Łódzkie: Nowy NARKOTYK na czarnym rynku! Może być ZABÓJCZY!

2020-02-27 8:17 mj-s
Łódzkie: Nowy NARKOTYK na czarnym rynku! Może być ZABÓJCZY!
Autor: GIS Hasan jest w kolorze czarnym, brunatnym lub żółtym i sprzedawany jest przez dilerów w woreczkach strunowych, bez etykiety

Główny Inspektorat Sanitarny ostrzega przed nowym narkotykiem, który pojawił się głównie na terenie województwa łódzkiego. To hasan w postaci plastycznej masy do palenia. Sztuczny haszysz jest w kolorze czarnym, brunatnym lub żółtym i sprzedawany jest przez dilerów w woreczkach strunowych, bez etykiety. Hasan jest wyjątkowo niebezpieczny, a jego zażycie może powodować nie tylko zatrucie, ale nawet śmierć.

Hasan, działając silnie odurzająco na ośrodkowy układ nerwowy może powodować zatrucie, a nawet zgon.

- Z informacji jakimi dysponuje Główny Inspektorat Sanitarny wynika, iż w obecnie zabezpieczanych produktach zidentyfikowano syntetyczny kannabinoid o nazwie 4F-MDMB-BINACA, który już w małym stężeniu działa na receptory kannabinoidowe, silniej od Δ9-THC – składnika marihuany – informują pracownicy GIS.

Hasan powoduje szereg objawów, to halucynacje, pobudzenie, agresja, lęk, splątanie, letarg, psychozy, problemy gastryczne, jak również przyspieszenie akcji serca oraz ostrą niewydolność nerek. Stosowanie tego narkotyku prowadzi do uzależnienia lub chorób psychicznych.

Nie bądź obojętny!

GIS apeluje, by w w przypadku zauważenia osoby, co do której podejrzewamy spożycie tego narkotyku, należy:

  • zadbać o własne bezpieczeństwo
  • wezwać Oddział Ratownictwa Medycznego (tel. 112)
  • w miarę potrzeby i możliwości przystąpić do pierwszej pomocy przedmedycznej.

Główny Inspektor Sanitarny cały czas apeluje i informuje o niebezpieczeństwie związanym z użyciem nowych narkotyków, popularnie nazywanych dopalaczami.

- Produkty sprzedawane jako tabletki, proszki, ziołowe lub plastyczne mieszanki, jak również liquidy do palenia, często zmieniają skład i stężenie. Użytkownicy często nie są świadomi jakie substancje spożywają, co powoduje trudności w niesieniu pomocy przez służby medyczne – ostrzegają pracownicy Inspektoratu.

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.