PKP INTERCITY inwestuje w komfort podroży

i

Autor: Materiały Prasowe

Spektakularne efekty realizacji strategii taborowej PKP Intercity

2020-02-20 0:00

Rozmowa z Jarosławem Oniszczukiem, członkiem zarządu PKP Intercity

– Jak wygląda realizacja strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”?

Jarosławem Oniszczukiem, członkiem zarządu PKP Intercity
Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity

– „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” to największa strategia inwestycyjna w historii spółki. Obejmuje ona m.in. modernizację 700 i zakup 185 wagonów oraz modernizację 200 i zakup 118 lokomotyw. W tej chwili zakontraktowaliśmy 4,3 mld zł z 7 mld zł przeznaczonych na ten cel. Na ten moment zakontraktowaliśmy już umowy m.in. na modernizację ponad 400 wagonów z czego 200 pojazdów, które już otrzymaliśmy, wozi naszych pasażerów.

– Jaką część programu udało się już zrealizować i jakie inwestycje planowane są w najbliższej przyszłości?

– Realizacja strategii idzie bardzo płynnie. Aktualnie nowe wagony produkuje dla nas H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Niedługo na tory wyjadą pierwsze z 30 zamówionych lokomotyw Griffin, mogące poruszać się z prędkością 160 km/h. W ubiegłym roku zakontraktowaliśmy m.in. zakup 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych od Stadler Polska oraz modernizację 14 jednostek ED74. Pod koniec 2019 roku ogłosiliśmy także przetarg na 10 lokomotyw wielosystemowych z opcją na 5 dodatkowych pojazdów.

– Jak zmienia się percepcja zawodu kolejarza w ostatnich latach. Co robi PKP Intercity, by praca na kolei była postrzegana jako atrakcyjna?

– W tej chwili dzięki naszym działaniom, obserwujemy wzrost liczby przewiezionych pasażerów o ponad 57 proc. Pasażer odczuwa większy komfort nie tylko dzięki nowym lub zmodernizowanym składom, którymi podróżuje. Podróż naszymi pociągami na jak najwyższym poziomie jest możliwa dzięki odpowiedniemu traktowaniu podróżnego. Uczymy naszych pracowników profesjonalnego podejścia do pasażera m.in. dzięki specjalistycznym szkoleniom. Uczestniczyły w nich m.in. drużyny konduktorskie. To przede wszystkim my, kolejarze, kształtujemy postrzeganie tego zawodu. Im bardziej będziemy zaangażowani w pracę i będziemy chcieli zmieniać kolej, tym pozytywniej będą postrzegać nas pasażerowie. Odmładzamy naszą kadrę kierując odpowiednie oferty do szkół, uruchamiając programy edukacyjno-kolejowe i zapewniając stypendia najlepszym uczniom szkół średnich i zawodowych. Chcemy, żeby młodzież postrzegała kolej jako atrakcyjne miejsce pracy. Pierwsze efekty tych starań już widać.

PARTNERZY MATERIAŁU: PKP S.A., PKP CARGO S.A., PKP INTERCITY S.A., PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki