Nowe BMW serii 8 - poznaj polski CENNIK rasowego GT z najwyższej półki

2018-11-10 8:13

Współczesna odsłona "ósemki" doczekała kolejnej wersji nadwoziowej. Po wielkim debiucie przed wyścigiem Le Mans zrobiła na rynku motoryzacyjnym wiele zamieszania. BMW serii 8 to połączenie wybitnych właściwości jezdnych z elegancką stylistyką, luksusowym wykończeniem i przyjemnością podróżowania. Prezentujemy polski cennik wschodzącego GT.

Nowe BMW serii 8 Coupe wygląda spektakularnie, czyli dokładnie tak, jak wszyscy oczekiwali. Rozciągnięte nadwozie, pokaźny rozstaw osi, długa maska, ogromne nerki z przodu, przetłoczenia linii bocznej i zgrabnie opadający tył — tak powinno wyglądać każde auto klasy gran turismo.

Debiutująca dwudrzwiowa limuzyna małymi krokami zbliża się na nasze drogi. Aktualnie w centrum uwagi jest wersja BMW M850i xDrive Coupe, która szczególnie intensywnie odzwierciedla sportową charakterystykę. W ofercie znajduję się również troszkę tańszy diesel. Jak wypadają koszty?

Najnowsza pozycja w gamie BMW startuje z modelem 840d xDrive, czyli znanym 3-litrowym sześciocylindrowym silnikiem ułożonym w rzędzie z dwiema turbinami, generujący 320 KM i 680 Nm. 840d xDrive Coupe setkę osiąga w 4,9 sekundy. Cena "tańszej" wersji zaczyna się od 476 000 zł.

Zakładając, że mamy odłożone dodatkowe 100 tys. złotych, możemy złożyć zamówienie na model M850i xDrive wyposażone w doładowane benzynowe V8 o sile 530 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 750 Nm. Droższy, jak i tańszy egzemplarz, są wyposażone w napęd xDrive, a za przełożenia odpowiedzialna jest 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic. "Ósemka" z literą M na klapie bagażnika przyśpiesza do 100 km/h w 3,7 sekundy, natomiast 840d w 4,9 sekundy.

BMW uzbroiło serię 8 Coupe w tryby Sport i Sport+, w których bardziej dynamiczne jest nie tylko oddawanie mocy, ale także dźwięk silnika. Zestrojenie nowego układu BMW xDrive z większym przeniesieniem napędu na oś tylną jest odczuwalne niezależnie, w jakim trybie się poruszamy. Aktywna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi zapewni maksymalną trakcję przy sportowym przyspieszaniu na wyjściu z zakrętu. Niski środek ciężkości oraz wysoka sztywność karoserii i układu jezdnego tworzą fundament fenomenalnego bawarskiego GT.

BMW serii 8 - polski cennik

wersja silnik i skrzynia biegów cena
840d xDrive R6 3.0 320 KM, automatyczna 8-stopniowa (Steptronic Sport) 476 000 zł
M850i xDrive V8 4.4 530 KM, automatyczna 8-stopniowa (Steptronic Sport) 589 500 zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki