W 2018 roku Toyota Motor Europe (TME) sprzedała dokładnie 1 035 400 samochodów osobowych, co wyniosło o 3 proc. więcej niż rok wcześniej. Kolejnym ogromnym sukcesem jest udział koncernu w rynku europejskim, który wzrósł do 5 proc. W ubiegłym (2018) roku Toyota sporo postawiła na rynek hybryd, co odbiło się bardzo pozytywnym wynikiem. W ciągu roku sprzedaż aut hybrydowych wzrosła o całe 18 proc., osiągając liczbę 480 000 sprzedanych egzemplarzy.
Czy to dużo? W rzeczy samej, ponieważ same hybrydy stanowią 46 proc. całej sprzedaży TME, a ponad 60 porc. aut dostarczono klientom w Europie Środkowej i Zachodniej. W 2018 r. Europejczycy zakupili prawie 960 tys. samochodów marki Toyota, czyli o 3,5 proc. więcej, niż rok wcześniej.
Najpopularniejszym modelem wśród ponad miliona sprzedanych aut osobowych okazała się Toyota Yaris z wynikiem 223 684 sprzedanych egzemplarzy. Drugie miejsce na podium zajął model C-HR z 147 276 wydanych samochodów. Trzecie, miejsce w drabince zajął Auris z nieco niższym wynikiem 116 129 sprzedanych samochodów.
Sprzedaż modelu C-HR poważnie wzmocniła sprzedaż hybryd już od początku 2018 r. Okazało się, że 87 proc. (128 139) sprzedanych C-HR stanowiły warianty hybrydowe. Spore liczby osiągnęły także hybrydowe warianty modeli Yaris (89 761 egzemplarzy) oraz RAV4 (64 283 egzemplarzy). W ciągu całego 2018 r. sprzedaż aut hybrydowych wzrosła względem 2017 r. o całe 21 procent.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych wyników w 2018 roku, szczególnie wobec towarzyszącej im trudniejszej sytuacji na rynku. Nasza strategia elektryfikacji za pośrednictwem hybryd, zapoczątkowana ponad 20 lat temu, nieustannie przynosi świetne rezultaty – w tym roku osiągnęliśmy rekordową sprzedaż prawie pół miliona hybryd nieładowanych z zewnętrznej sieci. Za sprawą największej gamy hybryd na rynku, na którą składa się 17 modeli Toyoty i Lexusa, udział hybryd w sprzedaży Toyota Motor Europe stanowi aż 46 proc. Chcę podziękować naszym klientom za zaufanie i lojalność. Jesteśmy przekonani, że w 2019 roku nasza sprzedaż i udział w rynku nadal będą rosły za sprawą ofensywy nowych modeli w gamie obu marek – w szczególności nowej Corolli w trzech odmianach nadwozia i nowego Lexusa UX
– powiedział dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.
Wyniki sprzedaży Toyoty w 2018 roku:
| Toyota Motor Europe | 1 035 430 |
| Toyota | 959 242 |
| AYGO | 91 758 |
| Yaris (łącznie) | 223 694 |
| Yaris Hybrid | 129 286 |
| Auris (łącznie) | 116 129 |
| Auris Hybrid | 89 761 |
| Toyota C-HR (łącznie) | 147 276 |
| Toyota C-HR Hybrid | 128 139 |
| Corolla | 55 686 |
| Verso | 7 600 |
| Avensis | 18 239 |
| Rodzina Priusa | 23 416 |
| Prius | 10 083 |
| Prius+ | 10 408 |
| Prius Plug-in Hybrid | 2 925 |
| Mirai | 174 |
| Camry (łącznie) | 42 195 |
| Camry Hybrid | 234 |
| GT 86 | 1 260 |
| RAV4 (łącznie) | 107 937 |
| RAV4 Hybrid | 64 283 |
| Highlander | 1 771 |
| Land Cruiser | 47 992 |
| Hilux | 40 171 |
| PROACE | 26 772 |
| Hiace | 41 |
| Inne modele | 7 131 |