akademia e-marketingu

i

Autor: Materiał prasowy

Marketing

Skuteczne SEO, czyli jak pozycjonować małą lub średnią firmę w Internecie?

2023-03-20 0:00 Materiał sponsorowany

Firmowa strona internetowa pomaga zdobywać nowych klientów i zwiększać wyniki sprzedażowe. Jednak aby tak było, witryna powinna być dobrze widoczna w Internecie oraz przyjazna nie tylko dla internautów, ale też dla robotów Google. Jeśli będzie zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, to więcej osób zacznie ją odwiedzać. Zastanawiasz się, jak to osiągnąć? Z pomocą przychodzą działania SEO. Na czym one polegają? Przeczytaj artykuł i sprawdź. Dowiedz się, gdzie szukać pomocy przy pozycjonowaniu strony WWW.

wenet logo

i

Autor: Materiał prasowy Link: https://wenet.pl/

Jak zadbać o widoczność strony WWW w wyszukiwarce?

Dzisiaj podstawą promocji biznesu w Internecie jest strona WWW. Jest ona wirtualną wizytówką firmy, miejscem do prezentowania oferty i kanałem, który wspiera sprzedaż. Samo posiadanie firmowej witryny jednak nie wystarczy, ponieważ aby strona generowała ruch i przyciągała nowych klientów, trzeba jeszcze zadbać o jej dobrą widoczność w Google. Pamiętaj, że to, ile osób odwiedzi daną witrynę po wpisaniu konkretnej frazy kluczowej, zależy m.in. od tego, na której pozycji znajduje się strona w wynikach wyszukiwania. Im wyżej wyświetla się w Google, tym jest lepiej widoczna i więcej użytkowników ją odwiedza.  

Każdy przedsiębiorca powinien pamiętać o tym, że w Internecie nic nie dzieje się przypadkowo. W sieci rządzą algorytmy ustalające np. kolejność wyświetlania stron WWW w wyszukiwarce. Jeśli chcemy, aby strona internetowa generowała zapytania o produkt lub usługę, musimy zadbać o jej profesjonalne pozycjonowanie. Wtedy tchniemy nowe życie w działania sprzedażowe, dotrzemy do szerszego grona odbiorców i w końcu doprowadzimy potencjalnych klientów do naszej strony internetowejwyjaśnia Marcin Durzyński, Wiceprezes Zarządu WeNet Group S.A., odpowiedzialny za pion sprzedaży.

Algorytmy najwyżej umieszczają te strony, które najlepiej pasują do frazy wpisanej przez internautę w okienku wyszukiwarki oraz są najbardziej przyjazne i czytelne dla robotów Google.

Chcesz, aby Twoja strona zajmowała wysokie pozycje w wyszukiwarce i generowała ruch? Zainwestuj w pozycjonowanie (SEO) i zdobądź rozpoznawalność w Internecie.

Czym jest SEO?

SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarkę. Jest to zbiór działań, których celem jest właśnie zwiększenie widoczności danej witryny w organicznych (czyli inaczej bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.

SEO to bardzo ważny proces, który jest podstawą do zbudowania mocnej pozycji strony i firmy w Internecie. Należy przy tym zaznaczyć, że nie jest to czynność jednorazowa, a systematyczna, długotrwała praca. Wymaga prowadzenia działań na bieżąco oraz posiadania wiedzy i umiejętności technicznych. Wszelkie działania powinny być dostosowane do aktualnych wymogów wyszukiwarki.

Zastanawiasz się, co konkretnie trzeba zrobić, aby poprawić pozycję swojej strony w Google? Tego dowiesz się z dalszej części artykułu. Warto jednak już na początku wspomnieć, że ostatecznie najlepszym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy ze specjalistami SEO, takimi jak np. doradcy internetowi WeNet.

Mali i średni przedsiębiorcy na ogół nie znają się na kwestiach technicznych związanych z pozycjonowaniem stron w Internecie. To dlatego korzystają z usług ekspertów, którzy dobierają najlepsze rozwiązania do potrzeb danej firmy, przeprowadzają odpowiednie prace na stronie i robią wszystko, aby poprawić jej widoczność w sieci.

Specjaliści WeNet od lat pomagają małym i średnim przedsiębiorcom. Wiedzą, jak zwiększać widoczność i rozpoznawalność firmy w Internecie. Cieszymy się, że coraz więcej właścicieli firm z sektora MŚP zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne dla biznesu są aktywne działania z zakresu marketingu online. Cały czas chcemy edukować ich w tym kierunku i dzielić się przydatną wiedzą. To dlatego organizujemy Akademię e-marketingu, czyli cykl bezpłatnych szkoleń z budowania strategii promocji w sieci. Podczas wiosennej edycji wydarzenia nasi eksperci opowiedzą m.in., jakie narzędzia i działania SEO wdrożyć, aby skutecznie budować widoczność firmy i pozyskiwać klientówmówi Anna Pszczółkowska z WeNet Group, koordynatorka Akademii e-marketingu.

Działania SEO – na czym polegają?

Jak już wiesz, celem działań SEO jest to, aby dana strona po wpisaniu przez internautę konkretnego hasła, pokazywała się możliwie na jak najwyższych pozycjach w Google. Działania polegają przede wszystkim na udoskonalaniu tych elementów na stronie, które mają znaczny wpływ na jej widoczność w wyszukiwarce.

Czynności optymalizacyjne powinny być dopasowane do indywidualnych potrzeb biznesu. Najlepszym pomysłem jest więc skorzystanie z pomocy specjalistów.

Eksperci WeNet na początku przeprowadzają dla swojego klienta audyt SEO, czyli analizę strony internetowej pod kątem czynników, które mają wpływ na widoczność witryny w wyszukiwarce. Klient otrzymuje gotowy raport z listą występujących błędów. Specjaliści informują go, co należy poprawić i jakie działania wdrożyć, aby strona WWW była lepiej widoczna w Internecie i osiągała lepsze wyniki. Później przygotowują plan, wykonują prace i wdrażają odpowiednie rozwiązania. Na bieżąco przedstawiają też wyniki prowadzonych działań.

Doświadczenia WeNet w pracy z przedsiębiorcami z sektora MŚP pokazują, że technologia cechuje się zmiennością, żyjemy w czasach jej prawdziwej i niezaprzeczalnej ekspansji. Warto więc w naszej aktywności online skorzystać ze wsparcia profesjonalistów. Doradcy internetowi WeNet to „technologia z ludzką twarzą”, czyli specjaliści, którzy doskonale poruszają się w świecie wyszukiwarek, ale jednocześnie  rozumieją potrzeby klientów, aby zaproponować im jak najlepsze rozwiązania, wpisujące się w trendy oraz przede wszystkim zapewniające efektywność podejmowanych działańdodaje Marcin Durzyński, Wiceprezes Zarządu WeNet Group S.A., odpowiedzialny za pion sprzedaży.

Jak pozycjonować stronę internetową?

Czynników, wpływających na pozycję witryny w wyszukiwarce jest mnóstwo i trudno wymienić je wszystkie. Każdy właściciel strony powinien jednak wiedzieć, na które z nich należy zwrócić szczególną uwagę i z czego składa się choćby podstawowa optymalizacja SEO.

Musisz wiedzieć, że działania SEO dzielimy na dwa rodzaje. Pierwszym z nich są działania on-site, które są wykonywane na optymalizowanej stronie, a drugim off-site, a więc takie, które są przeprowadzane poza witryną. Działania on-site związane są z optymalizacją treści oraz optymalizacją techniczną. Więcej na ten temat przeczytasz poniżej.

Optymalizacja treści

Dobra strona WWW powinna zawierać wysokiej jakości treści. Muszą one być wartościowe, unikalne i merytoryczne. Wszystkie informacje o firmie, opisy oferty oraz artykuły na firmowym blogu powinny być aktualne. Teksty mają być interesujące dla potencjalnych klientów i odpowiadać na ich potrzeby i pytania, a przy tym być także zgodne z zasadami SEO.

Specjaliści przeprowadzają analizę treści na stronie internetowej i zajmują się ich optymalizacją. Dbają przede wszystkim o takie aspekty jak:

  • odpowiednie frazy kluczowe  – muszą one być dopasowane do branży i znajdować się m.in. w nagłówkach, tytułach artykułów, nazwach i opisach produktów itd. Popularne słowa kluczowe można znaleźć za pomocą narzędzi, takich jak np. Senuto,
  • meta dane – meta title i meta description to tytuł i opis strony, które pokazują się w wynikach wyszukiwania. Określają tematykę oraz zawartość witryny. Powinny zachęcać do kliknięcia. Warto umieszczać w nich atrakcyjne CTA (call to action, czyli wezwania do działania) oraz frazy kluczowe,
  • uporządkowana struktura tekstu – treści na stronie powinny być przejrzyste. Ważne są więc nagłówki H1-H3 oraz podział na czytelne akapity. Warto stosować też listy wypunktowane i numerowane oraz pogrubienia. Dzięki temu teksty są łatwiejsze w przyswojeniu dla odbiorców oraz wartościowe dla robotów wyszukiwarki,
  • linkowanie wewnętrzne – linki, które odsyłają internautów do innych miejsc na stronie, ułatwiają nawigację oraz są pomocne dla algorytmów.

Optymalizacja techniczna

Strona internetowa powinna być też zoptymalizowana pod kątem technicznym. Należy zadbać tutaj o takie rzeczy jak np.:

  • responsywny design – strona musi być dostosowana do urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety i wyświetlać się poprawnie na każdym ekranie,
  • prędkość ładowania strony – strona powinna wczytywać się jak najszybciej i działać sprawnie,
  • certyfikat SSL – witryna musi być bezpieczna. Podstawą bezpieczeństwa jest certyfikat SSL, który szyfruje i chroni przesyłane dane i umożliwia nawiązywanie bezpiecznych połączeń internetowych,
  • optymalizacja grafik – wszystkie zdjęcia i grafiki muszą mieć odpowiednią wielkość i format. Powinny też być opisane za pomocą odpowiednich opisów ALT (alternatywnych), które informują algorytmy, co znajduje się na danym obrazie,
  • przyjazne adresy URL – powinny być przejrzyste, krótkie i czytelne oraz dokładnie opisywać zawartość strony. Nie powinny zaś zawierać polskich znaków i znaków specjalnych,
  • działające linki i prawidłowe przekierowania – wszystkie linki muszą odpowiednio działać i kierować do podstron, na których nie ma błędów ani pustej zawartości. Jeśli jakaś podstrona zostanie usunięta, trzeba ustawić przekierowanie 301 na nowy, poprawny adres

Działania off-site, czyli link building

Pozycjonowanie polega nie tylko na zadbaniu o wysokiej jakości treści i optymalizacji witryny pod kątem technicznym. Jak już wiesz, należy wziąć pod uwagę również działania off-site. Chodzi tutaj o link building, czyli budowanie profilu linkowego Twojej witryny.

Specjaliści dbają o wartościowe linki zewnętrzne, a więc odnośniki, które znajdują się na innych serwisach i kierują do optymalizowanej strony, pomagając zdobywać dodatkowy ruch. Jakie konkretnie działania podejmują eksperci? Otóż przede wszystkim:

  • tworzą artykuły z linkowaniem do oferty i publikują je na wartościowych stronach,
  • zakładają unikalne i atrakcyjne wizytówki w popularnych katalogach firm,
  • zakładają wizytówkę w Google Moja Firma i dodają wpisy,
  • prowadzą firmowy profil w Social Mediach

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie?

Jak widać, na pozycję strony w wyszukiwarce ma wpływ wiele czynników. Sam proces optymalizacji nie jest łatwy – wymaga wiedzy, umiejętności, ale i cierpliwości. Zdecydowanie jednak się opłaca. Przynosi długotrwałe efekty i wpływa na rozwój przedsiębiorstwa.

Według naszych raportów już po 6 miesiącach działań SEO na stronach WWW odnotowywany jest 26% wzrost ruchu. Ponadto 83% badanych klientów jest zadowolonych z efektów naszych działań SEO – mówi Katarzyna Gordyczukowska, kierownik zespołu Customer Experience w WeNet.

Dzięki dobrze dopasowanym i umiejętnie wdrożonym działaniom optymalizacyjnym można:

  • poprawić widoczność witryny w Internecie,
  • zwiększyć ruch na firmowej stronie,
  • zbudować rozpoznawalność marki,
  • przyciągnąć więcej klientów,
  • wyprzedzić konkurencję,
  • zwiększyć wyniki sprzedażowe

Chcesz, aby Twoja firmowa oferta była lepiej widoczna w sieci dla potencjalnych klientów? Skorzystaj z usług doświadczonych specjalistów SEO.  Eksperci sprawdzą aktualną kondycję Twojej strony i naprawią błędy. Dostosują działania do aktualnych wymogów algorytmów Google i wzmocnią pozycję Twojej firmy.

akademia e-marketingu

i

Autor: Materiał prasowy Link: https://www.akademiaemarketingu.pl/

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki