TRIADA i SKY CLUB ZBANKRUTOWAŁY: Jak ODZYSKAĆ PIENIADZE od biura, które ogłosiło UPADŁOŚĆ? Czy klient otrzyma cały ZWROT KOSZTÓW WYCIECZKI?

2012-07-04 17:56

Bankructwo biura podróży oznacza dla turystów konieczność przerwania wakacji i powrotu do kraju. Upadłość Sky Club działającego pod marką Triada odczuje na własnej skórze ponad 24 tys. klientów biura (ponad 6 tys. już wyjechało, 18 tys. dopiero wykupiło wycieczki). Co robić gdy jesteśmy za granicą a nasze biuro podróży ogłosiło upadłość? Jak odzyskać pieniądze od biura? Czy turysta otrzyma cały zwrot kosztów wycieczki?

Upadłość Sky Club i Triady oznacza, że turysta, który wykupił wycieczka w ogłaszającym bankructwo biurze podróży może zostać usunięty z hotelu gdzie miał wykupiony nocleg. Wszystko zależy od menedżera hotelu. Jeśli hotel miał dobre relacje z upadłym biurem podróży turysta może otrzymać pokój za darmo lub zostać ostatnią noc, by zorganizować sobie powrót z wakacji. Jest jeszcze możliwość, że turysta zostanie w hotelu do końca turnusu, ale wtedy musi płacić za pobyt z własnych pieniędzy.

Jak ODZYSKAĆ pieniądze od BIURA PODRÓŻY, które ogłosiło UPADŁOŚĆ?

Przed wykupieniem wycieczki w biurze podróży trzeba koniecznie przeczytać całą umowę i dokładnie sprawdzić, czy biuro podróży ma gwarancję ubezpieczenia. Jeśli tak możemy wystąpić od zwrot kosztów wycieczki.

Po ogłoszeniu przez biuro podróży upadłości, tak jak było w przypadku Sky Club i Triady, to Urząd Marszałkowski województwa gdzie swoją siedzibę ma biuro zajmuje się sprowadzaniem do kraju przebywających za granicą turystów, zwrotem pieniędzy dla klientów, którzy dopiero mieli jechać na wakacje czy wypłatą odszkodowań dla tych, którzy musieli przerwać wycieczkę i wrócić do kraju.

Poszkodowani klienci muszą złożyć w urzędzie pisemne roszczenie, które powinno zostać pokryte z gwarancji ubezpieczeniowej. W przypadku Sky Club i Triady gwarancja to 25 mln zł. 

Czy klient otrzyma cały zwrot kosztów wycieczki?

Niestety pieniądze te nie gwarantują, że klient biura otrzyma cały zwrot kosztów wycieczki. Z gwarancji opłacany jest bowiem powrót turystów i oddawane są pieniądze klientom, którzy jeszcze nie wyjechali na wykupione wycieczki. Odszkodowania dla turystów, którzy musieli przerwać wypoczynek wypłacane są w dalszej kolejności.

Sky Club miał podpisanych 17 tysięcy umó z klientami, więc na każdego turystę przypada niecałe 1,5 tysiąca złotych, a przecież niektórzy wykupywali wycieczki za kilkanaście tysięcy złotych.



Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki