Zachowanie w pracy

i

Autor: mat. prasowe

Jakich zachowań unikać w pracy?

2019-09-20 8:30

Istnieją pewne zachowania w pracy, które z pozoru błahe i nic nie znaczące, w dłuższej perspektywie czasu mogą stać się niezwykle irytujące. W ten sposób możemy wpłynąć w negatywny sposób na atmosferę w załodze, firmie czy nawet podpaść szefowi. Oto zachowania, których lepiej unikać w pracy.

Nadmierny kontakt za pomocą poczty elektronicznej

Niezależnie od tego, czy wysyłamy setki wiadomości e-mail do naszych współpracowników, czy klientów, w dłuższej perspektywie czasu możemy zacząć być ignorowani, a nawet posądzani o atencyjność i brak profesjonalizmu. Aby uniknąć tego typu sytuacji warto przed wysłaniem wiadomości przeanalizować ją pod kątem merytoryczności. Przede wszystkim w jednym e-mailu powinniśmy zawrzeć maksymalną ilość treści tak, aby nie precyzować po kilka razy informacji. W przypadku możliwości bezpośredniego kontaktu z kontrahentem, klientem czy współpracownikiem, powinniśmy z tego skorzystać. W ten sposób wyjaśnimy należycie wszelakie kwestie, rozwijając jednocześnie swoje kwalifikacje komunikacyjne.

Brak integracji ze współpracownikami

Brak integracji ze współpracownikami może odbywać się na wielu płaszczyznach. Przede wszystkim dotyczy to niebrania udziału w wyjściach poza pracą oraz imprezach firmowych. W innych przypadkach brak integracji objawia się w ignorowaniu bądź niedopuszczaniu do kontaktu z kolegami. Niezależnie od powodów, tego typu zachowania najczęściej nie są rozpatrywane w kontekście introwertyzmu, lecz alienacji. Osoby skryte oraz indywidualiści postrzegani są więc jako dziwacy lub pyszałkowie. Dobrze jest zrewidować tego typu opinie i przynajmniej kilka razy wziąć udział w przedsięwzięciach mających na celu zintegrowanie zespołu. Warto podczas nich wyjaśnić swoją naturę i ustosunkować się do swojego zachowania.

Brak samodzielności a praca

Brak samodzielności irytuje zwłaszcza wieloletnich pracowników, którzy nie mają talentu do przekazywania wiedzy i mimo to muszą pracować z osobami nowymi. Te przeważnie zadają mnóstwo pytań i wdrażają się dość długo w swoje obowiązki. W obu przypadkach warto wykazać się wyrozumiałością i cierpliwością. Umiejętność empatii pozwoli nam w tym przypadku załagodzić konflikt, natomiast zdrowy rozsądek sprawi, iż podejdziemy do niektórych spraw na chłodno. Trzeba jednak pamiętać, iż brak samodzielności - zwłaszcza po okresie próbnym w firmie - dla wielu osób może być problemem, który zaważy na ich dalszej karierze.

Artykuł sponsorowany

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki