Co Volkswagen pokaże na Motor Show Poznań 2014

2014-03-20 14:22

Volkswagen podczas motoryzacyjnych targów Poznaniu zaprezentuje po raz pierwszy w Polsce cztery modele samochodów. Będą to: nowe Polo, kompaktowy Golf Sportsvan, efektywny elektryczny up! oraz najoszczędniejszy seryjnie produkowany samochód na świecie – VW XL1.

W dniach 27-30 marca odbędzie się Poznań Motor Show 2014. Ta największa impreza motoryzacyjna w naszym kraju, z każdym rokiem przyciąga coraz większą liczbę wystawców oraz zwiedzających. Volkswagen, którego siedzibą od 1993 roku jest właśnie Poznań, będzie miął swoje stoisko wystowowe w hali 3a na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Zgromadzonych zostanie kilkadziesiąt samochodów. Wśród nich znajdą się cztery ważne nowości.

Nowe Polo

Volkswagen Polo jest jednym z najpopularniejszych małych samochodów na świecie. Udoskonalona pod względem technicznym obecna generacja, to ogromny krok na przód zrobiono w dziedzinie silników. Cała paleta jednostek napędowych została odnowiona. Silniki są oszczędniejsze nawet o 21 procent. Rekordową wartością może pochwalić się Polo BlueMotion ze średnim zużyciem paliwa wynoszącym 3,1 l/100 km (82 g/km CO2). Auto ponadto wyposażono w systemy wspomagające kierowcę i poprawiające bezpieczeństwo jazdy. Niektóre z nich zastosowano po raz pierwszy nie tylko w Polo, ale w ogóle w klasie małych samochodów.

Sprawdź: Motor Show Poznań 2014: MAPA TARGÓW, ceny biletów i parkingów, godziny otwarcia

Golf Sportsvan

Model Sportsvan obok klasycznego Golfa Hatchback i Golfa Varianta, jako trzecia wersja nadwozia uzupełnia gamę Golfa VII. Z atrakcyjnymi proporcjami i ostrymi konturami Sportsvan jest jednym z najbardziej interesujących nowych kompaktowych vanów. Trzyosobową, dzieloną tylną kanapę można składać i przesuwać, do przodu i do tyłu, o 180 mm. W przypadku wykorzystania przestrzeni bagażowej do oparć przednich foteli i po dach, jej maksymalna pojemność wynosi ponad 1500 litrów. W momencie wprowadzenia na rynek, Golf Sportsvan będzie dostępny z sześcioma nowymi silnikami (cztery TSI i dwa TDI). Wszystkie jednostki wyposażone są seryjnie w system Start-Stop i spełniają normę emisji spalin Euro 6.

e-up!

Elektryczny maluszek jest samochodem pięciodrzwiowym i w pełni nadaje się do codziennej eksploatacji w mieście. Zużywa on zaledwie 11,7 kWh energii na 100 km. Przy średniej cenie energii elektrycznej 0,56 zł za kWh (średnia cena prądu w Polsce, stan na 10.03.2014 r.), przejechanie 100 km kosztuje tylko 6,55 zł. Za napęd odpowiedzialne są: silnik elektryczny (60 kW/82 KM), bateria litowo-jonowa zamontowana w podłodze między osiami oraz układ elektroniki mocy. Moc silnika elektrycznego jest przenoszona na przednie koła przez 1-biegową przekładnię. Zasięg rozwijającego moc 60 kW/82 KM i prędkość maksymalną 130 km/h e-up! wynosi – w zależności od stylu jazdy i obciążenia – między 120 a 160 kilometrów.

Przeczytaj też: Targi Motor Show Poznań 2014:  200 wystawców i 55 premierowych modeli

XL1

Volkswagen XL1 jest najoszczędniejszym seryjnie produkowanym samochodem na swiecie. Model ten zużywa zaledwie 0,9 litra paliwa na 100 km. Dzięki hybrydowemu ukałdowi XL1 może przejechać 50 km wykorzystując tylko i wyłącznie silnik elektryczny, nie emitujac przy tym oczywiście szkodliwych substancji do atmosfery. Wartości, kótre cechują ten model robią wrażenie: niska waga (795 kg), perfekcyjna aerodynamika (Cd 0,189) oraz nisko umieszczony środek ciężkości (wysokość samochodu 1.153 mm). Wszystko to powoduje, że na utzymywanie stałej prędkości 100 km/h XL1 potrzebuje 8,4 KM. W trybie elektrycznym na przejechanie 1 km samochód zużywa mniej niż 0,1 kWh. Układ napędowy XL1 składa się z dwucylindrowego silnika TDI o mocy 48 KM, silnika elektrycznego o mocy 27 KM, 7-stopniowej przekładni DSG oraz litowo-jonowej baterii. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektrocznienie do 160 km/h. Do 100 km/h samochód przyspiesza w 12,7 sekundy.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki