BMW M8 bez tajemnic – wszystko co wiemy o nowym modelu

2018-11-13 12:47

Choć marka z Monachium pokazała już światu BMW serii 8, a pierwsze egzemplarze powoli wyjeżdżają na drogi, najlepsze zostało na koniec. Już w 2019 roku zadebiutuje jedno z bardziej wyczekiwanych sportowych aut ostatnich lat – BMW M8. Co wiemy o nim już dzisiaj?

Nowe BMW M8 będzie napędzane wysokoobrotowym silnikiem V8 z technologią M TwinPower Turbo. Potężna V-ósemka ma generować moc ponad 600 KM. Auto będzie wyposażone w zaadaptowany do tego modelu nowy napęd na cztery koła M xDrive.

Gruntowna modyfikacja układu jezdnego obejmującego oś przednią z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i pięciowahaczową oś tylną, daje nowemu BMW M8 wyjątkową zwinność i precyzję. Zwiększony rozstaw kół na przedniej osi podnosi stabilność jazdy. Na tylnej osi zastosowano specjalne wahacze podłużne ze sztywniejszymi łożyskami gumowymi, twardsze stabilizatory i sztywniejsze wahacze poprzeczne. Sztywność przedniej części pojazdu istotnie zwiększa też nowa płyta wzmacniająca połączona z progami.

Standardowy układ jezdny nowego BMW M8 obejmuje elektronicznie regulowane amortyzatory. Adaptacyjny układ jezdny stale dostosowuje regulację amortyzatorów do stylu jazdy i nawierzchni. Podstawowe ustawienie amortyzatorów można dostosować do preferencji kierowcy w trzech trybach: Comfort, Sport i Sport Plus.

BMW M8

i

Autor: BMW BMW M8 Link: POWIĘKSZ zdjęcie

Układ kierowniczy z M5

W BMW M8 pojawi się znany już z BMW M5 elektromechaniczny układ kierowniczy M Servotronic. Oferuje doskonałą precyzję kierowania przy wchodzeniu w zakręt, zapewnia kierowcy optymalną informację zwrotną i odpowiedni moment wspomagania w każdej sytuacji. Aby spełnić indywidualne wymagania w zakresie komfortu kierowania i wyczucia samochodu, dostępne są tryby Comfort iSport oferujące dwie różne charakterystyki.

Zastosowany w nowym BMW M8 układ hamulcowy M z pływającymi tarczami zapewnia doskonałą skuteczność hamowania. Oprócz zoptymalizowanej masy nieresorowanej oferuje wysoki komfort hamowania, precyzyjne dozowanie i stabilną efektywność nawet przy intensywnych obciążeniach. Koła przednie mają perforowane wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 395 mm i sześciotłoczkowe zaciski stałe, natomiast koła tylne wyposażone są w jednotłoczkowe zaciski pływające i tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm. Opcjonalnie dostępne są także hamulce węglowo-ceramiczne M (średnica tarcz 400 mm z przodu i 380 mm z tyłu).

BMW M8

i

Autor: BMW BMW M8 Link: POWIĘKSZ zdjęcie

V8 M TwinPower Turbo

Pod maskę M-ósemki trafiła najnowsza wersja silnika V8 opracowanego przez BMW MGmbH. Wysokoobrotowy silnik wyposażony jest w technologię M TwinPower Turbo i rozwija moc ponad 600 KM. Kolektor wydechowy łączący oba rzędy cylindrów zapewnia optymalną reakcję obu turbosprężarek umieszczonych w przestrzeni pomiędzy rzędami. Zoptymalizowany dla tego modelu układ chłodzenia jest przewidziany również na ekstremalnie wysokie obciążenia termiczne na torach wyścigowych.

Brzmienie V8 wzmacnia układ wydechowy ze sterowanymi klapami. Ma typową dla samochodów BMW M podwójną konstrukcję z podwójnymi końcówkami po obu stronach tylnego zderzaka.

Moc jest przekazywana do 8-stopniowej skrzyni M Steptronic. Charakteryzuje się bardzo wysoką dynamiką zmiany biegów i umożliwia ręczny wybór przełożeń za pomocą dźwigni zmiany biegów lub łopatek przy kierownicy.

BMW M8

i

Autor: BMW BMW M8 Link: POWIĘKSZ zdjęcie

Napęd M xDrive składa się z centralnej skrzyni rozdzielczej ze sprzęgłem wielotarczowym, która odpowiednio do potrzeb rozdziela napęd na oś przednią i tylną. Układ przenosi napęd na przednią oś dopiero wtedy, gdy tylne koła osiągną maksymalną trakcję. W ten sposób łączy przewagę w pełni adaptacyjnego napędu na cztery koła z bardzo dynamiczną, sportową jazdą klasycznego napędu na tył.

Trzy warianty

Wygląd zewnętrzny nowego BMW M8 jest jeszcze w finalnej fazie przygotowań do produkcji seryjnej. Nie zabraknie dużych wlotów powietrza z przodu oraz charakterystycznych dla modeli M elementów aerodynamicznych. BMW M8 Coupé jest prekursorem całej rodziny wyczynowych samochodów sportowych BMW MGmbH. Oprócz BMW M8 Coupé w fazie przygotowawczej znajdują się jeszcze dwa warianty modelowe: BMW M8 Cabrio i BMW M8 Gran Coupé.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki