Drążenie tuneli na budowie S1 pomiędzy Milówką a Przybędzą

i

Autor: GDDKiA Budowa trasy S1 w Beskidach

Budowa tuneli pomiędzy Milówką a Przybędzą na trasie S1 w Beskidach idzie pełną parą - nowe zdjęcia

2021-04-26 10:26

Na budowie drogi ekspresowej S1 w Beskidach (obejście Węgierskiej Górki) pełną parą idzie drążenie czterech tuneli pod Baranią Górą. W każdym z tuneli systematycznie przybywa wydrążonych metrów, a na fotografowanym z lotu ptaka placu budowy wyraźnie widać postępy prac.

Budowa drogi ekspresowej S1 w Beskidach, na odcinku Przybędza - Milówka, wyraźnie posuwa się do przodu. Najbardziej wymagające prace dotyczą drążenia tuneli. Wykonano już 369 tys. m3 wykopów m.in. w rejonie węzłów Przybędza i Milówka, oraz w śladzie drogi głównej pomiędzy węzłami i tunelami. Trwają równolegle intensywne prace przy budowie zabezpieczeń skarp. Wykonywane są dreny wgłębne pod ściany i konstrukcje oporowe oraz gwoździowanie na obiektach oporowych na ciągu głównym drogi, w rejonie węzła Przybędza, a także w rejonie ul. Stromej. Wykopy realizowane są również pod mosty drogowe w rejonie ul. Stromej oraz pod estakady w rejonie ul. Kasztanowej. W ramach tego etapu powstaną 3 mosty drogowe oraz zbudowanych zostanie 5 estakad o łącznej długości ponad 2,3 km.

Pisaliśmy: W tych punktach stanie 36 nowych stacji ładowania pojazdów elektrycznych

Tunel TD-1 będzie się składał z odcinka TD-1.1 (jezdnia w kierunku na Zwardoń) o długości użytkowej ok. 834 m (technicznej ok. 850 m) oraz odcinka TD-1.2 (jezdnia w kierunku na Żywiec) o długości ok. użytkowej 807 m (technicznej ok. 823 m). Gabaryty tunelu w wyłomie wynosić będą około 12 m szerokości i 9,5 m wysokości, a odległość pozioma między osiami pary tuneli wyniesie od 41 do 42 m. Tunel posiadał będzie trzy poprzeczne przejścia ewakuacyjne pomiędzy komorami. Nachylenie tuneli TD-1.1 i TD-1.2 wynosić będzie ok. 2 proc. w kierunku południowym.  

Tunel TD-2 będzie się składał z odcinka TD-2.1 (jezdnia w kierunku na Zwardoń) o długości użytkowej ok. 984 m (technicznej ok. 1000 m) oraz odcinka TD-2.2 (jezdnia w kierunku na Żywiec) o długości ok. 975 m (technicznej ok. 991 m). Przekrój poprzeczny ma kształt podkowiasty wynikający z charakteru pracy konstrukcji. Gabaryty tunelu w wyłomie wynosić będą około 12 m szerokości i 9,5 m wysokości, a odległość pozioma między osiami pary tuneli wyniesie od 33,5 do 37,5 m. Tunel posiadać będzie trzy poprzeczne przejścia ewakuacyjne pomiędzy komorami. Upad odcinków tunelu TD-2.1 i TD-2.2 wynosić będzie ok. 2 proc. w kierunku północnym. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki