Debiutują nowe hybrydy - Renault Clio i Renault Captur E-Tech zaprezentowane - GALERIA

2020-01-09 13:06

Chciałoby się powiedzieć - wreszcie! Renault zaprezentowało podczas salonu samochodowego w Brukseli zelektryfikowane propozycje, które uzupełnią gamę modelową. Tak prezentują się Renault Clio E-Tech Hybrid i Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid.

Renault zwlekało z wprowadzeniem zelektryfikowanych modeli do swojej gamy, ale wreszcie debiutują nowe hybrydy, które uzupełnią gamę modelową o niskoemisyjne warianty. Na rynku pojawiły się Renault Clio E-Tech Hybrid i Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid.

Sprawdź także: TEST, OPINIA - Nowe Renault Clio 1.3 TCe 130 KM EDC R.S. Line: w tej generacji liczy się wnętrze

Jak wskazują nazwy, Clio jest konwencjonalną hybrydą, a Captur to hybryda typu plug-in, która ma możliwość ładowania z gniazdka. 

Renault Clio E-Tech Hybrid i Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

i

Autor: Renault Renault Clio E-Tech Hybrid i Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Miejskie Clio E-Tech jest napędzane 1.6-litrowym silnikiem spalinowym, który działa w tandemie z silnikiem elektrycznym, który jest w stanie napędzać samochód samodzielnie. Pod maską znalazł się również alternator-rozrusznik, który odpowiedzialny jest za rozruch silnika spalinowego i odzyskuje energię. Magazynowana jest ona w baterii o pojemności 1,2 kWh, która zdaniem Renault wystarczy, by Clio jeździło "na prądzie" przez nawet 80% czasu podczas miejskiej jazdy. Całkowita moc układu wynosi obiecujące 140 KM.

Renault Clio E-Tech Hybrid i Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

i

Autor: Renault Renault Clio E-Tech Hybrid i Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Captur E-Tech to hybryda typu plug-in, która pozwala na przejechanie większego dystansu bez użycia silnika spalinowego, ale wymaga również ładowania z zewnętrznego źródła. Sercem układu jest taki sam, 1.6-litrowy silnik benzynowy, a moc systemowa wynosi 160 KM. Bateria ma pojemność 9,8 kWh i ma pozwolić na bezemisyjne przejechanie 65 km w miejskich warunkach. Standardowo dla tego typu hybryd, Captur zostanie wyposażony w kilka trybów jazdy, dzięki którym będziemy mogli wymusić jazdę na silniku elektrycznym (Pure), zachować naładowany akumulator "na później" (e-Save), a także korzystać z pełnej mocy i lepszych osiągów (Sport).

Na informacje o dostępności aut musimy jeszcze poczekać, tymczasem wiemy już, że wielkimi krokami zbliża się zelektryfikowana wersja Renault Megane, a za 2 lata, Francuzi chcą mieć w gamie aż 12 hybrydowych wariantów.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki