Poprzednik był nazywany francuskim Golfem. Nowy Peugeot 308 oficjalnie - ZDJĘCIA, WIDEO

2021-03-18 10:32

Kompaktowy francuski hatchback nareszcie doczekał się nowej generacji. Peugeot 308 nazywany francuskim Volkswagenem Golfem, robi wrażenie odważną stylistyką, imponuje wnętrzem i od samego początku będzie napędzany oszczędnymi zelektryfikowanymi układami napędowymi.

To już trzecia generacja Peugeota 308 i pierwsze auto marki opatrzone zupełnie nowym logotypem przedstawiającym głowę ryczącego lwa. Auto zostało zbudowane na platformie Stellantis EMP2, w której rozstaw osi w porównaniu do poprzedniego modelu wzrósł o 55 mm i wynosi teraz 2675 mm, co powinno zauważalnie przełożyć się na przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy. Nadwozie także urosło i mierzy: 4367 mm długości, 1859 mm szerokości, 1441 mm wysokości (auto jest 20 mm niższe od poprzednika). Bagażnik tradycyjnych odmian spalinowych zmieści 412 litrów, a wersje hybrydowe połkną 361 litrów ładunku.

Pisaliśmy: Lew w stylu retro. Peugeot zmienia logo po raz jedenasty

Przyciągający wzrok design nabrał bardzo odważnych rysów. Agresywny pas przedni otrzymał potężny grill i lampy wyglądające niczym zmrużone oczy dzikiego kota. Wszystkie warianty nowego Peugeota 208 będą już standardowo wyposażone w reflektory LED, które uzupełniają tak zwane kły, czy pionowe światła LED do jazdy dziennej. Reflektory dodatkowo w wariantach GT i GT Premium 308 zostaną wyposażone w technologię Peugeot Matrix LED. Z tyłu znajdują się tylne światła LED z motywem trzech pazurów świetlnych. Auto pojawi się na rynku w kolorach: Olivine Green, Bianca White, Cumulus Grey, Nera Black, Pearlescent White, Vertigo Blue i Elixir Red.

Wnętrze samochodu to w nowoczesny sposób zaprojektowane otoczenie oraz ewolucja koncepcji i-Cockpit. Teraz deska zawiera 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, który w modelach GT dodatkowo będzie wyposażony w funkcję 3D. Prawdziwą rewolucję przeszła konsola centralna, na którą wróciły fizyczne przyciski. W centrum znajduje się 10-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy, w pełni konfigurowalne przełączniki i-toggle umieszczone obok centralnego ekranu oraz przeprojektowane otwory wentylacyjne. Pod konsolą miejsce znalazła indukcyjna ładowarka. Zupełnie nowe jest oprogramowanie multimediów i-Connect firmy Peugeot.

Nowy Peugeot 308 (2021)

i

Autor: Peugeot Peugeot 308 trzecia generacja

Samochód został wyposażony w systemy wspierające prowadzenie i funkcje bezpieczeństwa, a od końca roku będzie oferowany z pakietem Drive Assist, który dodaje adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go, asystenta utrzymania pasa ruchu, półautomatyczną zmianę pasa ruchu, przewidywane zalecenie prędkości, i adaptację prędkości na łuku. Inne funkcje oferowane w standardzie lub opcjonalnie obejmują: monitorowanie martwego pola dalekiego zasięgu, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu, kamerę cofania o wysokiej rozdzielczości 180 stopni ze zintegrowaną dyszą czyszczącą, asystenta parkowania 360 stopni z czterema kamerami, podgrzewaną przednią szybę i kierownicę oraz funkcję E-call i wybieranie numeru alarmowego.

Nowy Peugeot 308 będzie od początku oferowany z dwiema opcjami hybrydy typu plug-in. Podstawowym modelem jest wariant Hybrid 180 e-EAT8, a mocniejsze wydanie to Hybrid 225 e-EAT8. W obu przypadkach standardem jest akumulator 12,4 kWh, który po pełnym naładowaniu ma zapewnić do 60 km zasięgu. Pośród tradycyjnych motorów spalinowych podstawowym jest 1.2 PureTech o mocy 110 KM, a kolejny rozwija 130 KM. Wciąż zachowano także diesla 1.5 BlueHDi rozwijającego moc 130 KM. 

Ceny nowego Peugeota 308 nie zostały jeszcze ujawnione. Wiadomo, że auto na europejskim rynku pojawi się w połowie roku, a fizycznie w salonach powinno zaparkować na jesień.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki