Peugeot 308 SW – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-28 17:23

Peugeot 308 SW - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Peugeot 308 SW za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA PEUGEOT 308 SW 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Peugeot 308 SW, ranking niezawodności, ZDJĘCIA PEUGEOT 308 SW - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie PEUGEOT 308 SW tylko na Superauto24.pl.

Peugeot 308 SW – WSTĘP

Peugeot 308 to kompaktowe auto zaliczane segmentu C, czyli klasy niższej średniej. Na rynku pojawił się w 2007 roku zastępując model 307. 308-ka zbudowana została na płycie podłogowej modelu 307. Stylistycznie spokrewniona jest ze swoim poprzednikiem oraz z mniejszym modelem 207. Peugeot 308 występuje na rynku jako: hatchback, coupe cabriolet oraz kombi. Na jego bazie zbudowano także SUV-a nazwanego 3008.

>>> Peugeot 308 SW 2011 – CENA od 54,3 tys. zł

Starsze modele:

>>> Peugeot 308 2008 – CENA od 28,5 tys. zł

>>> Peugeot 307 2006 – CENA od 19,9 tys. zł

W Polsce Peugeot 308 SW, czyli kombi w wersji Active z silnikiem benzynowym 1.4 VTI 98 KM kosztuje 54 300 zł. Najbogatsza odmiana SW Active z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDI FAP 150 KM, to wydatek rzędu 82 100 zł.

Peugeot 308 SW – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl opinie o Peugeocie 308 SW bardzo podzielone:

> jkfish: Samochód absolutnie godny polecenia. Bardzo ekonomiczny, wystarczająco dynamiczny i o wysokiej kulturze pracy silnik. Aż niewiarygodne że te wszystkie cechy można połączyć ze sobą z tak dobrym skutkiem. Świetne materiały wykończeniowe - tutaj konkurencja zostaje z tyłu chyba najbardziej. Należący do największych w tej klasie bagażnik. Dobre wyposażenie. Zwracający uwagę, dynamiczny wygląd(z zastrzeżeniem że tył wersji kombi jest dość kontrowersyjny i nie każdemu będzie się podobał). Mam nadzieję że oprócz tych wszystkich pozytywnych cech samochód okaże się także mało awaryjny. Ale to będzie można ocenić dopiero za parę lat.

> lucjan: jest to kolejna moja ocena napisana po powrocie z wakacji. Auto (308 SW) kupione z myślą o wyjazdach na wakacje i jest do tego właśnie stworzone. Nie sposób wymienić wszystkich drobnych akcesoriów które wspaniale sprawdzają się podczas podróży i znacznie ją ułatwiają. Z tyłu nawiewy klimy, lampki które nie przeszkadzają kierowcy a pozwalają swobodnie czytać, regulowane tylne fotele, stoliczki lotnicze, spora ilość schowków w tym ten z przodu z nawiewem klimy, kierowca prowadzi w naprawdę komfortowych warunkach, fotel jest twardawy, ale po przejechaniu ciurkiem 1 700 km nie miałem żadnych problemów bólowych, praktyczny podłokietnik, bagażnik duży i ustawny, dodatkowe gniazdo zapalniczki do podłączenia lodówki, bardzo dobre światła itp. Naprawdę w tej wersji gorąco polecam wszystkim szukającym praktycznego auta na wyjazdy wakacyjne.

A co piszą niezadowoleni? :

> PIRO1: Samochód świetny rodzinnie, do podróży idealny, dynamiczny, dla mnie ładny, dobrze wykończone i estetyczne wnętrze. Nie miałem na to wpływu ale mam szklany dach co powiększa go wizualnie wewnątrz, daje to też fajne doznania podczas jazdy. Jest to szczególnie atrakcyjne dla pasażerów tylnego rzędu. Ekonomiczny i bardzo pakowny. Sprawdza się. Wrażenie psują nadmierne zużycie tarcz hamulcowych i dziwne reakcje układu jezdnego i kierowniczego. Jeśli to auto miałoby takie właściwości jezdne jak Toyota Avensis nic mi więcej nie potrzeba. Kupując to auto sądziłem, że z marką Peugeot jest już lepiej pod względem stosunku do klienta. Nic mylnego. Dużo pracy przed Peugeot Polska nad kształtowaniem wizerunku. Sprzedanie auta to nie wszystko. Zadowolenie użytkownika wyrabia sie podczas eksploatacji i wizyt w salonach. Wiadomo, że w momencie zakupu nowy właściciel samochodu jest zadowolony. To jak się traktuje użytkownika podczas wizyt na przeglądach i podczas zgłaszania nawet najdrobniejszych uwag czy usterek (szczególnie w czasie trwania gwarancji) wpływa na związanie się z marką i powrót do salonu po zakup nowego auta. Mimo, że Peugeoty stylistycznie mi się podobają, to nie pojawię się u Peugeota po nowe auto.

> artur: auto ładnie opakowane, wygląda dość dobrze, wnętrze obszerne można powiedzieć że naprawdę fajne auto rodzinne tylko takie bez emocji, wsiąść i jechać. Nawet nowe ginie w tłumie, po tygodniu użytkowania emocje spadają do zera, silnik hałasuje komfortu brak...zawsze jeździłem niemieckimi autami i byłem happy, poprzednie auto to BMW 525d E61 z 2006r...zmieniłem bo użytkowałem 3 lata i nakulane miał prawie 230 tyś wiec przyszła pora na zmianę, kupiłem peugeota bo fajnie wyglądał i był 3 lata młodszy. Teraz wiem że zrobiłem błąd mimo iż koszta eksploatacji były dwa razy wyższe lecz radość z jazdy byłą bezcenna, teraz muszę się bujać min. 2 lata bo auto musi się zamortyzować itd... przemęczę się i nigdy nie kupię peugeota

Peugeot 308 SW - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Peugeot 308 SW  – OPINIE DZIENNIKARZY

Bogdan Czajkowski / Auto Motor i Sport: Wielozadaniowe kombi. Takich uniwersalnych samochodów nie brakuje, ale minivan Peugeota okazuje się przy tym zwinny i energiczny. A to już rzadziej spotykane połączenie. Z zewnątrz wygląda zwyczajnie, jak typowe, może ciut smuklejsze kombi, lecz może wystąpić nawet w roli minivana, mieszcząc na pokładzie do siedmiu osób. Sprawdzi się również jako pojemny dostawczak, oferujący prawie dwa metry sześcienne przestrzeni. Uniwersalny często znaczy - nijaki, czyli do wszystkiego i do niczego; ale nie w wypadku Peugeota 308 SW. Ma on wnętrze wyróżniające się estetyką i wysoką jakością. Kokpit wyglądem nawiązuje do aut stojących na drabinie prestiżu o szczebel wyżej. Łyżką dziegciu są szerokie, mocno pochylone przednie słupki, ograniczające widoczność po skosie.

Superzaletami za to rozkwita 308 SW w tylnej części. Standardowo znajdziemy tam nie przesuwaną, dzieloną kanapę - od wersji Sport zastąpioną przez trzy indywidualnie regulowane fotele o identycznej szerokości. W opcji są dodatkowe dwa fotele wmontowane w 573-litrowy bagażnik. Całość jest uniwersalna dzięki jednakowemu rozstawowi szyn; fotelami drugiego rzędu można żonglować po całym wnętrzu, przysuwając je do siebie czy mocując je całkiem z tyłu. Ich przemyślana konstrukcja czyni składanie i przestawianie foteli wyjątkowo łatwym. Praktyczność wnętrza zwiększają nisko przebiegająca (548 mm nad jezdnią) podłoga bagażnika, płaska nawet po złożeniu siedzeń; wtedy cały apartament osiąga pojemność 1736 litrów. Tylko Peugeoty 107 i 1007 nie mają wersji kombi. W porównaniu z SW modeli 207, 307 i 407, Peugeot 308 SW ma większe możliwości przewozowe, a modyfi kowalność wnętrza równie dobrą, jak ta w vanach.

Marcin Napieraj / Autogaleria.pl:  Cała bryła, z dość mocno pochyloną przednią szybą oraz "środkiem ciężkości" przesuniętym do tyłu, jest nieco niepokojąca w swojej wymowie. Nawet jak na kombi nie jest to coś typowego. W srebrnym lakierze oraz z przyciemnionymi szybami może w pierwszej chwili wywoływać skojarzenia z karawanem. Po pewnym czasie, na "drugi rzut oka", widać to, o co nam chodziło. Przybudówkę i nietypowe miękko-ostre linie jachtu. Słupek C, skierowany ku przodowi, zaokrągloną panoramiczną tylną szybę czy wystające łukowate tylne lampy, kojarzące się nieco z Citroenem C6 - to wszystko tworzy jakiś inny świat. Styliści Peugeota odwalili kawał dobrej roboty nie dlatego, że samochód wszystkim się podoba, ale dlatego, że wywołuje dyskusje, że każdy się nad nim zastanawia - co to w zasadzie jest i dlaczego. Podobny klimat znajdziemy w ciekawie zaprojektowanym wnętrzu. Deska rozdzielcza została wykończona materiałem w kolorze brązowo-śliwkowym, a na jej środku tkwią trzy okrągłe kratki nawiewu otoczone chromowanymi obwódkami. Takie same zresztą dostały bardzo ładne zegary z tarczami opatrzonymi interesującym krojem cyfr. Szkoda tylko, że kierownica wygląda jak zaprojektowana 15 lat temu, a na mocno pochylonej konsoli środkowej widać elementy wzięte wprost z Citroena C4/C5.(…)

Jeśli chodzi o zawieszenie, to jestem zaskoczony. Mimo iż Peugeot jest miękki i bardzo komfortowy, jednocześnie prowadzi się całkiem przyjemnie, jak na samochód tego typu. Udało się więc połączyć francuską zdolność do tworzenia drogowych statków z w miarę sensownym prowadzeniem. Szkoda tylko, że w tej klasie ESP jest za dopłatą nawet w bogatej, testowanej odmianie Premium.

Peugeot 308 SW – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 32, 4 sierpnia 2008 r.) testował Peuegota 308 SW z silnikiem 1.6 120 KM:

W opinii testujących, Peugeot nowym modelem 308 SW udowadnia, że kombi może się świetnie prezentować, a jednocześnie nie tracić nic na wszechstronności. Francuski kompakt z wąskimi reflektorami i mocno pochyloną szybą przednią wygląda dynamicznie. Nietypowo zaprojektowano tył pojazdu. Tu wyróżnia się szyba zachodząca mocno na boki. Pierwsze wrażenie po zajęciu miejsca we wnętrzu to uczucie przestronności. To zasługa wysuniętej do przodu szyby. Kierowca czuje się jak podczas podróżowania vanem. Auto nie ma może rekordowych wymiarów wnętrza z przodu, ale o braku miejsca, także dla wysokich osób, nie może być mowy. Gorzej jest niestety z tyłu. Tu wyrośniętym pasażerom może być ciasno na wysokości kolan. Poza tym podróżuje się na trzech indywidualnych fotelach, których szerokość nie sprzyja długim wojażom. Dla dużych rodzin przewidziano dodatkowe miejsca. Za 2400 zł można dokupić dwa fotele trzeciego rzędu. Jednak podróżowanie na nich możliwe jest wyłącznie na krótkich trasach, bo mocno ograniczona przestrzeń nie zapewnia nawet minimum komfortu.

Żadnych zastrzeżeń nie budzi zdaniem testujących AŚ funkcjonalność pojazdu. Przyjęcie poprawnej pozycji przez prowadzącego umożliwia dwupłaszczyznowo regulowana kierownica oraz fotel sterowany także w pionie. Podobała nam się również dobra widoczność do tyłu. Bez trudu znajdziemy miejsce na drobiazgi niezbędne podczas podróży. To zasługa dużego schowka przed pasażerem z przodu, obszernych kieszeni na drzwiach, schowka w podłokietniku oraz mnóstwa mniejszych skrytek. Jeśliby to komuś nie wystarczyło, to za 900 zł dostępny jest pakiet, który oprócz regulacji lędźwiowej przednich siedzeń i podłokietnika z tyłu obejmuje także schowki pod przednimi fotelami oraz okienko w tylnej kanapie umożliwiające transport długich przedmiotów. Wprawdzie wnikające nadkola zakłócają regularność kształtów, ale i tak transport większych przedmiotów nie stanowi problemu. Ukształtowanie karoserii pozwala w pełni wykorzystać 508-litrowy kufer.

Peugeot 308 SW to w opinii AŚ praktyczny kompakt opakowany ciekawym stylistycznie nadwoziem. Fotele można na różne sposoby ustawiać, a nawet wyjmować, dzięki czemu uzyskuje się bardzo duży bagażnik. Silnik ma przeciętną dynamikę. Pozytywna ocena należy się skrzyni biegów. Zawieszenie dobrze tłumi nierówności.

Peugeot 308 SW 1.4 VTI 98 KM – DANE TECHNICZNE

 Peugeot 308 SW  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  kombi
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                   4500/1815/1555
 Rozstaw osi (metry)  2708
 Masa własna (tony)  1271
 Pojemność bagażnika (litry)  520
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  60
 SILNIK  VTI
 Paliwo  Benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  72 / 98 (6000 obr./min)
 Moment obrotowy (Nm)  136 (4000 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  178
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  13,4
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  8,4
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  5,1
 Cykl mieszany (litry/100 km)  6,3
 CENA  
 listopad 2011  54 300 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępna
 Nawigacja (zł)  WIP NAV 3300 zł                                                               
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Peugeot 308 SW 1.4 VTI 98 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Peugeot 308 SW z silnikiem benzynowym 1.4 VTI o mocy 98 KM spala: 8,4 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,1 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,3 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Peugeot 308 SW z silnikiem 1,4 litra pali:

* ŚREDNIO - 7,5 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 8,0 l/100 km
* W TRASIE - 6,3 l/100 km

Peugeot 308 SW (2011) – CENA

W Polsce Peugeot 308 SW, czyli kombi w wersji Active z silnikiem benzynowym 1.4 VTI 98 KM kosztuje 64 300 zł. Najbogatsza odmiana SW Active z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDI FAP 150 KM, to wydatek rzędu 82 100 zł.

Peugeot 308 SW - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Peugeot 308 SW 2011 r. – cena od 56,7 tys. zł

>>> Peugeot 308 SW 2009 r. – cena od 38 tys. zł

>>> Peugeot 307 SW 2004 r. – cena od 13 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki