Dacia Logan

i

Autor: Rafał Mądry rok produkcji 2004-2012

Produkcja Dacii Logan pierwszej generacji zostanie wznowiona. Tani sedan powróci na rynek

2020-11-16 15:11

Wiekowa konstrukcja Dacii Logan pierwszej generacji wciąż ma szansę na rynkowy sukces. Do takiego wniosku doszli Irańczycy, którzy chcą wznowić produkcję taniego sedana, dotychczas znanego pod nazwą Renault Pars Tondar. Na tamtejszym rynku kompaktowe sedany mają się świetnie.

Rynek samochodowy w Iranie jest pełen wiekowych konstrukcji po faceliftingach i modernizacjach, które aż trudno zliczyć. Nic dziwnego - proste, dobrze znane konstrukcje sprawdzają się najlepiej w spartańskich warunkach i wymagają mniejszej troski w kwestii serwisu. Niska cena zakupu nierzadko czyni je jedyną dostępną opcją, a na sprzedaż nowych aut wpływa również polityka międzynarodowa. Nie jest tajemnicą, że relacje Iranu z "Zachodem" są napięte. 

SprawdźNowa Dacia Sandero i Logan debiutują na oficjalnych zdjęciach. Francuzi nie wytrzymali - GALERIA

Trzeba sobie radzić we własnym zakresie, bazując na sprawdzonych rozwiązaniach. SAIPA - irańskie konsorcjum produkujące samochody osobowe będzie więc produkować Dacię Logan pierwszej generacji. Auto będzie konkurowało z kompaktowymi sedanami, wzorowanymi głównie na francuskich konstrukcjach. To właśnie marki z Francji dominowały przez długie lata na tamtejszym rynku.

SAIPA Renault Pars Tondar

i

Autor: SAIPA Renault SAIPA Renault Pars Tondar

Renault Pars Tondar czyli Dacia Logan w Iranie

Jak podaje Autokult, nowa-stara Dacia Logan będzie oparta o Renault Pars Tondar. Właśnie taką nazwę nosiła dobrze znana konstrukcja do tej pory. Pierwsza odsłona Logana doczekała się następcy w 2012 roku, ale jej rynkowa kariera trwała w wielu krajach. Na przykład w Indiach, jej produkcję zakończono dopiero w 2018 roku. Iran wciąż się nie poddaje, a przedstawiciele SAIPA twierdzą, że wciąż będą mieli dostęp do 85% części Logana, co pozwoli kontynuować jego produkcję pod rodzimą marką.

Wygląd dotychczasowej iteracji Logana zdradzał od razu co to za samochód. Mało prawdopodobne jest, by SAIPA wprowadziła w tej kwestii istotne zmiany. Brakujące części zostaną zaczerpnięte z innych pojazdów produkowanych przez konsorcjum, co raczej nie doda produktowi uroku, ale jego najważniejsze właściwości pozostaną bez zmian - auto będzie tanie, proste i odporne na eksploatację w trudnych warunkach.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki