Audi stawia na elektryczność i hybrydy plug-in

2018-05-10 12:20

Marka Audi ma bardzo ambitną strategię korporacyjną i do 2025 roku planuje sprzedać 800 tys. samochodów elektrycznych oraz hybryd typu plug-in. Szacuje się, że już za 7 lat co trzeci klient Audi zdecyduje się na pojazd z alternatywnym źródłem napędu.

Podczas Rocznego Walnego Zgromadzenia akcjonariuszy AUDI AG, zarząd koncernu zaprezentował zaktualizowaną strategię "Audi.Vorsprung.2025." Zakłada ona, że do połowy następnego dziesięciolecia co trzeci klient Audi będzie miał możliwość wyboru e-modelu. Będą to zelektryfikowane wersje samochodów z każdej serii modelowej – większość z nich w wariancie w pełni elektrycznym, ale także jako hybrydy typu plug-in.

Zobacz: Audi e-tron ładowane błyskawicami – będzie przełom w ładowaniu aut elektrycznych?

"Naszą ambicją zawsze było i będzie kontynuowanie założeń naszego hasła przewodniego Przewaga dzięki Technice. Naszym celem jest natomiast zrewolucjonizowanie mobilności. Chcemy być numerem jeden w segmencie premium również na polu mobilności elektrycznej, gdzie cały czas, niezmiennie stawiać będziemy na cechy przydatne w codziennym użytkowaniu, na najwyższą jakość i na przyjemność prowadzenia pojazdu. Bez żadnych kompromisów. Nasze techniczne zaawansowanie pozwala nam na wykorzystanie tej Przewagi i na przeniesienie mobilności elektrycznej na wyższy poziom" – mówi prezes zarządu AUDI AG Rupert Stadler.

Prototypy na ulice

Produkcyjna wersja prototypu Audi e-tron jest pierwszym rezultatem inicjatywy "Roadmap E", zakładającej elektryfikację całej gamy produkcyjnej czterech pierścieni do roku 2025. Zakłada ona również inwestycje w niemieckie zakłady koncernu – w Ingolstadt i w Neckarsulm. Produkcyjna wersja Audi e-tron zaoferuje klientom możliwość dokupienia dodatkowych funkcji (m.in. systemów wsparcia kierowcy, czy systemów infotainment) już po odbiorze zakupionego samochodu. Systematycznie powiększać się też będzie gama usług i cyfrowych ofert przeznaczonych dla pasażerów.

Ambitne plany

Do roku 2025 do strategicznych obszarów marki takich jak e-mobilność, autonomiczna jazda i cyfryzacja, ma trafić około 40 miliardów euro. Dotyczy to również cyfryzacji produkcji. Audi zakłada, że do roku 2025 nowe modele biznesowe wygenerują zysk operacyjny rzędu jednego miliarda euro.

Zobacz: Audi E-Tron Sportback przyłapane w ruchu!

Założenia produkcyjne przewidują wprowadzenie do 2025 r. ponad dwudziestu zelektryfikowanych modeli. Audi e-tron Sportback będzie drugim, w pełni elektrycznym samochodem spod znaku czterech pierścieni. Jego premiera zaplanowana jest na rok 2019. Zaraz po nim, w 2020 r., pojawi się sygnowane przez Audi Sport Audi e-tron GT. Na ten sam rok Audi zapowiada również rozpoczęcie sprzedaży elektrycznego modelu z segmentu aut kompaktowych.

Ekologiczna produkcja

Postawienie na mobilność elektryczną pozwala również Audi na kompleksowe, a jednocześnie oszczędzające zasoby podejście do procesów produkcyjnych. Audi e-tron jest pierwszym samochodem segmentu premium produkowanym w dużych ilościach w fabryce certyfikowanej jako neutralna pod względem emisji CO2. Fabryka ta znajduje się w Brukseli. Koncern z Ingolstadt zakłada, że w ślad za brukselskim przykładem, do roku 2030 wszystkie jego zakłady produkcyjne znajdujące się na całym świecie, będą neutralne pod względem emisji CO2.

Wraz z premierą nowego Audi e-tron, klienci w całej Europie zyskają dostęp do wydajnej infrastruktury ładowania. Produkcyjna wersja Audi e-tron będzie pierwszym samochodem, który będzie mógł być ładowany na stacjach szybkiego ładowania o mocy nawet 150 kW. Litowo-jonowy akumulator tego pojazdu pozwala na pokonanie ponad 400 kilometrów.

Zobacz: Audi Aicon – motoryzacja przyszłości

"W roku 2021, dokładnie w pięćdziesiątą rocznicę powstania hasła Przewaga dzięki Technice, zaprezentujemy również nasz pierwszy elektryczny samochód autonomiczny, bazujący na koncepcyjnym Audi Aicon. Będzie to poruszający się wahadłowo między miastami pojazd z miejscami klasy biznes. Początkowo będzie to pilotażowa flota kilku samochodów, ale w połowie kolejnego dziesięciolecia będzie to już seryjnie produkowany samochód przystosowany do automatycznej jazdy" – podkreśla Peter Mertens, członek zarządu AUDI AG odpowiedzialny za rozwój techniczny.

Trzeba przyznać, że Audi opracowało mocną taktykę zawładnięcia rynkiem pojazdów z napędem alternatywnym. Pozostaje nam uzbroić się w cierpliwość i zaczekać na jej efekty.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebook

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki