Fiat Freemont – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-12-23 3:42

Fiat Freemont - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Fiat Freemont za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA FIAT FREEMONT 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Fiat Freemont, ranking niezawodności, ZDJĘCIA FIAT FREEMONT - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie FIAT FREEMONT tylko na Superauto24.pl.

Fiat Freemont – WSTĘP

Fiat Freemont to nowe auto włoskiego producenta, które powstało we współpracy z kontrolowanym przez koncern Fiat amerykańskim Chryslerem. Duży van jakim jest Freemont, to właściwie oferowany już wcześniej Dodge Journey, ze zmienionymi emblematami. Powstał głównie z myślą o podboju amerykańskiego rynku, jako że Amerykanie lubią duże auta. Także w tym celu Fiat zainwestował w akcje będącego w kłopotach po rozstaniu z Daimlerem, Chryslera. Konkurencja rynkowa Freemonta, to m.in. VW Sharan i Ford S-Max, ale także Skoda Superb kombi czy Ford Mondeo kombi.

>>> Fiat Freemont 2011 – CENA od 100,9 tys. zł

W polskich salonach Fiat Freemont oferowany jest wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym 2.0 MultiJet II w dwóch wersjach: 140 KM i 170 KM. Podstawowa odmiana Base z 5 lub 7 siedzeniami i silnikiem 2.0 MultiJet II 140 KM kosztuje 100 990 zł. Opisywana przez nas odmiana Urban z mocniejszym silnikiem 2.0 MultiJet II 170 KM kosztuje 108 990 zł.

Fiat Freemont – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Samochód jest stosunkowo nowy na rynku, dlatego opinie użytkowników są nieliczne. Na portalu Autocentrum.pl znaleźliśmy tylko jedną, pozytywną opinie:

> Tomasz: może nie doskonale, ale więcej niż dobrze

Fiat Freemont - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Fiat Freemont - TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 46, 14 grudnia 2011 r.) pisze, że Fiat Freemont, jest naprawdę dużym Fiatem:
- Przybył zza oceanu, jednak Włosi starali się dopracować go tak, aby trafił w europejskie upodobania. W teście Fiat Freemont z silnikiem Diesla 170 KM. Amerykanie lubią duże samochody, Europejczycy zaś takie, które efektywnie wykorzystują miejsce zajmowane na parkingu. Czy Freemont – zeuropeizowany „amerykanin” – sprosta tym wymaganiom? Jeżeli chodzi o praktyczność kabiny, to Fiat na pewno da sobie radę. Miejsca kierowcy i pasażera wręcz rozpieszczają wygodą wynikającą z optymalnego na długie podróże wysokiego usytuowania foteli. Siedzenia są dość twarde, ale obszerne, a zagłówki zostały dobrze ustawione względem głów jadących. Jedyne, do czego trzeba się przyzwyczaić, to solidne, grube słupki przedniej szyby – w niektórych sytuacjach mogą one zasłonić np. pieszego – czytamy w AŚ.

Według opinii testujących, jakość tworzyw użytych do wykończenia wnętrza mile nas zaskoczyła, podobnie jak subtelne wzornictwo. Kokpit kryje kilka niespodzianek. Pierwsza to panel dotykowy, łączący w sobie funkcje sterowania radiem i klimatyzacją, który jest nieco przeładowany informacjami. Druga to przyciski z tyłu kierownicy, służące do obsługi systemu audio o wyjątkowo dobrze wyważonym brzmieniu, które zadowoli i fana basu pulsującego w rytmie house’u, i audiofila. - 170 KM – czy to dużo? Na papierze taka moc wygląda imponująco, ale w rzeczywistości, po zestawieniu ze znaczną masą pojazdu, okazuje się w sam raz w rodzinnym vanie. Freemont to nie rakieta, tylko w miarę dynamiczny samochód, który zadowoli większość rozsądnie prowadzących kierowców. Resorowanie zapewnia udany kompromis między komfortem a stabilnością jazdy. Jak na tak duże auto Fiat nieźle trzyma się drogi, jednak układ kierowniczy działa raczej po „amerykańsku” – informacja zwrotna jest ograniczona. Freemont zdobył 5 gwiazdek w niedawno przeprowadzonym teście zderzeniowym Euro NCAP. Nie jest tani, ale ma bogate wyposażenie, a poza tym z czasem zapewne pojawią się rabaty. Zachętę stanowi także 3-letnia gwarancja – pisze AŚ.

Fiat Freemont - DANE TECHNICZNE

 Fiat Freemont  (2011)  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  van
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                  4,888/1,878/1,745
 Rozstaw osi (metry)  2,890
 Masa własna (tony)  1,874
 Pojemność bagażnika (litry)  145/1461
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  77
 SILNIK  MultiJet II
 Paliwo  Olej napędowy
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  125 / 170 (4000 obr./min)                                              
 Moment obrotowy (Nm)  350 (2500 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  195
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  11,0
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  8,3
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  5,3
 Cykl mieszany (litry/100 km)  6,4
 CENA  
 grudzień 2011  108 990 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  5000 zł

Fiat Freemont - SPALANIE

Według danych producenta, Fiat Freemont z silnikiem wysokoprężnym 2.0 MultiJet II o mocy 170 KM spala: 8,3 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,3 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,4 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Fiat Freemont z silnikiem 2.0 MultiJet pali:

* ŚREDNIO - 6,5 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 8,8 l/100 km
* W TRASIE - 6,0 l/100 km

Fiat Freemont (2011) – CENA

W polskich salonach Fiat Freemont oferowany jest wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym 2.0 MultiJet II w dwóch wersjach: 140 KM i 170 KM. Podstawowa odmiana Base z 5 lub 7 siedzeniami i silnikiem 2.0 MultiJet II 140 KM kosztuje 100 990 zł. Opisywana przez nas odmiana Urban z mocniejszym silnikiem 2.0 MultiJet II 170 KM kosztuje 108 990 zł.

Fiat Freemont - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Fiat Freemont 2011 r. – cena od 98,9 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki