Kia Venga - skazana na sukces?

2010-01-26 6:30

Najnowszy model w ofercie koreańskiej marki z pewnością mocno namiesza w segmencie małych samochodów i są na to dowody.

Pomysł na małe, a zarazem bardzo praktyczne auto spod znaku Kia można było już zobaczyć na ubiegłorocznym salonie genewskim pod postacią pojazdu koncepcyjnego No. 3. Podobna do niego produkcyjna wersja otrzymała dźwięcznie brzmiącą nazwę venga.

Przeczytaj koniecznie: Camaro Synergy – ekologiczny tylko z nazwy

Ubrana w atrakcyjne dla oka kształty odznacza się przy okazji najlepszym w swojej klasie współczynnikiem oporu powietrza, co ma przełożenie na obniżenie zużycia paliwa, emisji spalin i hałasu aerodynamicznego. Ładny wygląd to tylko jedna z wielu rzeczy, którymi venga zamierza kusić klientów.

Przy wymiarach obecnie typowych dla segmentu B, z niespotykanym w swej klasie rozstawem osi, wielkością wnętrza plasuje się już wśród aut kompaktowych. Przestrzeń kabiny pozwalają lepiej wykorzystać różne rozwiązania, w tym podwójna podłoga bagażnika oraz przesuwane niezależnie od siebie obie części tylnej dzielonej kanapy.


Auto występuje w czterech wersjach wyposażeniowych, ale każdy jego właściciel będzie mógł udoskonalać swój pojazd, korzystając z listy wyposażenia dodatkowego. Wizualnym numerem jeden jest na niej uchylne i odsuwane, panoramiczne okno dachowe ze szkła o wielkości zbliżonej do powierzchni dachu, które zwiększa dopływ naturalnego światła dziennego do środka i potęguje poczucie przestronności kabiny. Lista opcji obejmuje również system nawigacji satelitarnej, system Bluetooth dla telefonii komórkowej ze sterowaniem głosowym, kilka odmian systemu audio, automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele przednie, obręcze ze stopu lekkiego, głęboko przyciemniane szyby boczne, elektrycznie sterowane i składane lusterka boczne oraz chromowane klamki zewnętrzne.

Patrz też: Cadillac CTS-V Coupe – powrót amerykańskiego snu

Kia Venga oferuje również system Idle Stop & Go (ISG), który automatycznie wyłącza i ponownie uruchamia silnik w warunkach intensywnego ruchu miejskiego. System ISG dostępny jest we wszystkich silnikach stosowanych w gamie Venga (benzynowych i dieslach).


Innym ciekawym rozwiązaniem w ramach "EcoDynamics" jest system zarządzania energią wytwarzaną przez alternator, wskaźnik optymalnej zmiany biegów (zachęcający do paliwooszczędnego stylu jazdy) oraz ogumienie o niskich oporach toczenia - dla pojazdów wyposażonych w koła rozmiaru 15 i 16 cali.

Dla wygody i zwiększonego bezpieczeństwa dostępne w opcji będą także: czteroczujnikowy system wspomagający parkowanie tyłem i przydatny podczas manewrowania z niskimi prędkościami oraz podgląd przestrzeni za pojazdem za pomocą kamery KRSC (Kia Reversing Safety Camera) znajdującej się tuż poniżej uchwytu klapy tylnej nadwozia. Obraz przekazywany jest do 3,5-calowego wyświetlacza LCD w kabinowym lusterku wstecznym. Natomiast standardowym wyposażeniem wszystkich wersji jest ABS z układem EBD rozdzielającym siłę hamowania z uwzględnieniem przyczepności poszczególnych kół.

Kia Venga wchodzi na rynek z paletą silnikową obejmującą dwa motory benzynowe i dwa wysokoprężne, które w zależności od wersji mogą współpracować z manualną lub automatyczną przekładnią. Auto objęte jest 7-letnią gwarancją producenta (lub 150 000 km), a za najtańszą jego wersję trzeba zapła

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki