Druga Ziemia

Autor: NASA

W kosmosie jest DRUGA ZIEMIA! Co niej niej wiemy?

2016-08-25 15:21

Przełomowe odkrycie naukowców! W kosmosie istnieje planeta, którą naukowcy okrzyknęli drugą Ziemią. Na Proximie b panują warunki, w których mogła rozwinąć się cywilizacja podobna do naszej. Czyżbyśmy niebawem mieli poznać zielonych braci z kosmosu?!

-Znaleźliśmy położoną blisko Układu Słonecznego planetę, na której może istnieć życie – ogłosił na łamach prestiżowego magazynu „Nature” zespół 30-tu astronomów. Badacze pod kierunkiem dr Guillema Anglada-Escude z Londynu dokonali przełomowego odkrycia. Oto okazuje się, że w odległości zaledwie 4,2 lat świetlnych od Ziemi kręci się wokół czerwonego karła Proxima b – planeta niezwykle podobna do naszej. Na jej trop astronomowie wpadli trzy lata temu. Od tamtej pory nie ustawali we wnikliwych obliczeniach. A choć badania nad Proximą b trwają, to już wiele o niej wiadomo. Jej masa jest o 1,3 większa niż masa Ziemi, rok trwa tam nieco więcej niż 11 ziemskich dni.

ZOBACZ TEŻ: Sensacyjne odkrycie- Ziemia ma swoją planetę bliźniaczkę?!

Proxima znajduje się w odległości dwudziestokrotnie większej od swej gwiazdy, niż my od Słońca, ale dociera tam mniej energii. Zdaniem naukowców teoretycznie może tam występować woda, a więc i życie. Może takie jak nasze? Jest i druga strona medalu – biorąc pod uwagę nasze aktualne osiągnięcia techniczne, dotarcie na Proximę b nie byłoby łatwe. Musielibyśmy lecieć tam aż kilkadziesiąt tysięcy ziemskich lat! Ale jeżeli nagle okazałoby się, że musimy uciekać z Ziemi, nie mielibyśmy lepszej opcji. Według naukowców nie da się już znaleźć planety tak podobnej do naszej, a zarazem położonej bliżej.

dr Guillem Anglada-Escude, Queen Mary University w Londynie:
Zakończone sukcesem poszukiwanie najbliższej planety poza Układem Słonecznym, na której może istnieć życie, to sukces życia. Mam nadzieję, że to odkrycie zainspiruje następne pokolenia do tego, by spoglądały daleko w gwiazdy. Teraz zaczynamy poszukiwania życia na planecie Proxima b.