Suzuki S-Cross 2022 już tu jest! Nowe szaty dobrze znanego modelu - CENNIK

2021-11-25 12:14

Nowe Suzuki S-Cross zostało oficjalnie zaprezentowane. Auto straciło w nazwie przedrostek SX4 i całkowicie zmieniło się od strony wizualnej. Pod zaprojektowanym od nowa nadwoziem kryje się jednak dobrze znane wnętrze. W kabinie zastosowano kilka poprawek, a w wyposażeniu dołożono rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo i komunikację. Pod maską pracuje sprawdzony silnik 1.4 Boosterjet z układem miękkiej hybrydy, a w opcji wciąż dostępny jest napęd na cztery koła AllGrip. Znamy już polski cennik auta.

Zaprezentowane w 2013 roku Suzuki SX4 S-Cross przeszło w 2016 r. lifting i zaliczyło po drodze parę aktualizacji. Teraz, po 8 latach obecności na rynku, marka Suzuki raczy swoich klientów poważną zmianą. Nowe Suzuki S-Cross to wciąż kompaktowy SUV zbudowany na tej samej podstawie, co znany do tej pory model, ale z całkowicie odmienioną karoserią. Pojazd stracił w nazwie przedrostek SX4 i legitymuje się odważną stylistyką. Auto mierzy 4300 mm długości, a jego rozstaw osi liczy 2600 mm. Bagażnik tak samo, jak do tej pory, zmieści 430 litrów ładunku. Okazale prezentuje się pas przedni. Widzimy potężny grill z ozdobną chromowaną listwą, która łączy duże lampy wyposażone w technologię LED. Tylne lampy rozciągnięte głęboko na klapę kufra również są diodowe. Uwagę zwracają kwadratowe nadkola i plastikowe panele ochronne na nadwoziu, typowe dla podwyższonych samochodów tej klasy.

Różne obszary pięcioosobowej kabiny zostały poprawione. Największą nowością jest przeniesienie na szczyt konsoli środkowej ekranu systemu multimedialnego. Dotykowy wyświetlacz ma rozmiar 9" i obsługuje bezprzewodową łączność ze smartfonem (technologia Apple CarPlay i Android Auto) oraz prezentuje informacje dotyczące stanu auta. Na ekranie można także obserwować obraz z kamery cofania i tylnych czujników parkingowych oraz widok z kamer 360 stopni. Wykończenie deski jest odświeżone, a wyposażenie znacznie bogatsze. Ergonomiczne fotele obszyto nowymi materiałami. Pokrętło opcjonalnego napędu AllGrip Select jest umieszczone w konsoli środkowej. Kanapa gwarantuje podwyższony komfort i umożliwia regulowanie kąta pochylenia oparcia. Oparcie dzielone w proporcji 60:40 ułatwia przewożenie przedmiotów w bagażniku, a na zwiększone możliwości transportowe pozwala system wyjmowanej, podwójnej podłogi w przestrzeni ładunkowej. Przeszklony dach składający się z dwóch przesuwnych paneli zajmuje powierzchnię od przednich aż po tylne siedzenia i wpuszcza bardzo dużo światła do kabiny. Gdy dach jest zamknięty całkowita długość paneli wynosi 100 cm. W wyposażeniu można liczyć na szereg zaawansowanych systemów wspomagających bezpieczeństwo.

Nowe Suzuki S-Cross napędza turbodoładowany silnik 1.4 Boosterjet z zmiennymi fazami rozrządu zaworów dolotowych (VVT), bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem recyrkulacji spalin (EGR). Moc wynosi 129 KM i 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W konstrukcji wykorzystano także układ mild hybrid 48 SHVS mający wpływ na obniżenie zużycia paliwa. Miękką hybrydę tworzy urządzenie ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulator litowo-jonowy 48V gromadzący energię w procesie rekuperacji i przetwornica prądu stałego z 48V na 12V. Podczas ruszania z miejsca oraz przyspieszania następuje zwiększanie momentu obrotowego, co przekłada się na płynność pracy napędu i zwiększoną żywiołowość. System posiada również funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.

W podstawie montowana jest manualna skrzynia 6-biegowa, a opcjonalnie w topowych wersjach pojawia się automatyczna przekładnia o sześciu przełożeniach. W opcji dostępny jest napęd na cztery koła AllGrip Select. System inteligentnie dołączający pracę tylnej osi, umożliwia wybór jednego z czterech dostępnych trybów pracy w zależności od warunków drogowych. Kierowca korzystając z pokrętła może ustawić tryb: auto, sport, snow lub lock. Elektronicznie sterowany system AllGrip dostosowuje ilość momentu obrotowego dostarczanego na tylne koła i wykorzystuje ESP, moc silnika, wspomaganie kierownicy oraz inne systemy pokładowe do realizacji czterech trybów jazdy.

Nowe Suzuki S-CROSS
Autor: Suzuki 2022 Suzuki S-CROSS

Suzuki S-Cross - CENA w Polsce

Nowe Suzuki S-Cross można już zamawiać u polskich dealerów. Podstawowa wersja Comfort 2WD 6MT startuje od 97 500 zł. Kolejna Premium to wydatek 102 500 zł, a wersja Elegance kosztuje 114 500 zł. Konfigurację z automatem wyceniono od 110 500 zł, a z napędem na cztery koła AllGrip od 111 500 zł. Pełny cennik prezentujemy w tabeli.

silnik/wersja Comfort Premium Elegance Elegance Sun
1.4 Boosterjet 2WD 6MT 97 500 zł 102 500 zł 114 500 zł -
1.4 Boosterjet 2WD 6AT - 110 500 zł - -
1.4 Boosterjet 4WD 6MT - 111 500 zł 123 500 zł -
1.4 Boosterjet 4WD 6AT - 119 500 zł - 136 500 zł
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE