Toyota bZ4X Executive 218 KM 4x4 XMODE

i

Autor: Jan Guss-Gasiński Toyota bZ4X Executive 218 KM 4x4 XMODE

W nowej Toyocie mogą odpaść koła. Do serwisu wezwano tysiące aut

2022-06-24 11:01

Toyota bZ4X to najnowszy i pierwszy w historii elektryczny SUV japońskiej marki. Sprzedaż wystartowała w kwietniu, a samochody trafiły już do pierwszych klientów. Niestety, ten model nie ma łatwego debiutu. Japoński producent poinformował, że samochód ma poważną wadę - mogą od niego odpaść koła. Do serwisu wezwano kilka tysięcy egzemplarzy.

Nowa Toyota bZ4X zrobiła nas dobre wrażenie podczas pierwszych jazd testowych, ale wygląda na to, że coś przed nami ukrywała. Jak poinformował japoński producent, pierwsze samochody, które trafiły już do klientów, mają bardzo poważną wadę konstrukcyjną - problemem może być poluzowana śruba piasty na przedniej osi. Japoński regulator ds. bezpieczeństwa podkreślił, że w sytuacji gwałtownego hamowania, bądź podczas pokonywania ostrych zakrętów, istnieje ryzyko oderwania się koła. Do akcji serwisowej zostało wezwanych ponad 2000 aut z Europy, 260 egzemplarzy ze Stanów Zjednoczonych oraz nieco ponad 110 sztuk jeżdżących po drogach Kraju Kwitnącej Wiśni.

Toyota bZ4X - elektryczny SUV Toyoty

Najnowszy model japońskiej marki, to pierwszy SUV Toyoty o napędzie bateryjnym (BEV). Jej nazwa jest pokręcona, ale łatwo rozgryźć, o co chodzi - bZ (beyond Zero) to nazwa nowej sub-gamy bezemisyjnych modeli Toyoty, liczba "4" nawiązuje do rozmiaru nowego SUV-a, a litera "X" do uterenowionego nadwozia. Toyota bZ4X występuje z napędem na przednią oś (FWD) lub wszystkie koła (AWD). Pierwszy jest wyposażony w jeden motor elektryczny, który generuje moc 204 KM i 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ten z napędem na wszystkie koła posiada już dwa silniki o łącznej mocy 218 KM (109 KM na każdej osi) i 337 Nm. Auto czepię energię z litowo-jonowej baterii o pojemności 71,4 kWh, która w zależności od wariantu, który wybierzemy (FWD lub AWD), pozwala na jednym ładowaniu przejechać od ok. 470 km do 516 km.

Ile kosztuje Toyota bZ4X?

Pierwszego, elektrycznego SUV-a nie będzie można po prostu kupić za gotówkę. Wprowadzając na rynek ten model, Toyota postanowiła przeprowadzić mały eksperyment - w polskim cenniku figurują tylko miesięczne stawki leasingu KINTO ONE. Oznacza to, że samochód będzie można nabyć tylko w leasingu. Polski cennik prezentuje się następująco:

Wersja Comfort Prestige Executive Premiere Edition
204 KM 4X2 od 2931 zł/msc od 3029 zł/msc od 3550 zł/msc -
218 KM 4X4 XMODE - od 3280 zł/msc od 3751 zł/msc od 3911 zł/msc

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki