Trzaskowski lub Hołownia na prezydenta

i

Autor: ŁUKASZ GAGULSKI/ SUPER EXPRESS Trzaskowski lub Hołownia na prezydenta

Można się ZDZIWIĆ czym jeździ Szymon Hołownia. Luksus zamienił NA TO!

2021-03-13 14:13

Wożenie rodziny wielkim, luksusowym kombi zawsze będzie znacznie wygodniejsze, od jazdy małym samochodem przeznaczonym do miasta. Wiele osób pewnie się zdziwi, ale właśnie na taki krok zdecydował się Szymon Hołownia. Założyciel ruchu społeczno-politycznego - Polska 2050, luksusowe wyposażenie, elegancje i osiągi gwarantowane przez BMW serii 5, zamienił na ekologię! Polityk wybrał życie z autem elektrycznym. Jakim pojazdem teraz jeździ?

Szymon Hołownia, bezpartyjny kandydat na Prezydenta RP w wyborach prezydenckich w 2020 roku, w trakcie trwania kampanii poruszał się po Polsce oklejonym na żółto kamperem. Prywatnie lider ruchu Polska 2050 w swoim garażu parkował w tym czasie jednak zupełnie inne auto. Szymon miał wartościowe, eleganckie i bardzo komfortowe BMW 530d Touring (G31) napędzane 3-litrowym silnikiem wysokoprężnym. Kombi w białym kolorze nadwozia poza obszerną kabiną i luksusowym wyposażeniem, gwarantowało również świetne osiągi. Pod oznaczeniem 530d krył się dokładnie 6-cylindrowy silnik o mocy 265 KM i 620 Nm, połączony z 8-biegową skrzynią automatyczną, przekazującą napęd na tylną oś. Według danych fabrycznych w takim wozie przyspieszenie od 0 do 100 km/h trawa tylko 5,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Dlaczego piszemy o tym samochodzie w czasie przeszłym? Ponieważ Hołownia zamienił mocnego diesla na bezemisyjne auto elektryczne

GALERIA - tak prezentuje się BMW serii 5 Touring

Szymon Hołownia zmienił samochód nie bez powodu. Chodziło przede wszystkim o dbanie o środowisko. Program ruchu Polska 2050 mówi dużo o działaniach na rzecz rozwiązania kryzysu wodnego i problemu gospodarowania odpadami oraz rozwijaniu świadomości ekologicznej. Polityk więc dla przykładu zaczął od siebie i przesiadł się do pojazdu bezemisyjnego. Padło na inne auto marki z Bawarii, a dokładnie na w pełni elektryczne BMW i3s. Jak dowiedziała się gazeta "Fakt”, Szymon zmienił pojazd w październiku 2020 roku, kiedy kończyła mu się umowa leasingowa na BMW serii 5.

Uznałem, że czas na auto elektryczne, bo choć jego użytkowanie wciąż nie jest w Polsce proste poza miastem, z pewnością nie potrzebuję dużego, dymiącego samochodu na codzienne dojazdy do pracy

- powiedział Szymon Hołownia gazecie "Fakt”. Co więcej, podczas rozmowy podkreślił, że po paru miesiącach jazdy autem elektrycznym, nie wyobraża już sobie prywatnie przesiadki do typowego auta spalinowego.

WIDEO - tak prezentuje się BMW i3

Elektryczne BMW i3s

Wprowadzone na rynek w 2013 roku elektryczne BMW i3 to pojazd, który nie emituje spalin podczas jazdy, dzięki czemu przyczynia się do dbałości o jakość powietrza. Dodatkowo ogranicza poziom hałasu, ponieważ silnik elektryczny pracuje niemal bezgłośnie. Dzięki przepisom obowiązującym w Polsce, kierowcy aut elektrycznych mogą korzystać ze specjalnych przywilejów dla pojazdów, takich jak poruszanie się po buspasach oraz korzystać z darmowych miejsc parkingowych w strefach płatnych w centrach miast. Auta elektryczne są także zwolnione z akcyzy. Wersja i3s z trybem sportowym i lepszymi osiągami zadebiutowała w 2018 roku.

Porównaliśmy: Ten Volkswagen jeździ lepiej od BMW! PORÓWNANIE Volkswagen ID.3 58 kWh vs BMW i3 120 Ah

Wnętrze BMW i3 stworzone przy użyciu materiałów z recyklingu zaskakuje przestronnością, a tylne drzwi otwierane w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy ułatwiają dostęp do przestrzeni. Bagażnik zmieści tylko 260 litrów ładunku. Auto Hołowni to mocniejsza wersja BMW i3s. Do napędu służy elektryczny silnik generujący 184 KM i 270 Nm (w podstawowej wersji mocy 170 KM i 250 Nm) - moment obrotowy dostępny już od startu w pełnym zakresie obrotów. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy oraz rozpędza się maksymalnie do prędkości 160 km/h (podstawowa wersja 7,3 s i 150 km/h). Bateria o pojemności 42 kWh po naładowaniu do pełna pozwala przejechać około 260 km. Ile kosztuje takie BMW i3? Za nowe auto trzeba w Polsce zapłacić minimum 169 700 zł. Wersja i3s to wydatek od 184 200 zł. Dodatkowe wyposażenie z konfiguratora potrafi ponieść cenę do ponad 200 tys. zł.

GALERIA - tak prezentuje się BMW i3s

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki