Volkswagen Amarok V6 3.0 TDI 258 KM 4Motion DSG8 Aventura

i

Autor: Paweł Kaczor Volkswagen Amarok V6 3.0 TDI 258 KM 4Motion DSG8 Aventura

Volkswagen z rekordem sprzedaży w 2018 r. – zobacz, które modele wybierali Polacy

2019-01-08 8:58

W 2018 roku Volkswagen sprzedał na polskim rynku ponad 56 tysięcy samochodów osobowych. Co więcej – odnotował najwyższy wzrost sprzedaży wśród pierwszych sześciu marek zeszłorocznego zestawienia. Które modele Polacy wybierali najczęściej?

Miniony rok był bardzo udany dla marki z Wolfsburga. Na polskim rynku Volkswagen sprzedał 56 049 nowych samochodów osobowych, czyli o 6 946 więcej niż w 2017 r., co daje wzrost na poziomie 14,15 proc. Polacy najczęściej rejestrowali dwa modele – Golfa (14 190 egzemplarzy) i Passata (9 192 egzemplarzy). Trzeci stopień podium przypadł w udziale Tiguanowi z liczbą 6 847 sprzedanych egzemplarzy.

Chwilowy spadek

Mimo słabszego wyniku we wrześniu (przez wejście w życie nowej normy homologacji samochodów w oparciu o testy według WLTP), średnia miesięczna liczba rejestracji nowych aut Volkswagena była w ubiegłym roku o prawie 600 sztuk wyższa niż w 2017 roku. 4 miesiące z liczbą rejestracji wynoszącą powyżej 5 tys. egzemplarzy i rekordowy sierpień, w którym zarejestrowano aż 6 397 sztuk nowych Volkswagenów, zrobiły swoje.

Te modele kochają Polacy

Najlepsze wyniki pod względem liczby rejestracji osiągnęły Golf (14 190 sztuk) i Passat (9 192 sztuk). Na ogólny wynik wpływ miały także SUV-y, których w gamie Volkswagena jest w tej chwili aż 5. Wśród nich największym wzięciem cieszą się Tiguan i Tiguan Allspace (łącznie zarejestrowano ich 6 847 sztuk), ale T-Roc i Touareg też zaznaczyły swoją obecność. W 2018 roku na zakup T-Roca zdecydowało się 2 699 osób. Znacznie wzrosła również liczba rejestracji miejskich modeli Volkswagena – up!a i Polo (odpowiednio 2 659 i 5 358 sztuk). W przypadku up!a oznacza to wzrost o aż 38,49 proc., a w przypadku Polo – o 36,23 proc.

„Wzrost liczby rejestracji o aż 14 procent to zasługa nie tylko nowych i pożądanych modeli, ale także bardzo dobrej oferty zakupu. Ponadto samochody marki Volkswagen cechują się atrakcyjnym TCO – niskimi całkowitymi kosztami posiadania, m.in. dlatego są nieustannie bardzo pożądane przez firmy. Cieszy nas, że rośnie świadomość klientów indywidualnych na ten temat, co również wpływa na większą popularność Volkswagenów”

– powiedział Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager.

Wzrost liczby rejestracji o 14,15 procent (z 49 103 w 2017 do 56 049 egzemplarzy w 2018 roku) zaowocował także wzrostem udziału Volkswagena w rynku do 10,54 procent.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki