Nie oddawaj niezależności - oddaj cukier

i

Autor: materiały prasowe

NIE ODDAWAJ NIEZALEŻNOŚCI – ODDAJ CUKIER!

2015-08-31 2:00

„Nie oddawaj niezależności – oddaj cukier" pod takim hasłem odbyły się happeningi w Warszawie, Gdańsku i Krakowie zorganizowane przez firmę Janssen w ramach ogólnopolskiej Kampanii Edukacyjnej „Oddaj cukier".

Podczas tych wydarzeń można było bezpłatnie uzyskać porady ekspertów – edukatorów diabetologicznych, nauczyć się opracowanego z myślą o chorych na cukrzycę tańca DiabeDance© czy odbyć szybki kurs nordic walkingu. Uczestnikami happeningów były przede wszystkim osoby chore na cukrzycę i ich bliscy a także osoby, które w trosce o swoje zdrowie również chcą zapobiec konsekwencjom niewłaściwie leczonej cukrzycy.

Wszyscy wspólnie wraz z ambasadorami kampanii Katarzyną Glinką, Katarzyną Skrzynecką i Cezarym Żakiem brali udział w układaniu ogromnego napisu „ODDAJ CUKIER".

Happeningi odbyły się w sierpniu:
• Warszawa – 20 sierpnia Pole Mokotowskie
• Gdańsk – 22 sierpnia Plaża Jelitkowo
• Kraków – 29 sierpnia Bulwar Czerwieński

Główną częścią każdego z wydarzeń było układanie ogromnego napisu „ODDAJ CUKIER" z cukru. Każdy, kto przyniósł ze sobą cukier i wykorzystał go do ułożenia napisu, otrzymał koszulkę oraz ulotkę z informacjami o Kampanii i autografami ambasadorów Kampanii Edukacyjnej „Oddaj Cukier". Po happeningu cały zebrany cukier i słodkości zostały przekazane do Banków Żywności w Warszawie, Gdańsku i Krakowie.

Oprócz wspólnego układania napisu eksperci biorący udział w happeningu odpowiadali na pytania uczestników związane z cukrzycą typu 2. Edukatorzy Diabetologiczni ze Stowarzyszenia Edukacji Diabetologicznej (SED) zorganizowali pokaz i kurs DiabeDance© – tańca, który został stworzony przez SED z myślą o osobach chorych na cukrzycę i ich bliskich, tańca mającego na celu zachęcenie do aktywności fizycznej. Natomiast we współpracy z Fundacją „Trzy Kroki" odbył się trening i szkolenie z „chodzenia z kijkami" prowadzony przez instruktorów nordic walking.

Kampania „Oddaj Cukier", w ramach której odbyły się happeningi, ma na celu zrozumienie cukrzycy typu 2 i pokazanie metod, jak chorzy mogą sobie z nią radzić. W czasie Kampanii mówimy o chorobie, o tym jak zmienia się życie osób z cukrzycą i ich otoczenia. Pokazujemy, jakie zagrożenie niesie ze sobą cukrzyca i jakie mogą pojawić się powikłania. Przedstawiamy sposoby uniknięcia powikłań i metod utrzymania niezależności pomimo choroby. Kampania ma także na celu przekonanie pacjentów do niebagatelizowania choroby, zaangażowania się w leczenie i wizyty u lekarza. Kampania pokazuje, że dzisiaj chorzy mają do dyspozycji innowacyjne terapie o nowatorskim mechanizmie działania, które można dobrać indywidualnie nie tylko do stanu zdrowia, ale także aktywności i trybu życia pacjenta.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki