Kontrowersje w Trójmieście. Chodzi o bilety okresowe. Pasażerowie piszą o problemach

2025-08-04 14:30

Biletów okresowe w Trójmieście od 4 sierpnia będzie można kupić tylko w systemie FALA. Nie znajdziemy ich w innych komercyjnych aplikacjach. Użytkownicy zwracają uwagę na problemy. Co z pozostałymi biletami? Wyjaśniamy w poniższym materiale.

System FALA w Trójmieście

i

Autor: Monika Czekańska

 Bilety okresowe: miesięczne, kwartalne, roczne - zarówno gdańskie, gdyńskie, jak i metropolitalne od 4 sierpnia będzie można kupić tylko:

  • w aplikacji mobilnej „System FALA”
  • na portalu systemfala.pl 
  • na portalu jestemzgdanska.pl,  
  • na portalu zkmgdynia.pl
  • na portalu mzkzg.org
  • w stacjonarnych Biurach i Punktach Obsługi Klienta
  • w automatach  biletowych 
  • w aplikacji Jestem z Gdańska

Nie kupimy ich już w innych komercyjnych aplikacjach. Czy to wygoda dla mieszkańców, czy uciążliwość? Okazuje się, że system bywa wadliwy, o czym piszą zaniepokojeni pasażerowie.

Super Express Google News

Czyli nie będę mógł kupić biletu okresowego bo nie jestem w stanie zarejestrować się w aplikacji, a wasz support przestał odpisywać

Nie da się kupić miesięcznego, po przejściu do zakładki bilety jest całkowicie pusto

W jaki sposób zakupić bilet jak aplikacja wyświetla błąd przy próbie logowania?

- piszą pasażerowie w komentarzach pod postem Systemu Fala.

Gdzie kupić bilety okresowe? Co z innymi biletami?

Choć od 4 sierpnia zmieniają się zasady sprzedaży biletów okresowych, to bez zmian będzie można kupić pozostałe bilety krótkookresowe. Chodzi o:

  • bilety jednorazowe 
  • bilety krótkookresowe metropolitalne (75-minutowe, 24-godzinne, 72-godzinne) 

Będą nadal dostępne również w komercyjnych aplikacjach mobilnych, ze względu na ich popularność wśród turystów.

Bilety można kupić nie tylko on-line, ale także w punktach sprzedaży w Gdańsku, Gdyni, Sopocie i Rumi. 

W Gdańsku:

  • Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, Gdańsk ul. Kilińskiego 4 (czynny: poniedziałek-piątek:  6.30-20.30)  
  • Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, Gdańsk ul. Świętokrzyska 15 (czynny: poniedziałek,  czwartek, piątek: 7.00-14.30 oraz wtorek, środa: 10.00-17.30)  
  • Kasa biletowa SKM – Gdańsk Dworzec PKP Gdańsk Wrzeszcz (czynna: poniedziałek-piątek:  6.00-19.00 sobota: 6.00-9.00 niedziela: 8.00-18.00)  
  • Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP Gdańsk Główny (tunel) (czynna: poniedziałek-piątek: 6.00- 20.00 sobota: 6.00-20.00 niedziela: 6.00-18.00)  
  • Kiosk w przychodni lekarskiej Morena Gdańsk ul. Jaśkowa Dolina 105 (czynny: poniedziałek piątek: 8.00-17.00)
  • Urząd Pocztowy nr 4 Gdańsk ul. Księdza Mariana Góreckiego 12 (czynny: poniedziałek- piątek:  8:00-19:00 sobota: 9:00-13:00) 
  • Urząd Pocztowy nr 8 Gdańsk ul. Wilhelma Stryjewskiego 19 (czynny: poniedziałek: 8:00-20:00  wtorek-piątek: 9:00-18:00) 
  • Urząd Pocztowy nr 18 Gdańsk ul. Kartuska 94 (czynny: poniedziałek: 3:00-20:00 wtorek-piątek:  10:00-17:00) 
  • Urząd Pocztowy nr 24 Gdańsk ul. Kielnieńska 125 (czynny: poniedziałek-piątek: 8:00-18:00  sobota: 9:00-13:00) 
  • Urząd Pocztowy nr 26 Gdańsk ul. Mazurska 10 (czynny: poniedziałek-wtorek: 13:00-20:00  środa-piątek: 9:00-16:00) 
  • Urząd Pocztowy nr 50 Gdańsk ul. Długa 23/28 (czynny: poniedziałek-piątek: 7:00-21:00  sobota: 10:00-17:00) 

W Gdyni:

  • Biuro Obsługi Klienta Nr 1, ul. Kilińskiego 16 w Gdyni 
  • Biuro Obsługi Klienta Nr 2, ul. W. Radtkego 25 w Gdyni

W Sopocie:

  • Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP Sopot (kasa nr 3) (czynna: poniedziałek-piątek: 6.00-20.00  sobota: 7.00-19.00 niedziela: 7.00-19.00)

W Rumi:

  • Punkt Sprzedaży Biletów Rumia Dworzec PKP, ul. Starowiejska 

W każdym z tych miejsc pasażer może nie tylko kupić bilety, ale ma też możliwość otrzymania  szczegółowych informacji w zakresie: 

  • zasad działania Systemu FALA 
  • założenia konta pasażera w Systemie FALA 
  • złożenia wniosku o wydanie Karty FALA 
  • zakupu biletów z wykorzystaniem Systemu FALA.

GALERIA: Najbogatsze gminy w Polsce

WÓJCIK: ŻUREK JEST MINISTREM CHAOSU!

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki