Nowa Strategia Grupy PZU

2021-03-26 16:03

Grupa PZU ogłosiła swoją nową strategię na lata 2021-2024. Jej główne cele to: duży wzrost na wszystkich kluczowych rynkach, rekordowe wyniki przy wysokiej wypłacalności i rentowności oraz regularnej dywidendzie, nowa oferta kompleksowych usług i pozycja lidera zielonej transformacji na rynku finansowym w Polsce.

Nowa Strategia Grupy PZU

i

Autor: Shutterstock

- Nasza oferta będzie najlepszą odpowiedzią na wszystkie najważniejsze potrzeby bardzo wymagających dziś klientów, na każdym etapie ich życia prywatnego i zawodowego. Istotne korzyści dla nich i naszych akcjonariuszy wypracujemy w sposób zrównoważony, stabilny i odpowiedzialny społecznie i ekologicznie – zapowiada dr hab. Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU SA.

Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU SA

i

Autor: materiały prasowe/ Materiały prasowe Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU SA

Szybki i bezpieczny wzrost

Model biznesowy Grupy PZU okazał się bardzo odporny na kryzys wywołany przez COVID-19, o czym świadczą wyniki osiągnięte w roku 2020. W najbliższych latach PZU zamierza skorzystać z istotnego odbicia gospodarczego, spodziewanego po wyhamowaniu pandemii. Dziś, średnio co trzecia złotówka wydawana w naszym kraju na polisy majątkowe i życiowe trafia do Grupy PZU. Jako lider rynku ubezpieczeń życiowych i majątkowych PZU chce dalej rosnąć.

W ciągu czterech lat PZU Zdrowie ma zwiększyć przychody o prawie 80 proc. – do 1,7 mld zł, przeistaczając się w kompleksowego doradcę klienta i dostawcę pełnego zakresu usług związanych ze zdrowym trybem życia, opieką medyczną i leczeniem.

Aktywa zarządzane przez Grupę, głównie TFI PZU, mają wzrosnąć do 60 mld zł, czyli o blisko 82 proc. PZU planuje skupić się zwłaszcza na produktach regularnego oszczędzania oraz pasywnych, minimalizując ryzyko i koszty po stronie klientów.

– Zgodnie ze Strategią, corocznie na wypłatę dywidendy przeznaczymy od minimum 50 proc. do 100 proc. skonsolidowanego zysku netto Grupy PZU - podkreśla Tomasz Kulik, członek zarządu PZU i dyrektor finansowy Grupy PZU.

Nowa Strategia Grupy PZU

i

Autor: Materiały Promocyjne/ Materiały prasowe

W trosce o środowisko naturalne

Nowy i mocno zaznaczony w Strategii obszar to ESG (środowisko – environment, społeczna odpowiedzialność - social responsibility i ład korporacyjny - corporate governance). Priorytetem dla całej Grupy PZU i miarą jej sukcesu będzie wypracowywanie korzyści dla akcjonariuszy i klientów w sposób zrównoważony i odpowiedzialny.

PZU już podjęło starania o ograniczenie własnej emisji gazów cieplarnianych, w tym CO2 - PZU SA i PZU Życie SA zdecydowały o zakupie energii elektrycznej w większości ze źródeł odnawialnych. Do 2024 r. spółka ma zużywać mniej energii i czerpać ją w pełni ze źródeł odnawialnych. Ograniczy też zużycie: wody, papieru, paliw. Do roku 2030, chce rozbudować flotę aut hybrydowych i elektrycznych oraz rozpocząć redukcję emisji w całym w łańcuchu współpracujących z nią podmiotów. PZU chce, aby do roku 2040 neutralni klimatycznie stali się dostawcy i partnerzy GRUPY, a do roku 2050 również jej klienci ubezpieczeniowi i inwestycyjni.

- Poprzez własny dobry przykład oraz ofertę chcemy stać się promotorem zielonej transformacji wśród naszych kontrahentów, klientów i partnerów społecznych. Będziemy dla nich przewodnikiem w skutecznym i bezpiecznym przeprowadzeniu tej wielkiej zmiany – wyjaśnia prezes PZU SA.

Elementem tego będzie odpowiednia oferta ubezpieczeniowa, wspierająca m.in. niskoemisyjny transport, przyjazne środowisku instalacje fotowoltaiczne, pompy ciepła, małe i wielkie elektrownie wiatrowe, a także usługi doradcze i audyty dla klientów przeprowadzających dekarbonizację. W okresie realizacji Strategii o 500 mln zł zwiększy zaangażowanie Grupy PZU w inwestycje wspierające transformację klimatyczno-energetyczną, w tym farmy wiatrowe.

Całościowe rozwiązania dla klientów

Grupa PZU chce być dostawcą całościowych rozwiązań, które pomogą klientom prowadzić zdrowe życie i zrównoważony biznes, zapewnią opiekę medyczną rodzinie lub pracownikom, ochronią majątek i pomogą go pomnażać, dadzą poczucie stabilizacji i należytego zadbania o bliskich bez względu na to, co przyniesie przyszłość. Przykładem takiego rozwiązania jest obszar zdrowia, w ramach którego PZU zaproponuje usługi z zakresu od zdrowego odżywiania się i aktywności ruchowej, przez ofertę badań profilaktycznych, po pełną opiekę medyczną – w formie ubezpieczeń, abonamentów lub jednorazowych płatnych świadczeń.

PZU przygotuje specjalną ofertę dla seniorów. Będzie ona obejmowała: ubezpieczenia, usługi medyczne ze szczególnym uwzględnieniem zdalnej opieki w domu i leczenia sanatoryjnego, specjalne, bezpieczne produkty bankowe i inwestycyjne, a także pakiet usług wspierających seniorów w codziennym życiu i aktywnościach – od pomocy w dojeździe do lekarza, dostarczeniu leków, zorganizowaniu fizjoterapii, po naprawy domowe czy uczestnictwo w zajęciach sportowych i kursach.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki