Orbis Travel - jak odzyskać pieniądze. Do podziału zostało ponad 5 milionów złotych

2010-10-04 15:32

Powoli wyjaśnia się sytuacja klientów Orbis Travel. Wszyscy, którzy wyjechali z biurem na wakacje zostali już sprowadzeni do kraju. Pieniędzy z ubezpieczenia wystarczy również na zwrot zaliczek dla tych, którzy zarezerwowali anulowane wycieczki. Można się również ubiegać o odszkodowanie za przerwany urlop.

Tuż po tym jak Orbis Travel ogłosił upadłość nie było wiadomo czy suma gwarancyjna ubezpieczenia wystarczy na pokrycie wszystkich roszczeń wobec biura. Teraz sprawa powoli się wyjaśnia.

Sprowadzenia do kraju ponad 1000 osób, które były za granicą, w Turcji, Egipcie czy na Malcie pochłonęło 800 tysięcy złotych. Tak przynajmniej deklaruje mazowiecki urząd marszałkowski, który był odpowiedzialny za zorganizowanie powrotu wszystkich klientów Orbisu. Gwarancja ubezpieczeniowa biura opiewa w sumie na ponad 6 milionów złotych. Na zwroty zaliczek, a także na odszkodowania za zepsute wakacje zostało zatem jeszcze ponad 5 milionów. To powinno wystarczyć na „pełne” zwroty.

Kto odzyska pieniądze i jakie będą to kwoty?

O zwrot wpłaconych zaliczek powinny już teraz zgłaszać się wszystkie osoby, które wykupiły wycieczki w Orbis Travel i nie pojechały na wakacje, bo impreza została anulowana.

Towarzystwo ubezpieczeniowe Signal Iduna stworzyło listę dokumentów, które trzeba przedstawić, żeby dostać PEŁEN ZWROT zaliczki:
a) kopia umowy o świadczenie usług turystycznych zawartej pomiędzy Biurem Podróży a poszkodowanym,
b) kopia dowodu wpłat (np. wyciąg bankowy, pokwitowanie),
c) kopia dowodu osobistego osoby poszkodowanej poświadczona za zgodność z oryginałem (poświadczenie może być dokonane przez pracodawcę, pracownika agencji turystycznej, pracownika SIGNAL IDUNA, urząd miejski, itp.)
d) formularz zgłoszenia roszczenia z gwarancji ubezpieczeniowej (kliknięcie w link daje możliwość ściągnięcia formularza)

Dokumenty można dostarczać osobiście, lub przesłać pocztą/kurierem na adres:

Biuro Szkód i Świadczeń
SIGNAL IDUNA Polska TU S.A.
ul. Jasna 14/16a
00-041 Warszawa

Podobnie muszą postąpić wszyscy, których wakacje zostały przerwane. Musza dostarczyć ubezpieczycielowi wszystkie 4 w/w dokumenty. W takim przypadku należy jednak pamiętać, że firma ubezpieczeniowa będzie zwracać pieniądze tylko za brakujące dni wykupionej wycieczki.

WAŻNE: Wnioski o zwrot zaliczki/odszkodowanie trzeba koniecznie złożyć do końca roku. Data ostateczna składania wniosków to 31.12.2010.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki