Budowa południowej wylotówki S7 z Warszawy. Jeden z trzech odcinków już prawie gotowy

2020-12-02 11:32

Co słychać na budowanym południowym wylocie S7 z Warszawy? Dobra wiadomość dla kierowców jest taka, że prace na odcinku pomiędzy Tarczynem a obwodnicą Grójca są już finalizowane - GDDKiA informuje, że zaawansowanie robót na tym fragmencie sięga 90 proc. Na pozostałych dwóch odcinkach tej trasy zakres wykonanych prac już nie wygląda tak dobrze.

Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki. Inwestycja ta jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Zobacz też: Kierowcy dostaną 15 km trasy S2 w TYM ROKU! Tak rośnie Południowa Obwodnica Warszawy - WIDEO, ZDJĘCIA

Pierwszy odcinek od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km, dalej od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km, a także od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km. Realizowana trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Dostępność do nowej drogi będzie możliwa poprzez węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Budowa drogi ekspresowej S7 - południowej trasy wyjazdowej z Warszawy

i

Autor: GDDKiA Budowa drogi ekspresowej S7 - południowej trasy wyjazdowej z Warszawy

Na jakim etapie są prace przy budowie trasy S7 Warszawa - Grójec? 

Na pierwszym odcinku od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola, którego bieg rozpoczyna się od węzła na Południowej Obwodnicy Warszawy, prace idą pełną parą. Zaawansowanie prac wynosi 32 proc. Taki postęp to wynik odstąpienia od umowy przez GDDKiA z poprzednim wykonawcą, a obecnie kontynuuje je nowa firma. Wykonawca realizuje prace ziemne związane z budową nasypów, konstrukcją drogi, przebudowuje kolizje urządzeń podziemnych, a także buduje obiekty, gdzie trwają takie prace jak m.in. zbrojenie i betonowanie podpór czy ustrojów nośnych.

Pisaliśmy: Zakopianka. Nowe kluczowe informacje. Kiedy pojedziemy odcinkiem S7 Lubień – Naprawa? [ZDJĘCIA]

Na środkowym odcinku od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ, pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ, przeprowadzana jest inwentaryzacja w terenie oraz przygotowywane są dokumenty do przetargu na dokończenie niezrealizowanych prac. Przypomnijmy, że po wykorzystaniu wszelkich dostępnych narzędzi mobilizujących wykonawcę, 2 października br. GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z firmą IDS-BUD. Nowe postępowanie ma zostać ogłoszone jeszcze w tym roku. 

Na trzecim odcinku od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca, nawierzchnia na trasie głównej już została ułożona. Prowadzone są prace związane z budową zbiornika retencyjnego, grodzeniem trasy, montażem barier energochłonnych, ekranów przeciwhałasowych. Na obiektach realizowane są roboty wykończeniowe takie jak np. wykonywanie schodów czy montaż balustrad. Zaawansowanie prac wynosi prawie 90 proc.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki