Budowa drogi S6

i

Autor: GDDKiA Budowa drogi S6 - węzeł Goleniów - Lotnisko

Trasa Kaszubska z Obwodnicą Trójmiasta – droga S6 w dalszej budowie

2018-03-27 13:46

Podpisano umowę na budowę kolejnego odcinka trasy S6, która ma objąć także rozbudowę Obwodnicy Trójmiasta.

W ramach budowy powstanie 20 km drogi ekspresowej i trzy węzły drogowe. Dodatkowo zostanie rozbudowany fragment istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Szybciej pojedziemy nowym fragmentem S6 z Szemudu do Gdyni. Droga ma być gotowa w wakacje 2021 r.

"Droga S6 budowana jest od strony Szczecina. Dzisiaj rusza realizacja od strony Trójmiasta. To ważny projekt, który ułatwi komunikację samochodową na Pomorzu" – mówi podsekretarz stanu w Minsiterstwie Infrastruktury, Marek Chodkiewicz.

Zobacz: Kolejny odcinek drogi S6. Kiedy pojedziemy nową trasą?

Wykonawca inwestycji, firma Polaqua będzie miała 34 miesiące (bez okresów zimowych ) na zaprojektowanie i wybudowanie trasy, za co otrzyma nieco ponad 817 mln zł. Przez najbliższe 1,5 roku zostanie przygotowany projekt budowlany i wykonawczy. Wówczas będzie można złożyć do wojewody pomorskiego wniosek o wydanie decyzji zgody na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID). Po jego otrzymaniu wykonawca będzie mógł rozpocząć prace budowlane. Droga powinna być gotowa na przełomie lipca i sierpnia 2021 r.

Więcej pasów

Trasa połączy Szemud z istniejącą S6 Obwodnicą Trójmiasta na węźle Gdynia Wielki Kack. Powstanie łącznie 20 kilometrów drogi ekspresowej wraz z trzema węzłami: mniejszym w Koleczkowie i dwoma dużymi w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack ze względu na duże natężenia ruchu, będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.


Na planowanym odcinku S6 przewidziano budowę 37 obiektów inżynierskich, w tym: mostu, estakady, 22 wiaduktów, 2 przejść podziemnych i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego jeszcze ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Ochronie środowiska będzie służyło 28 różnej wielkości przejść dla zwierząt, w tym jedno górne dla zwierząt dużych (w pobliżu Szemudu). Ponadto zostaną zbudowane urządzenia do podczyszczania wód opadowych, a przed hałasem zabezpieczą ekrany akustyczne o łącznej długości 11,88 km.

Będą kolejne fragmenty

To jeden z trzech odcinków przyszłej S6. W trakcie postępowania przetargowego są jeszcze dwa kolejne: z Bożegopola do Luzina (z węzłem) i z Luzina (bez węzła) do Szemudu (z węzłem).

O drodze ekspresowej S6 tzw. Trasie Kaszubskiej

Podstawowym celem inwestycji budowy drogi ekspresowej S6 jest stworzenie bezpiecznego i sprawnego połączenia Aglomeracji Trójmiasta ze Szczecinem,  przebiegającego z zachodu na wschód, równolegle do wybrzeża Bałtyku. Odcinek między Szemudem a Gdynią będzie stanowił jej ważny fragment ze względu na długość, liczbę węzłów i skrzyżowanie z istniejącą Obwodnicą Trójmiasta.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki