Debiutuje elektryczna Skoda Citigo iV. Czeski maluch od teraz również na prąd

2019-05-23 16:35

Elektryfikacja zaczyna obejmować gamę modelową Skody. Po autach studyjnych i zapowiedziach, czas na pierwsze auto produkcyjne. Czesi zaczynają od najmniejszego modelu w gamie, prezentując elektryczną Skodę Citigo iV.

Nieuchronna elektryfikacja gamy modelowej dosięga Skody. Czeska marka należąca do grupy Volkswagena zaprezentowała miejski model Citigo w elektrycznej odmianie.

Przeczytaj także: Nowa Skoda Superb w wersji Superb Scout! Auto odsłania pierwsze szczegóły na WIDEO

Mała Skoda jest konstrukcją bliźniaczą do Volkswagena Up!, a w wersji elektrycznej bazuje na Volskwagenie e-Up! Ma nad nim jednak jedną, bardzo istotną przewagę. Zasięg Skody jest dwukrotnie większy, dzięki zastosowaniu znacznie większej baterii o pojemności 36,8 kWh. Według normy WLTP, zasięg Citigo iV ma sięgać 265 km. Osiągi i moc silnika nie różnią się od Volkswagena. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 12,5 sekundy, ale przy niższych prędkościach auto jest z pewnością bardziej dynamiczne od swojego spalinowego odpowiednika. Prędkość maksymalna wynosi 130 km/h.

Skoda Citigo iV

i

Autor: Skoda Skoda Citigo iV

Elektryczna, ale nie mniej pojemna

Dobra wiadomość - wymiary kabiny nie uległy zmianie. Podzespoły i akumulator zostały na tyle umiejętnie rozmieszczone, że auto nadal zabiera czwórkę pasażerów i mieści 250 litrów bagażu. Po złożeniu siedzeń mamy do dyspozycji 923 l. Umieszczona w podłodze bateria ma zaledwie 30 cm wysokości.

Czas ładowania

Skoda zapewnia, że czas ładowania do 80% wynosi jedną godzinę. Mowa oczywiście o maksymalnej prędkości ładowania jaką zapewnia 40-kW źródło zasilania. Jeśli mamy zamiar korzystać z ładowarki wall box, 80% stanu naładowania osiągniemy w 4 godziny i 8 minut.

Skoda Citigo iV

i

Autor: Skoda Skoda Citigo iV

Dodatkowe wyposażenie

Tych, którzy nie są przekonani do elektryfikacji, Skoda może skusić dodatkowym wyposażeniem dostępnym w tej wersji. Funkcje takie jak podgląd stanu baterii czy możliwość zdalnego włączenia klimatyzacji za pomocą smartfona wynikają oczywiście z faktu, iż mamy do czynienia z autem elektrycznym, ale stanowią miły dodatek. Oprócz wyżej wymienionych mamy tu asystenta pasa ruchu w wyposażeniu seryjnym.

Zmiany wizualne są widoczne na zewnątrz i w środku. Nie ma tu jednak mowy o rewolucji. Bez trudu poznamy, że to Skoda Citigo. Inny wzór felg, delikatnie zmieniony przedni zderzak i grill w kolorze nadwozia w zasadzie zamykają listę modyfikacji. Póki co Skoda nie pokazała kokpitu zelektryfikowanego malucha.

Cena? Na razie możemy tylko spekulować

Na cenniki i informacje o dostępności pierwszej elektrycznej Skody musimy jeszcze poczekać. Elektryczny Volkswagen e-Up! wyceniony jest na minimum 101 790 zł. Czy taka cena, mimo obecności większej baterii, jest możliwa w przypadku Citigo iV? To okaże się już niebawem.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki