Alfa Star miało problemy finansowe już od dawna

2015-08-31 16:47

Bankructwo biura podróży Alfa Star zaskoczyło wielu turystów. W momencie ogłoszenia upadłości ponad 1600 klientów biura przebywało na wakacjach poza granicami kraju. Jednak jak się okazuje już od dłuższego czasu pojawiały się niepokojące sygnały, które wskazywały na to, że Alfa Star ma poważne problememy finansowe...

W sobotę, 29 sierpnia biuro podróży Alfa Star w oficjalnym oświadczeniu zamieszczonym na swojej stronie internetowej ogłosiło upadłość. Było to zaskoczeniem dla wielu osób. Alfa star to radomska firma, która na rynku funkcjonowała od 19 lat. Organizowała wakacyjne wyjazdy do turystycznych państw na całym świecie. W 2014 roku w rankingu Liderów Turystyki Wyjazdowej Alfa Star zajęło wysokie dziewiąte miejsce. Jednak właśnie już wtedy pojawiały się pierwsze przesłanki o problemach finansowych biura. Jej przychody w zeszłym roku wyniosły ponad 153 mln złotych, zaś zysk zaledwie 640 tysięcy złotych. We wrześniu ubiegłego roku Alfa Star spóźniało się z przedstawieniem gwarancji ubezpieczeniowej na kolejny okres działania. Podobno przyczyną była słaba sytuacja ekonomiczna przedsiębiorstwa. W ostatniej chwili udało się taką gwarancję dostarczyć. Jednak ta gwarancja dotyczyła tylko 4 miesięcy, a nie jak to zwykle bywa - 12 miesięcy. Dodatkowo opiewała jedynie na sumę 19,6 mln złotych. Kolejnym sygnałem, który mógł zaniepokoić był fakt, że w lutym tego roku właściciele Alfa Star sprzedali 60 procent akcji spółki egipskiej firmie turystycznej Travco Group.

W ostatnich dwóch miesiącach klienci Alfa Star wyjątkowo często skarżyli się na usługi biura. Na Facebooku powstał specjalny fan page poświęcony nieuczciwym działaniom biura podróży. Możemy w nich przeczytać, że Alfa Star bez wiedzy i informowania swoich klientów zmieniało hotele, do których mieli trafić turyści. Już w lipcu tego roku zdarzało się, że klienci trafiali do hoteli, które nie były opłacone przez biuro podróży. Co najgorsze - właściciele Alfa Star kompletnie nie czuli obowiązku rekompensaty poniesionych przez klientów kosztów. Wręcz unikali kontaktu z nimi. - Musieliśmy zapłacić za hotel po raz drugi bo biuro nie przelało kasy. (...) dzwoniliśmy na infolinię a tu, że niby zadzwonią wyjaśnią, a potem cisza. (...) A teraz wiszą nam ponad 3 tyś i cisza. - czytamy w jednym z wpisów na Facebooku. Klienci skarżyli się także, że biuro potrafiło odwołać wycieczkę nawet dobę przez wylotem na wakacje, mimo, że była ona rezerwowana kilka miesięcy wcześniej.

Zobacz: Biuro podróży Alfa Star BANKRUTEM. Polscy turyści mają problem

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki