Aston Martin symbolem Jamesa Bonda. Zobacz wszystkie Astony agenta 007

2015-11-06 0:18

Filmy o słynnym szpiegu Jej Królewskiej Mości to dziś jeden z symboli Wielkiej Brytanii, podobnie jak samochody marki Aston Martin, za kierownicami których najczęściej zasiadał i wciąż zasiada agent 007. W jakich modelach Astona mogliśmy dotąd zobaczyć Jamesa Bonda? Odpowiedź do znalezienia poniżej oraz w galerii.

W kinowych produkcjach opowiadających o przygodach Jamesa Bonda, ulubioną marką samochodową na planie filmowym jest Aston Martin. Te ekskluzywne sportowe samochody jednoznacznie kojarzą się z Wielką Brytanią, prestiżem i wysokim statusem społecznym.

Aston Martin DB5

Agent 007 (Sean Connery) po raz pierwszy jeździł Aston Martinem w 1964 roku w filmie "Goldfinger". Był to model DB5, który w dzisiejszych czasach jest bardzo drogim klasycznym pojazdem, bardzo pożądanym przez kolekcjonerów zabytków. Aston Martin DB5 zagrał też późniejszych filmowych odsłonach (z Piercem Brosnanem i Danielem Craigiem): "Operacja Piorun", "GoldenEye", "Jutro nie umiera nigdy", "Casino Royale", "Skyfall". Model DB5 powstawał w latach 1963–1965. Do napędu służył 6-cylindrowy silnik rzędowy o pojemności 4.0-litra. Generowana moc 286 KM i 390 Nm trafiała na koła tylne za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni manualnej. Zbudowano w sumie 1024 egzemplarze.

Aston Martin DBS

Kolejnym modelem jaki producenci wykorzystali na planie był Aston Martin DBS. Pojazd wystąpił w "W tajnej służbie Jej Królewskiej Mości" (1969 rok) z Georgem Lazenbym w głównej roli agenta. Model DBS wytwarzany w latach 1967-1972 otrzymał rzędową, 6-cylindrową jednostkę napędową o pojemności 4 litrów. Przekazywana moc na koła tylne za sprawą 5-biegowej skrzyni wynosiła 283 KM i 390 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Powstało 787 sztuk.

Aston Martin V8

Gdy w 1987 roku na ekrany wszedł film "W obliczu śmierci" z Timothym Daltonem, przygotowano dla szpiega Aston martina V8. Wóz ten wytwarzano w latach 1969–1989, a do napędu użyto dużego silnika V8 o pojemności 5.3 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 5-biegową manualną skrzynię. Siła napędowa wynosiła 309 KM i 434 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto pierwszą 100 km/h osiągało w 6,7 s i rozpędzało się do 241 km/h.

Aston Martin V12 Vanquish

Jednoznacznie kojarzący się Jamesem Bondem Aston Martin, wjechał kolejny raz na plan filmu "Śmierć nadejdzie jutro" z 2002 roku. Aktor Pierce Brosnan jeździł modelem V12 Vanquish, który był budowany przez Brytyjczyków w latach 2001-2005. Jednostką zasilającą był 5.9-litrowy motor benzynowy V12, dostarczający moc 456 KM i 540 Nm. Siła była przenoszona na tył przez 6-biegową skrzynię manualną lub sekwencyjna zautomatyzowaną. Pierwsze 100 km/h od zera pojawiało się na liczniku w 4,3 s.

Aston Martin DBS V12

Aston Martin DBS powrócił do przygód Bonda w 2006 roku, ale była to już całkiem nowa generacja, która zadebiutowała właśnie na kinowym ekranie. Daniel Craig korzystał z tego pojazdu w filmie "Casino Royale". Dwa lata później (2008 rok) jeszcze raz przekazano ten model agentowi w filmie "Quantum of Solace". Seryjna produkcja trwała w latach 2007-2012. Pod maską pracował motor V12 o pojemności 5.9 litra i mocy 517 KM i 570 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h trwało tylko 4,3 s, a prędkość maksymalna dochodziła do 307 km/h. Do wyboru była 6-biegowa skrzynia manualna lub zautomatyzowana sekwencyjna.

Aston Martin DB10

24. filmowa opowieść o Jamesie Bondzie z Danielem Craigiem w głównej roli otrzymała tytuł "Spectre". Auto agenta 007 w tym obrazie to Aston Martin DB10. Auto to prototyp zapowiadający design przyszłych samochodów marki, który powstał w limitowanej ilości 10 egzemplarzy i nigdy nie trafi do produkcji seryjnej.Technicznie DB10 bazuje na modelu Vantage. Konstrukcja została trochę zmodyfikowana, postawiono na nieco większy rozstaw osi i zaprojektowane od nowa nadwozie oraz sportowe wnętrze.

Zobacz też: Samochody z filmu "Spectre" - takie auta zagrały w filmie

Do napędu posłużył silnik V8 o pojemności 4.7 litra, znany z modelu Vantage N430. Generująca moc 430 KM (przy 7300 obr./min.) i 490 Nm (przy 5000 obr./min.) jednostka napędza koła tylne i współpracuje z siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnią SportShift II. Auto potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 4.7 sekundy i pojechać maksymalnie z szybkością 305 km/h. Konstrukcja zawiera szperę, czy aktywny układ wydechowy z trybem Sport.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki