Subaru XV – WSTĘP
Popularność kompaktowych crossoverów niezwykle wzrasta, dlatego Subaru ani myśli pozostawać w tyle. Japońska marka stworzyła własnego miejskiego wędrowca. XV to całkiem nowy model w rodzinie Subaru. Samochód posiada wszystko to, z czego słyną wozy napędzane na obie osie spod znaku Plejad, a przy tym bardzo atrakcyjnie wygląda. Subaru XV swoją premierę zaliczyło w 2011 roku podczas 64. Salonu Samochodowego we Frankfurcie.
>>> Subaru XV 2012 - Cena od 90,7 tys. zł
Subaru XV mierzy 4,45 metrów długości, 1,78 metra szerokości, 1,57 metra wysokości, a jego rozstaw osi to ponad 2,65 m. Jest wozem idealne przystosowanym do miejskiego ruchu, do tego posiada nowoczesny, modny design. Auto może być napędzane przez kilka jednostek napędowych. W ofercie znajdują się tradycyjnie benzynowe silniki typu boxer o pojemności 1.6 litra 114 KM, lub 2.0 litra 150 KM. Nie zabrakło także znanego z Subaru cichego i oszczędnego diesla o pojemności 2.0 litra 147 KM.
Na wyposażeniu benzynowych Subaru XV, poza manualną skrzynią biegów, może znaleźć się ulepszony bezstopniowy automat Lineartronic, który w trybie sekwencyjnej zmiany biegów może także zachowywać się jak sześciostopniowa skrzynia manualna. Wszystkie warianty silnikowe dostępne są standardowo z napędem 4x4, który jest znakiem rozpoznawczym marki.
Subaru XV 2012 - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Subaru XV - OPINIE DZIENNIKARZY
Według tygodnika Motor (Motor, nr 1/2012 r.) Subaru XV to najnowszy krzyki mody:
Motor: Subaru XV to czołówka klasy kompakt. Na tym tle obszerność wnętrza nie zaskakuje, ale i tak zasługuje na uznanie. Zwłaszcza z tyłu. Wygodnie zmieszczą się osoby o wzroście 190 cm, nawet wtedy, gdy z przodu siedzi równie rosła dwójka. W dodatku do XV bardzo wygodnie się wsiada - zamontowane fotele wysoko nad ziemią i odpowiedni profil drzwi sprawiają, że nawet na ciasnym parkingu nie ma żadnych problemów.
Uwagę zwraca świetna widoczność z wnętrza. Cienkie słupki, nisko schodząca tylna szyba, spore lusterka - to znacznie ułatwia obserwację wokół auta. kształt tylnej części XV wymusił jednak ograniczenie pojemności bagażnika. Duża tylna szyba to mniejsza wysokość kufra. 380 litrów jest w tej klasie umiarkowaną wartością. W Polsce oferowana będzie nietypowa opcja wykończenia. Skórzana tapicerka wykonywana będzie w jednej z rodzimych firm - gotowe auta otrzymają nowe pokrycie foteli, boczków drzwi czy kierownicy.
PMyszor / Autocentrum: Coś w linii tego samochodu kojarzy się z Fordem Focusem. Ducha tego modelu mają jednak określać dwa słowa – Urban Adventure, czyli miejska przygoda. Co do przygody to sugeruje ją prześwit podwyższony do 22 cm, a także osłony nadkoli i progów oraz dwubarwne zderzaki. W przypadku tej marki o napędzie na wszystkie koła nie ma co wspominać – to wszak jej znak rozpoznawczy.
Wyższy prześwit daje nie tylko wyższą pozycję kierowcy, a więc lepszą widoczność, ale także wyżej położone siedziska foteli, co z kolei ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Komfort jazdy ma także poprawić wyżej umieszczony punkt położenia bioder, a także oparcie lepiej dopasowane do naturalnej krzywizny pleców i ich wygięciu za kierownicą. Poprawiło się zwłaszcza podparcie górnej części kręgosłupa kierowcy.
W kabinie wysokiej jakości materiały, tradycyjny wystrój i funkcjonalność. Mamy spory schowek pod centralną konsolą i dodatkowe na tunelu między przednimi fotelami. Zmieści się w nich sporo drobiazgów, zwłaszcza że umieszczono tam takie elementy jak uchwyty na długopisy, karty parkingowe czy monety. Na szczycie centralnej konsoli mamy duży, kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego, a w centralnym miejscu konsoli jest duże miejsce na zestaw audio lub multimedialny zestaw z nawigacją na kolorowym ekranie o przekątnej 4,3 cala. Tylna kanapa ma zapewnić więcej miejsca podróżującym z tyłu pasażerom, a kiedy ich nie ma składane nisko zagłówki. Samochód ma bagażnik o pojemności 310 l lub 380 l. Więcej przestrzeni mamy do wykorzystania jeżeli zrezygnujemy z koła zapasowego zastępując je zestawem naprawczym.
Subaru XV 2.0i 150 KM – DANE TECHNICZNE
| Subaru XV (2012) | DANE TECHNICZNE |
| NADWOZIE | |
| Rodzaj | Crossover |
| Długość / szerokość / wysokość (metry) | 4,450/1,780/1,570 |
| Rozstaw osi (metry) | 2,650 |
| Masa własna (tony) | 1,375 |
| Pojemność bagażnika (litry) | 380 |
| Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 60 |
| SILNIK | |
| Paliwo | Benzyna |
| Liczba cylindrów | 4 (boxer) |
| Moc (KM) | 150 (6200 obr./min) |
| Moment obrotowy (Nm) | 196 (4200 obr./min) |
| OSIĄGI | |
| Szybkość maksymalna (km/h) | 187 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,5 |
| ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
| Cykl miejski (litry/100 km) | 8,8 |
| Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 5,9 |
| Cykl mieszany (litry/100 km) | 6,9 |
| CENA | |
| styczeń 2012 | 104 280 zł |
| DODATKI | |
| Ksenony (zł) | brak danych |
| Nawigacja (zł) | brak danych |
| Skórzana tapicerka | od 6 do 13 tys. zł |
Subaru XV 2.0i 150 KM – SPALANIE
Według danych producenta, Subaru XV z silnikiem benzynowym 2.0i o mocy 150 KM spala: 8,8 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,9 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,9 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Subaru XV (2012) – CENA
W polskich salonach Subaru XV w podstawowej wersji wyposażenia Active z silnikiem benzynowym 1.6 114 KM kosztuje 95 040 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 2.0D 147 KM kosztuje 117 480 zł. Opisywana przez nas wersja z silnikiem 2.0i 150 KM to wydatek rzędu 104 280 zł.
>>> Subaru XV 2012 - Cena od 90,7 tys. zł