nadwozie dla mniejszych oporów powietrza. Niektóre elementy zbudowano przy wykorzystaniu włókna węglowego, tylna klapa została całkowicie przemodelowana, a w zderzaku pojawił się dyfuzor. Designerskimi bajerami są natomiast kamery zamiast tradycyjnych lusterek bocznych oraz aerodynamiczne, 19-calowe obręcze kół.

>>> Peugeot 308 R Concept: kompaktowy hot hatch - ZDJĘCIA <<<

To co najważniejsze to jednak źródło napędu. Benzynowy motor 1.0 VTi (999 cm3) został powiększony do pojemności 1.2 (1233 cm3). Moc silnika wynosząca 68 KM pozostała niezmieniona, ale moment obrotowy wzrósł z 95 Nm do 119 Nm. Jednostkę połączono z silnikiem elektrycznym o mocy 41 KM i 30 Nm, co w sumie daje łączną moc 136 KM. Jak to w układach hybrydowych bywa, wykorzystano technologię rekuperacji - podczas toczenia się wozu oraz hamowania odzyskiwania jest energia ładująca akumulatory. Według informacji auto wyłącznie w trybie elektrycznym potrafi pokonać dystans do 19 kilometrów. Peugeot chwali się dodatkowo niskim spalaniem na poziomie zaledwie 2,1 l/100 km oraz emisją CO2 równą 49 g/km.

Auto swój debiut zaliczy podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Niestety jest to tylko prototyp i stanowi jedynie pokaz możliwości francuskiej marki.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki