Rekordowa przednionapędówka w Polsce! Renault Megane R.S. Trophy-R będzie na drodze białym krukiem

2019-09-22 8:45 Rafał Mądry

Rekordzista toru Nurburgring, który z czasem 07’40’’100 nie ma sobie równych w kategorii aut przednionapędowych, widowiskowo wjechał do Polski. Nowe Renault Megane R.S. Trophy-R zostało zaprezentowane podczas wyjątkowego wieczoru zorganizowanego w Warszawie przez markę Renault. Pokazowy egzemplarz będzie jeździł po polskich drogach i szarżował po torach.

Choć przed hotelem, gdzie Renault Polska zorganizowało wieczór galowy marki pod hasłem GENERATION EASY, gości witały nowe dostawczaki - Master i Trafic, a w foyer hotelu można było podziwiać nowe elektryczne Renault ZOE, to wieczór należał do zupełnie innych modeli. Podczas wyjątkowej prezentacji na wielkiej scenie pojawiło się najpierw nowe Renault Clio, a potem po porzedzającej widowiskowej oprawie, na oczach zaproszonych gości pojawił się Captur drugiej generacji. Crossover zaliczył polski debiut zaledwie 4 dni po światowej premierze na motoryzacyjnych targach we Frankfurcie.

Pisaliśmy: Nowe Renault Clio 1.3 TCe 130 KM EDC R.S. Line: w tej generacji liczy się wnętrze

Wisienką na torcie francuskiego wieczoru zdecydowanie było Renault Megane R.S. Trophy-R. To najszybszy model w gamie Renault Sport oraz przede wszystkim najszybszy seryjnie produkowany samochód przednionapędowy. Auto osiągnęło na Nordschleife (Pętla Północna toru Nurburgring) nowy najlepszy czas (07’40’’100). Podtrzymana została tym samym piętnastoletnia już tradycja bicia rekordów przez Megane R.S., a samo auto doskonale wpisuje się w zamiłowanie Renault Sport do wyzwań i wysokich osiągów. 

Renault Megane R.S. Trophy-R
Autor: Rafał Mądry Renault Megane R.S. Trophy-R

Wersja Trophy-R zapewnia jeszcze większą przyjemność z jazdy. Turbodoładowany silnik 1.8 litra z wtryskiem bezpośrednim, został wyposażony w nową technologię Ceramic Ball Bearing Turbo, wykorzystywaną dotychczas w Formule 1. Auto posiada również specjalny układ wydechowy, który zwiększa osiągi, a także technologie takie jak system 4 CONTROL zapewniający świetną zwrotność, Launch Control gwarantujący skuteczne ruszanie i Multi Change Down optymalizujący przyspieszanie i wychodzenie z zakrętów. Zawieszenie przednie z niezależnym sworzniem zwiększa kontrolę oraz zwrotność na zakręcie.

Zobacz też: Który szybszy, który głośniejszy? Renault Megane R.S. Trophy kontra Volkswagen Golf GTI TCR - WIDEO, TEST

Całości dopełnia wyrazisty design zaprojektowany z myślą o wysokich osiągach, który potwierdza przynależność Renault Megane R.S. do świata sportów samochodowych. Trophy-R w porównaniu do modelu Trophy, ma masą obniżoną o 130 kg, lepszą aerodynamikę oraz bardziej radykalne zestrojenie układu jezdnego z zawieszeniem wykorzystującym podzespoły firmy Ohlins.

Pojazd podczas polskiej premiery przedstawił utytułowany kierowca rajdowy Leszek Kuzaj, który jest ambasadorem Toru Modlin. Renault Polska wspólnie z ośrodkiem doskonalenia techniki jazdy Tor Modlin, prowadzą szkołę jazdy sportowej Renault Megane R.S. Trophy Academy, gdzie uczestnicy szkoleń mają okazję lepiej poznać Renault Megane R.S. Trophy na torze. 

Renault Megane R.S. Trophy-R trafi do ograniczonej liczby klientów. Wersja ta powstanie w limitowanej serii 500 egzemplarzy. Wiemy już natomiast, że po Polsce będzie jeździł przynajmniej jeden egzemplarz należący do Renault Polska.

WIDEO - polska premiera Megane R.S. Trophy-R

WIDEO - tak Renault Megane R.S. Trophy-R biło rekord