Ostatnie M3 coupe pojawiło się w salonach sprzedaży w 2007 roku, zastępując niezwykle udane M3 E46. Samochód godnie kontynuował chlubną tradycję zapoczątkowaną przez przodków i był powszechnie uznawany za jeden z najlepszych i dających najwięcej radości z jazdy samochodów na świecie. Ostatni egzemplarz tego sportowego coupe zjechał z taśm produkcyjnych w lipcu 2013 roku. BMW zdecydowało, że M3 coupe zostanie zastąpione modelem M4, a nazwa M3 będzie dotyczyła od teraz jedynie wersji sedan.
Zobacz też: Wariat w BMW M3 szaleje po ulicach Warszawy i ściga się z motocyklami - WIDEO
W sportowym E92 pod maską znalazł się 4-litrowy silnik benzynowy w układzie V8. Maksymalna moc 420 KM była dostępna przy 8300 obr./min. Za przeniesienie napędu odpowiadały 6-biegowa skrzynia manualna lub 7-stopniowy dwusprzęgłowy automat DKG. W 2009 roku BMW zaprezentowało wzmocnioną odmianę M3 GTS o mocy 450 KM, wyprodukowaną w ilości tylko 99 sztuk.
Fani sportowych samochodów docenili M3 E92 za rasowy dźwięk jednostki napędowej, doskonałe osiągi, pewne zachowanie na drodze i za dostarczanie niezapomnianych emocji podczas jazdy.
BMW M3 E92 - dane techniczne
| SILNIK | V8 32V |
| Paliwo | Benzyna |
| Pojemność | 3999 cm3 |
| Moc maksymalna | 429 KM/ przy 8300 obr./min |
| Maks mom. obrotowy | 400 Nm/1750 obr./min |
| Prędkość maksymalna |
250 km/h |
| Przyspieszenie 0-100km/h | 4,6 sekundy |
| Skrzynia biegów | man. 6/automat. 7 |
| Napęd | tylny |
| Zbiornik paliwa | 63 l |
| Katalogowe zużycie paliwa (miasto/ trasa/ średnie) | 15,9/ 8,5/ 11,2 |
| poziom emisji CO2 |
263 g/km |
| Długość | 4615 mm |
| Szerokość | 1976 mm |
| Wysokość | 1418 mm |
| Rozstaw osi |
2990 mm |
| Masa własna |
1675 kg |
| Ładowność | 690 kg |
| Pojemność bagażnika |
430 l |
| Hamulce przód/ tył | tarczowe went./ tarczowe went. |
| Zawieszenie przód |
wielowahacz |
| Zawieszenie tył |
wielowahacz |
| Opony przód i tył |
245/35 R19 |
.