Toyota Yaris Hybrid 2017

i

Autor: Toyota Toyota Yaris Hybrid 2017

To są najbardziej pożądane hybrydy w Europie. Padła rekordowa liczba sprzedaży

2019-01-15 12:17

W 2018 r. Toyota Motor Europe sprzedała na terenie Starego Kontynentu lekko ponad milion samochodów osobowych. Toyota, jak każdy inny, lubi bić rekordy. W zeszłym roku prawie połowę sprzedanych aut stanowiły samochody hybrydowe. Pomimo braku wzrostu rynku, firma odnotowała również 3 proc. wzrostu sprzedaży, względem 2017 r. Hybryd jest coraz więcej, a miasta stają się coraz czystsze.

W 2018 roku Toyota Motor Europe (TME) sprzedała dokładnie 1 035 400 samochodów osobowych, co wyniosło o 3 proc. więcej niż rok wcześniej. Kolejnym ogromnym sukcesem jest udział koncernu w rynku europejskim, który wzrósł do 5 proc. W ubiegłym (2018) roku Toyota sporo postawiła na rynek hybryd, co odbiło się bardzo pozytywnym wynikiem. W ciągu roku sprzedaż aut hybrydowych wzrosła o całe 18 proc., osiągając liczbę 480 000 sprzedanych egzemplarzy.

Czy to dużo? W rzeczy samej, ponieważ same hybrydy stanowią 46 proc. całej sprzedaży TME, a ponad 60 porc. aut dostarczono klientom w Europie Środkowej i Zachodniej. W 2018 r. Europejczycy zakupili prawie 960 tys. samochodów marki Toyota, czyli o 3,5 proc. więcej, niż rok wcześniej.

Najpopularniejszym modelem wśród ponad miliona sprzedanych aut osobowych okazała się Toyota Yaris z wynikiem 223 684 sprzedanych egzemplarzy. Drugie miejsce na podium zajął model C-HR z 147 276 wydanych samochodów. Trzecie, miejsce w drabince zajął Auris z nieco niższym wynikiem 116 129 sprzedanych samochodów.

Sprzedaż modelu C-HR poważnie wzmocniła sprzedaż hybryd już od początku 2018 r. Okazało się, że 87 proc. (128 139) sprzedanych C-HR stanowiły warianty hybrydowe. Spore liczby osiągnęły także hybrydowe warianty modeli Yaris (89 761 egzemplarzy) oraz RAV4 (64 283 egzemplarzy). W ciągu całego 2018 r. sprzedaż aut hybrydowych wzrosła względem 2017 r. o całe 21 procent.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych wyników w 2018 roku, szczególnie wobec towarzyszącej im trudniejszej sytuacji na rynku. Nasza strategia elektryfikacji za pośrednictwem hybryd, zapoczątkowana ponad 20 lat temu, nieustannie przynosi świetne rezultaty – w tym roku osiągnęliśmy rekordową sprzedaż prawie pół miliona hybryd nieładowanych z zewnętrznej sieci. Za sprawą największej gamy hybryd na rynku, na którą składa się 17 modeli Toyoty i Lexusa, udział hybryd w sprzedaży Toyota Motor Europe stanowi aż 46 proc. Chcę podziękować naszym klientom za zaufanie i lojalność. Jesteśmy przekonani, że w 2019 roku nasza sprzedaż i udział w rynku nadal będą rosły za sprawą ofensywy nowych modeli w gamie obu marek – w szczególności nowej Corolli w trzech odmianach nadwozia i nowego Lexusa UX

– powiedział dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

Wyniki sprzedaży Toyoty w 2018 roku:

Toyota Motor Europe 1 035 430
Toyota 959 242
AYGO 91 758
Yaris (łącznie) 223 694
Yaris Hybrid 129 286
Auris (łącznie) 116 129
Auris Hybrid 89 761
Toyota C-HR (łącznie) 147 276
Toyota C-HR Hybrid 128 139
Corolla 55 686
Verso 7 600
Avensis 18 239
Rodzina Priusa 23 416
Prius 10 083
Prius+ 10 408
Prius Plug-in Hybrid 2 925
Mirai 174
Camry (łącznie) 42 195
Camry Hybrid 234
GT 86 1 260
RAV4 (łącznie) 107 937
RAV4 Hybrid 64 283
Highlander 1 771
Land Cruiser 47 992
Hilux 40 171
PROACE 26 772
Hiace 41
Inne modele 7 131

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki