Volkswagen Taigun: mały studyjny SUV po aktualizacji

2014-02-05 17:05

Moda na SUV-y sprawiła, że niemal w każdym segmencie aut musi się pojawić coś, co ma kształt bulwarowej "terenówki". Volkswagen idąc tropem konkurencji ma zamiar poszerzyć swoją ofertę o małe, wyżej zawieszone nad ziemią autko noszące nazwę Taigun.

W połowie 2013 roku Volkswagen oficjalnie potwierdził, że Taigun wejdzie do seryjnej produkcji. Tymczasem pojazd wciąż znajduje się w fazie koncepcyjnej, choć jego ostateczny wygląd raczej nie ma już szans na zmiany. Niemcy tylko rozważają jak autko będzie się prezentować na poszczególnych rynkach. Mały SUV przykładowo w Azji pojawi się w odmianie ze zmodyfikowaną klapą bagażnika.

Volkswagen na targach w Nowym Delhi pokazał Taiguna z umieszczonym na zewnątrz kołem zapasowym. Takiego właśnie rozwiązania życzyli sobie przyszli kierowcy w przeprowadzonych badaniach. Rozwiązanie to pozwoli na łatwiejszy dostęp do koła zapasowego, bez konieczności opróżniania bagażnika. Poza tym na karoserii pozostawiono wysunięte na zewnątrz błotniki, ukośną płaszczyznę pod bocznymi szybami, czy charakterystyczny przód w stylu aut ze znaczkiem VW. Wnętrze sporo nawiązuje wystrojem do mniejszego modelu up!. Bagażnik zmieści 280 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy pojemność zwiększa się do 996 litrów.

Zobacz też: Volkswagen Beetle Dune Concept: Garbus w pustynnym stylu

Lekki crossover dzięki swoim niewielkim wymiarom pozwoli na łatwe manewrowanie w wąskich miejscach i zatłoczonych miastach. Nadwozie mierzy 3859 mm długości (z zamontowanym kołem zapasowym 3995 mm), szerokość wynosi 1728 mm, a wysokość 1.570 mm. Rozstaw osi to natomiast 3470 mm). Rezultatem są zwarte proporcje i krótkie zwisy (kąt natarcia 28 stopni i kąt zejścia 35,5 stopni). Masa własna studyjnego egzemplarza to tylko 998 kg. To dlatego że SUV bazuje na tej samej płycie podłogowej, na której został oparty model up!. Już ta informacja daje nam do zrozumienia, iż mniejszy brat Tiguana będzie wyposażony tylko i wyłącznie w napęd przednich kół.

Do siły napędowej czteroosobowego wozu wykorzystano silniki 1.0 TSI (bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie) o mocy 110 KM (od 5.000 obr./min). Jego średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,7 l/100 km (110 g/km CO2), a zasięg przekracza 1000 km (przy pojemności zbiornika 50 litrów). Motor współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną. Studyjne auto, o masie 998 kg, przyspiesza z nowym silnikiem do 100 km/h w zaledwie 9,2 sekundy. Na autostradach w Niemczech, na których w większości nie ma ograniczenia prędkości, Taigun mógłby się rozpędzić do 186 km/h.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki