CENNIK nowego elektrycznego Audi. CENY i WYPOSAŻENIE wersji e-tron GT quattro i RS e-tron GT

Zaprezentowane na początku lutego elektryczne Audi e-tron GT doczekało się oficjalnego cennika. Polski importer za jednym zamachem wprowadził do swojej oferty obydwie wersje - bazową odmianę GT quattro oraz sportową RS. Aby wyjechać nowym egzemplarzem z salonu, trzeba odłożyć do skarbonki co najmniej 440 tys. złotych. Co dostajemy w zamian? Znamy ceny i wyposażenie dostępnych wariantów!

Nowego elektryka spod znaku czterech pierścieni można już zamawiać w salonie! Ofertę modelu otwiera bazowa wersja Audi e-tron GT 60, której cena startuje od 440 tys. złotych. Za napęd odpowiadają dwa silniki elektryczne (po jednym na każdej osi) o łącznej mocy 477 KM (350 kW) i 530 Nm (640 KM w trybie boost). W efekcie pierwsza "setka" pojawia się po 4,1 sekundy. Akumulator o pojemności 93 kWh (86 kWh netto) pozwala w tym wariancie na przejechanie blisko 490 kilometrów. Drugim wcieleniem e-trona GT jest odmiana RS, która bez wyposażenia dodatkowego kosztuje 594 tys. złotych. Sportowy wariant dysponuje mocą 598 KM (440 kW) i 646 Nm (830 Nm w trybie boost), która katapultuje go od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy. Bateria? Bez zmian, jednak z mniejszym zasięgiem na poziomie ok. 470 kilometrów.

Sprawdź: Elektryczne Audi e-tron GT! Nowy sportowiec debiutuje w dwóch wersjach mocy - OSIĄGI, GALERIA, WIDEO

Naładujesz szybko, ale nie w Polsce

Bateria składa się z 33 modułów i 396 ogniw, które pracują pod napięciem 800V. W efekcie przy użyciu najmocniejszych ładowarek (do 270 kW), ładowanie e-trona GT powinno zająć ok. 23 minuty. Niestety w Polsce, przynajmniej na tę chwilę, tak mocnych stacji ładowania nie ma. Samochód będzie można naładować także prądem AC o mocy do 22 kW, jednak taka przyjemność będzie wymagać dopłaty (6320 zł dla obu wersji)

Wyposażenie

Domyślnie Audi e-tron GT 60 będzie posiadać m.in. 19-calowe felgi, LED-owe reflektory, sportowe siedzenia obszyte skórą, 3-ramienną sportową kierownicę, klimatyzację 3-stefową, system audio Audi sound, nawigację MMI Navigation plus, system MMI touch, tempomat, pompę ciepła i kilka systemów wspomagających kierowcę. Za dopłatą klient będzie mógł doposażyć swój egzemplarz w takie rzeczy jak: adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, napęd quattro z blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi, system czterech kół skrętnych czy elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego.

Zobacz: Z takim elektrycznym autem w Polsce można żyć. Audi e-tron 55 quattro - TEST, OPINIA, WIDEO

Odmiana RS natomiast już domyślnie będzie dodatkowo posiadać większe, 20-calowe felgi, sportowe siedzenia "plus", podgrzewaną kierownicę, system audio Bang&Olufsen 3D, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, napęd quattro z blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi oraz system e-tron Sport sound. 

Najnowsze