Renault szuka oszczędności. Ich ofiarą może paść Alpine A110

2020-05-21 13:07

Po trzech latach obecności na rynku, los Alpine A110 jest niepewny. Renault szuka oszczędności, a jednym z rozważanych sposobów na ograniczenie wydatków jest zamknięcie fabryki, w której powstaje sportowy samochód. Reinkarnacja klasycznego Alpine z 1963 roku zadebiutowała w 2017 na Salonie Samochodowym w Genewie.

Trwa nie najlepszy okres dla producentów samochodów. Przetrwanie może zależeć od oszczędności, które wprowadza obecnie większość koncernów. Renault, swoje plany cięcia kosztów przedstawi 28 maja, a jednym z rozważanych wariantów jest zamknięcie fabryki w Dieppe. To zakład, w którym powstaje sportowe Alpine A110 - model, który zaliczył, wydawałoby się, spektakularny powrót na rynek.

SprawdźAlpine A110 SportsX to idealny wóz dla miłośników białego szaleństwa - GALERIA

Spektakularny, bo fabryka Renault w pewnym momencie nie nadążała ze składaniem Alpine. Czy kolejki ustawiające się w salonach to za mało, by zostawić przy życiu sportową markę? A110 zostało zaprezentowane zaledwie 3 lata temu - produkcja rozpoczęła się w drugiej połowie 2017 roku.

Alpine A110 Premiere Edition

i

Autor: Maciej Lubczyński Alpine A110 Premiere Edition

Zakład, który może zostać zamknięty w wyniku cięcia kosztów początkowo produkował 15 aut dziennie. W odpowiedzi na popyt, ta liczba została zwiększona do 20, ale konieczność zaoszczędzenia 2,2 miliarda euro sprawia, że wszystkie opcje są obecnie na stole. 

Zniknięcie Alpine A110 z rynku byłoby nieodżałowaną stratą. Francuski konkurent Porsche Caymana daje mnóstwo frajdy z jazdy, jest zaskakująco przyjazne na co dzień i w naszym teście otrzymał wysokie noty za osiągi. Przeczytaj pełny test - KLIKNIJ

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki