Volkswagen Passat B8 po liftingu 2019 pokazany. Zobacz co się zmieniło

2019-02-06 18:48

Volkswagen Passat to najbardziej rozpoznawalny przedstawiciel samochodów klasy średniej na świecie. Auto jest hitem sprzedaży, występuje w wielu wersjach, a w obecnej generacji B8 jest dostępny na rynku od końca 2014 roku. Po 4 latach przyszedł czas na modernizację na rok 2019. Radykalnych zmian wizualnych nie ma, za to sporo nowego pojawiło się od strony technicznej.

Volkswagen zaprezentował oficjalnie w Europie zmodernizowanego Passata, a już wiosną tego roku wyprodukuje historyczny 30-milionowy egzemplarz swojego bestsellera, który sprzedawany jest od 1973 roku. Auto generacji B8 zostało głównie dostosowane technologicznie do panujących w klasie trendów. W wyglądzie natomiast nie znajdziemy spektakularnych zmian, aczkolwiek są one dostrzegalne zarówno w wersji nadwozia Limousine, jak i odmianach Varant, Alltrack oraz GTE, które przedstawiamy w osobnych galeriach załączonych w artykule

Stylistyczna kosmetyka

Styliści w każdej wersji zmienili zderzaki, obręcze kół, przeprojektowali grill i przede wszystkim lampy. Przednie reflektory mogą opcjonalnie być matrycowe (LED IQ.LIGHT), złożone sumie z 44 LED-owych segmentów dostosowujących światło tak, aby wycinać wrażliwe sekcje i nie oślepiać innych uczestników ruchu. Tylne lampy także dostosowano do całości i wyposażono w nowe świetlne wypełnienie z efektem 3D. Co ciekawe, każdy Passat po liftingu będzie już seryjnie otrzymywał diodowe oświetlenie. Zderzaki różnią się nieco formą w zależności od wersji - inne są w GTE, Alltracku oraz w linii stylizacyjnej R-Line.

Nowości we wnętrzu

O ile wygląd niewiele się zmienił, tak strona technologiczna zyskała masę nowości. We wnętrzu po korektach zmianie uległ zestaw wirtualnych zegarów - teraz Active Info Display ma przekątną 11,7 cala. Zmianie całkowicie uległa grafika wskazań oraz możliwości konfiguracji ekranu. Odświeżony został także system multimedialny, oparty w zależności od wersji o ekrany o przekątnych 6,5, 8 lub 9,2 cala. Doszła nowa kierownica "pojemnościowa" wyczuwająca dotyk dłoni, co ma znaczenie dla systemów aststująych, wyeliminowany został analogowy zegarek z deski, rozbudowane zostało nastrojowe oświetlenie z możliwością wyboru jednego z 30 kolorów, pojawiły się złącza USB C, które wyparły klasyczne gniazda USB.

Nasz TEST: Volkswagen Passat 2.0 TSI 280 KM: cicha woda

Stała łączność ze światem

W Passacie B8 aplikacje App-Connect pozwolą bezprzewodowo zintegrować smartfona z autem. Stałe połączenie pojazdu z internetem możliwe będzie dzięki wyposażeniu auta seryjnie w zintegrowaną jednostkę łączności internetowej (OCU) z kartą SIM. Możliwe będzie otwieranie i uruchamianie samochodu kompatybilnymi z nim smartfonami marki Samsung. Oprócz udoskonalonych usług związanych z nawigacją i informacjami w czasie rzeczywistym, modernizacja modelu obejmuje strumieniowanie muzyki czy radio internetowe. System wzbogacony został także w komunikację głosową, korzystanie z usług online dostarczonych przez Volkswagen We Park i możliwość zapisywania w chmurze ustawień pojazdu.

Jazda półautonomiczna

Do najważniejszych nowości Passata B8 należy premiera systemu IQ.DRIVE, dedykowanego autonomicznej jeździe. To jest pierwszy Volkswagen, w którym dzięki nowemu asystentowi podróży Travel Assist, możliwa będzie częściowo autonomiczna jazda praktycznie w całym zakresie prędkości, od 0 do 210 km/h. Niestosowanym wcześniej systemem jest Emergency Steering Assist poprawiający bezpieczeństwo podczas wykonywania nagłych manewrów. Asystent pasa ruchu został zoptymalizowany, dzięki zastosowaniu nowej kamery wielofunkcyjnej.

Test hybrydy: Volkswagen Passat Variant GTE: elektryzujące kombi

Poprawiona hybryda

Układy napędowe także przeszły zmiany. Hybrydowy Passat GTE ma teraz większy zasięg na jednym ładowaniu wynoszący do 70 km (55 km zgodnie z normą WLTP). Silnik elektryczny połączony z jednostką turbodoładowaną generuje moc systemową na poziomie 160 kW/218 KM).

Zmiany pod maską

Motor wysokoprężny 2.0 TDI EVO jest nowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 150 KM. Wytwarza o 10 g/km mniej CO2 w porównaniu z silnikiem poprzedniej generacji modelu. Po stronie silników benzynowych wyposażonych w filtry cząstek stałych można liczyć na: 1.5 TSI EVO 150 KM, 2.0 TSI 190 KM (zastępuje 1.8 TSI 180 KM) oraz 2.0 TSI 272 KM. Pozostałe diesle to 1.6 TSI 120 KM oraz 2.0 TDI 190 KM lub 240 KM. Wszystkie spełniają wymagania normy Euro 6d-TEMP.

Jednostki w zależności od wersji mogą współpracować z 6-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów lub automatycznymi, dwusprzęgłowymi przekładniami. Opcjonalnie w połączeniu z mocnymi jednostkami występuje napęd 4MOTION oparty o Haldexa piątej generacji. Passat B8 teraz także podobnie jak Arteon może być wyposażony w aktywne zawieszenie z 15-stopniową regulacją, płynnie dostosowującą ustawienia Comfort, Normal i Sport.

Kiedy sprzedaż?

Nowy Volkswagen Passat B8 po modernizacji pojawi się w sprzedaży w maju, a pierwsze auta będę zjeżdżać do klientów w sierpniu. Polskie ceny nie zostały jeszcze ustalone.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki