Gdy Piotr Kraśko jedzie tym autem, wszyscy się odwracają. Jego Audi to synonim luksusu - ZDJĘCIA

2021-03-11 14:42

Piotr Kraśko, jak na gwiazdę dużej stacji telewizyjnej przystało, nie korzysta z pospolitych środków lokomocji. Dziennikarz już od roku widywany jest we flagowej limuzynie niemieckiej marki, dumnie dzierżącej cztery pierścienie na ogromnym grillu. Gdy prezenter przemierza tym autem ulice, głowy obserwatorów same się odwracają. Ile kosztuje taki luksus na kołach?

Liczy 5,2 metra długości, ma granatowy kolor nadwozia i duże obręcze kół, a wokół nie brakuje ozdobnych chromów. Przedłużone Audi A8 L wygląda imponująco i wręcz ocieka elegancją przyciągającą wzrok. Takim autem jeździ Piotr Kraśko. Mimo solidnych gabarytów i 2 ton masy własnej, wóz jest zwinny na drodze i pozwala sobą łatwo manewrować na parkingach. Tylne koła zostały wyposażone w oś skrętną, dzięki czemu w zależności od prędkości pojazdu są one w stanie zmienić swoje położenie o kilka stopni. Dzięki temu Audi A8 lepiej trzyma się drogi na długich łukach i jednocześnie o wiele łatwiej się nim parkuje. Pneumatyka zawieszana nieodczuwalnie wybiera nierówności drogi.

Testowaliśmy: Audi A8 L 55 TFSI: pokaz siły i powrót na szczyt

Audi A8 L jest wewnątrz przestronne, rewelacyjnie wykończone materiałami wysokiej jakości i ma w wyposażeniu masę udogodnień oraz zaawansowanych rozwiązań technicznych. Cyfrowe zegary, obsługa przeniesiona w całości na dotykowe ekrany, sterowanie funkcjami auta za pomocą naturalnego głosu, arsenał asystentów wspomagających prowadzenie, automatycznie dociągane drzwi czy elektrycznie chowane osłony nawiewów w desce, to tylko niektóre efektowne gadżety znajdujące się w Audi A8.

WIDEO - tak prezentuje się Audi A8 L w czerni

Wielka i szybka

Niestety nie wiemy, jaki silnik pracuje pod maską limuzyny Piotra. Flagowiec ten może być zasilany silnikami benzynowymi lub wysokoprężnym i niezależnie od wersji układu napędowego, zawsze legitymuje się świetnymi osiągami. W polskiej ofercie A8 L występuje w benzynowej odmianie 55 TFSI quattro tiptronic o mocy 340 KM i 500 Nm (3.0 V6, 0-100 km/h w 5,7 s) lub 60 TFSI quattro tiptronic o mocy 460 KM i 660 Nm (4.0 V8, 0-100 km/h w 4,4 s). Motor wysokoprężny jest jeden - to 50 TDI quattro tiptronic o mocy 286 KM i 600 Nm (3.0 V6, 0-100 km/h w 5,9 s). W standardzie w każdej wersji montowany jest układ napędowy quattro oraz automatyczna skrzynia biegów. Dodatkowo napęd jest zelektryfikowany poprzez zastosowanie układu typu Mild Hybrid. Alternator i rozrusznik to jeden element chłodzony cieczą, a jego użycie umożliwiło nie tylko rekuperację energii magazynowanej w dodatkowej baterii (do 12 kW), ale i toczenie się z całkowicie wyłączonym silnikiem.

Przeczytaj też: W garażu Kuby Wojewódzkiego zalega 1,5 mln zł! NIKT NIE CHCE kupić tego auta?!

W salonach rozpiętość cen nowych Audi A8 L jest znaczna. Bazowa wersja 50 TDI to wydatek minimum 450 000 zł. Kolejne na liście 55 TFSI kosztuje co najmniej 484 100 zł, a na 60 TFSI trzeba wyjściowo przygotować 520 100 zł. Doposażenie auta w różne nowinki i elementy podnoszące komfort potrafi podnieść ostateczną cenę nawet o ponad 200 tys. zł.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki