Range Rover Velar w ekstremalnym wydaniu SVAutobiography Dynamic Edition

2019-02-05 18:32

Poznajcie topową i za razem najnowszą wersję wyposażenia Velara - SVAutobiography Dynamic Edition, którą opracował brytyjski dział profesjonalistów Special Vehicle Operations firmy JLR. Pomimo sportowych osiągów, jego zachowanie w terenie nie ulegnie zmianie.

Opisany przez Land Rovera jako „szczyt linii produkcyjnej Velar”, SVAutobiography Dynamic Edition posiada największy silnik, jaki wyszedł z fabryki JLR - 5-litrowy doładowany motor V8, który produkuje 550 KM i 680 Nm. W rezultacie, jest to najszybszy Velar, jaki powstał do tej pory. Sprint od 0 do 100 km/h wynosi 4,5 sek, a prędkość maksymalna dochodzi do 274 km/h.

Testowaliśmy: Range Rover Velar R-Dynamic D300 HSE

Zwiększenie mocy silnika nie miałoby miejsca, bez licznych modyfikacji w osprzęcie i podwoziu. Do tego auta trafiły ulepszone hamulce i elementy zawieszenia, a także zmodernizowanie układu napędowego i systemów bezpieczeństwa. Finalnie osiągi Velara zostały podniesione, co nie wpłynęło na jego funkcjonalność i komfort w terenie. Jest to po prostu Velar SVR cywilizowanego kierowcy.

SVAutobiography Dynamic Edition stoi na standardowych 21-calowych kutych felgach aluminiowych (22-calowe felgi są opcjonalne), które mieszczą teraz większe hamulce - odpowiednio przednie i tylne tarcze hamulcowe o średnicy 395 mm i 396 mm. Czerwone zaciski hamulcowe (czterotłoczkowe z przodu, przesuwane z tyłu) wskazują na ulepszoną wydajność. Dla klientów, którzy nie lubią rzucać się w oczy, producent przygotował opcjonalne zaciski w kolorze czarnym.

Mówiąc o wyglądzie, Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition jest wyposażony w szereg unikalnych funkcji stylizacyjnych. Z zewnątrz ma nowy przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza, nową kratkę i dolne listwy boczne, zmodyfikowany tylny zderzak ze zintegrowanymi wydechami czworokątnymi. Limitowana edycja Velar dostępna jest w wyjątkowym  lakierze "Satin Byron Blue", a wszystkie modele są standardowo wyposażone w kontrastowy dach w odcieniu "Narvik Black".

Jak można sobie wyobrazić, wnętrze Velara jest naprawdę dobrze określone. Najważniejsze cechy to podwójnie szyta, perforowana i pikowana skóra Windsor, dostępna w czterech kombinacjach kolorystycznych, sportowa kierownica z aluminiowymi łopatkami zmiany biegów, sportowe pedały, a także radełkowane wykończenie pokrętła zmiany biegów i tarcz sterujących systemem audio-wideo Touch Pro Duo.

Nowy Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition startuje w brytyjskim cenniku od 86 tys. funtów (ok. 420 tys. złotych).

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki