Debiutuje Citroen E-Spacetourer. Elektryczny bus przewiezie do 9 osób i masę bagażu - GALERIA

2020-06-15 17:38

Era elektryfikacji trwa w najlepsze. Zaraz po prezentacji niskoemisyjnych osobówek, francuski producent samochodów pokazał elektrycznego busa, który przewiezie aż do 9 osób. Kto to taki? To oczywiście nowy Citroen E-Spacetourer, który na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać do 330 kilometrów.

Podobnie jak bliźniaczy Peugeot e-Traveller, nowy Citroen E-SpaceTourer korzysta z litowo-jonowych akumulatorów o łącznej pojemności 50 kWh, które zostały umieszczone pod podłogą. Według założeń samego producenta ta bateria ma pozwolić na pokonanie nawet 230 kilometrów na jednym ładowaniu. W ofercie znajdzie się także wariant z większą baterią o pojemności 75 kWh, która według cyklu WLTP ma wystarczyć na blisko 330 kilometrów podróży.

Sprawdź: Elektryczny Peugeot e-Traveller debiutuje. W mieście powinien sprawdzić się znakomicie - GALERIA

Za napęd odpowiada elektryczny motor, który generuje 136 KM i 260 Nm momentu obrotowego. Co więcej, do dyspozycji kierowcy będą przeznaczone trzy tryby jazdy (Normal, Eco oraz Power), przy których użyciu kapitan tego 9-osobowego statku będzie mógł oszczędzić więcej energii podczas hamowania lub postawić w całości na osiągi.

Citroen E-Spacetourer (2020)

i

Autor: Citroen Citroen E-Spacetourer (2020)

Trzy tryby jazdy

Domyślny tryb "Normal" ogranicza moc do 109 KM i 210 Nm momentu, oferując tym samym najlepszą równowagę pomiędzy oszczędnością i dynamiczną jazdą. Z kolei wprowadzenie pojazdu w tryb maksymalnej oszczędności, czyli "Eko", sprawia, że moc jednostki spada do 82 KM i 180 Nm, a klimatyzacja czy ogrzewanie przestają działać. Niezależenie jednak od wybranego trybu jazdy, prędkość maksymalna zawsze wynosi 130 km/h. Ponadto kierowca będzie mógł decydować o sile, z jaką motor będzie odzyskiwał energię (rekuperacja) po zdjęciu nogi z gazu.

Citroen E-Spacetourer (2020)

i

Autor: Citroen Citroen E-Spacetourer (2020)

Gotowy do pracy w 30 minut

Citroen E-SpaceTourer domyślnie będzie wyposażony w kabel jednofazowy o mocy 7,4 kW lub opcjonalnie w trójfazowy o mocy 11 kW, za pomocą którego będzie można korzystać z szybkich ładowarek o sile 100 kW. Zdaniem producenta przy użyciu szybkich stacji auto naładuje się od 0 do 80 proc. w 30 minut. Na pokładzie znajdziemy również dotykowy, 7-calowy ekran systemu multimedialnego, który poza domyślnymi funkcjami został w tym wypadku wzbogacony o listę ładowarek znajdujących się w pobliżu.

Niebawem w sprzedaży

W zależności od rynku elektryczny bus będzie dostępny w trzech różnych wariantach długości: XS - 4,60 m, M - 4,95 m oraz XL - 5,30 m, który pomieści aż 9 osób. Pierwsze egzemplarze znajdą się w salonach sprzedaży pod koniec 2020 roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki