Audi e-tron Sportback jest już w Polsce. Poznaj CENY elektrycznego SUV-a coupe

2020-04-02 12:26

Audi e-tron Sportback jest już dostępne w Polsce! Pierwszy elektryczny SUV z Ingolstadt debiutuje w stylowym nadwoziu coupe, łącząc bezemisyjną jazdę ze sportowymi osiągami i atrakcyjną, sportowo-elegancką sylwetką. To także pierwsze seryjnie produkowane auto, w którym zastosowano reflektory Matrix LED. Nowe Audi e-tron Sportback startuje w ofercie polskiego importera od 318 800 złotych!

Bardziej stylowe, ostro narysowane i bezemisyjne Audi e-tron Sportback dojechało do polskich salonów. Względem swojego protoplasty nie różni się zwyczajnie niczym innym, jak nisko opadającą linią dachu, zakończoną dostojnym spojlerem. Podobnie jak w przypadku pełnego nadwozia SUV, do polskiej oferty trafiły dwa warianty - 50 quattro i 55 quattro.

50 quattro

Podstawowa odmiana e-tron Sportback 50 quattro dysponuje baterią o pojemności 71 kWh, która pozwala na pokonanie do 342 km (WLTP) na jednym ładowaniu. Model ten generuje moc wyjściową 230 kW (313 KM) i 540 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w tym przypadku 6,8 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 190 km/h.

Sprawdź: Nowe Audi e-tron S imponuje osiągami! Elektryczny sportowiec z Ingolstadt jest już prawie gotowy - GALERIA

55 quattro

Mocniejszy wariant e-tron Sportback 55 quattro został natomiast wyposażony w większy akumulator o pojemności 95 kWh, który ma pozwolić na przejechanie do 442 km (WLTP). Przy mocy 265 kW (360 KM) i 561 Nm momentu obrotowego auto bezgłośnie rozpędzi się do pierwszej "setki" w 6,6 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi z kolei równe 200 km/h.

Tryb Boost

Jeśli kierowca zmieni ustawienie skrzyni z D (Drive) na S (Sport) i do końca wciśnie pedał przyspieszenia (kick-down), aktywuje tryb boost. W trybie tym napęd przez osiem sekund wytwarza moc systemową 300 kW (408 KM) i moment obrotowy 664 Nm, co pozwala na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy (-0,9 s.)

Zaawansowane oświetlenie Matrix LED

Poza zmienioną sylwetką, największą nowością są reflektory Matrix LED, które bardziej przypominają projektor o dużej mocy niż typowy samochodowy reflektor. Zastosowano w nich technologię DMD (ang. Digital Micromirror Device – cyfrowe matryce zwierciadeł), dzięki której snop światła można precyzyjnie podzielić na piksele.

Zobacz: Z takim elektrycznym autem w Polsce można żyć. Audi e-tron 55 quattro - TEST, OPINIA, WIDEO

Takie reflektory mogą wyświetlać obraz powitalny i animacje, a wszystko to na podłożu przed samochodem. Na drogach szybkiego ruchu światło pasa jazdy generuje „dywan świetlny”, który jasno oświetla pas, po którym pojazd się porusza i dynamicznie dopasowuje się podczas jego zmiany. W ten sposób skupia uwagę kierowcy na danym pasie ruchu i przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Audi e-tron Sportback - polskie ceny

Wariant Cena
e-tron Sportback 50 quattro  318 800 zł
e-tron Sportback 55 quattro 353 100 zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki