Wzmacnianie mocnych stron

2008-11-18 15:00

Od lat "szóstka" znana jest z tego, że swojego przyszłego właściciela potrafi oczarować i skusić na wiele sposobów. Nie inaczej jest i tym razem.

W zachwyt na pewno wpadną fani samochodowych rozwiązań multimedialnych, a to za sprawą zmodyfikowanego, cieszącego się uznaniem systemu obsługi, komunikacji i rozrywki MMI (Multi Media Interface). Wersję seryjną można rozbudować dwustopniowo - do MMI Radio plus oraz do pełnej wersji - MMI Navigation plus. W obu tych wariantach mamy do czynienia z prawdziwym fajerwerkiem nowoczesnych rozwiązań, które znacznie wykraczają poza to, co było dotychczas dostępne w tej klasie pojazdów. W dziedzinie nawigacji Audi rozbudowało wiele funkcji, a jeśli kierowca chce wprowadzić cel, używając głosu, nie musi już literować nazwy miejscowości. Nowy system, bez wcześniejszego przyuczania, rozumie całe słowa w wielu językach.

W odnowionej "szóstce" o przyjemność z jazdy na najwyższym poziomie dbają też innowacyjne systemy wspomagające kierowcę. Regulują one odległość do jadącego z przodu pojazdu, pomagają kierowcy przy zmianie i utrzymaniu pasa ruchu oraz ułatwiają parkowanie. Z dziewięciu silników, pięciu benzynowych i czterech diesli, przeznaczonych do zamontowania pod maską, siedem to jednostki gruntownie zmodernizowane lub całkowicie nowe. We wszystkich motorach za sprawą redukcji tarcia wewnętrznego udało się zmniejszyć zużycie paliwa o 15-16 procent.

Ciekawostką jest fakt zastosowania w trzylitrowym silniku benzynowym kompresora mechanicznego typu Rootsa. Badania bowiem wykazały, że takie rozwiązanie jest lepsze od systemu biturbo zarówno pod względem zabudowy, jak i efektywnej pracy podczas ruszania od niskich obrotów oraz dynamicznej reakcji na pedał gazu. Silniki w zależności od wersji mogą współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną, sześciostopniową przekładnią automatyczną tiptronic i bezstopniową przekładnią automatyczną multitronic. Obok odmian z przednim napędem są oczywiście słynne od lat quattro. Auto dostępne jest także w pakiecie sportowym. W sumie odnowiona "szóstka" to jak zwykle znacznie więcej niż można się spodziewać po tej klasie aut.

Silniki i ceny

benzynowe:
2,0TFSI/170 KM,
2,8FSI/190 KM,
2,8FSI/220 KM,
3,0TFSI/290 KM,
4,2FSI/350 KM

wysokoprężne:
2,0TDI/136 KM,
2,0TDI/170 KM,
2,7TDI/190 KM,
3,0TDI/240 KM

ceny
A6 - od 129 177 zł
A6 avant - od 138 226 zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki