Debiutuje odświeżona Cupra Ateca! Hiszpański sportowy SUV wygląda teraz o wiele groźniej - GALERIA, WIDEO

2020-06-22 11:25

Pierwszy samochód z miedzianym logo na masce w końcu doczekał się kuracji odmładzającej. Debiutuje odświeżona, bezpieczniejsza i bardziej komfortowa Cupra Ateca. Nowa odsłona hiszpańskiego SUV-a prezentuje się jeszcze lepiej od poprzednika, zachowując przy tym proporcje kompaktowego sportowca.

Względem protoplasty tegoroczna odsłona hiszpańskiego sportowca wydłużono do 4386 mm (+10 mm) oraz obniżono do 1599 mm (-2 mm). Groźny, dynamiczny wygląd odświeżonego modelu podkreśla zupełnie przemodelowana facjata. LED-owe światła do jazdy dziennej zwężono, natomiast grill i wloty powietrza znacząco powiększono.

Sprawdź: 2020 Seat Ateca oficjalnie! Jakie zmiany przyniósł lifting SUV-a?

Co więcej, w karoserię wtopiono srebrne i miedziane detale, a dyfuzor poniżej grilla i obudowa przednich świateł przeciwmgłowych zyskały aluminiowe wykończenie. 

Oferta hiszpańskiego sportowca po liftingu została poszerzona o sześć rodzajów felg - w tym sportowe Sports Black oraz Cooper - a także sześć kolorów karoserii. Na liście wyposażenia znajdzie się również sportowy układ wydechowy marki Akrapovič.

Nowa kabina

Wnętrze Cupry zostało przeprojektowane z myślą o komforcie podróżujących. Do dyspozycji kierowcy zostanie oddana zupełnie nowa kierownica CUPRA, wyposażona w przycisk zapłonu, selektor trybów jazdy, a także aluminiowe, sportowe nakładki pedałów.

Inżynierowie zamontowali też większe łopatki do zmiany biegów, co ma pozytywnie wpłynąć na wrażenia z jazdy. Ponadto pokonywanie ostrych zakrętów nie będzie problemem, gdyż z pomocą przyjdą fotele kubełkowe, zawarte w wyposażeniu standardowym. 

Cupra Ateca (2020)

i

Autor: Seat Cupra Ateca (2020)

Design kabiny stał się bardziej wyrazisty. To wszystko zasługa elementów w kolorze miedzi i ciemnego aluminium, metalowym obudowom nawiewów i radia oraz podświetlanych portów USB (typu C) – dwa takie gniazda znajdziemy w przednim oraz tylnym rzędzie.

Nowa Cupra Ateca to również szerokie możliwości personalizacji, m.in. poprzez dobór najbardziej odpowiadających wersji foteli. W standardowej wersji otrzymujemy fotele kubełkowe z tapicerką Dinamica z elementami skóry ekologicznej, elementy dekoracyjne deski rozdzielczej w kolorze ciemnego aluminium oraz obicie drzwi ze skóry ekologicznej z przeszyciem w kolorze miedzi.

Zobacz: SUV wyjątkowy przynajmniej z dwóch powodów. Cupra Ateca 2.0 TSI 300 KM 4Drive DSG7 - TEST, OPINIA, WIDEO

Klienci, którzy zdecydują się na opcjonalną tapicerkę, otrzymają fotele kubełkowe z tapicerką z perforowanej, naturalnej skóry Nappa w kolorze Petrol Blue i skóry ekologicznej z opcją elektrycznego sterowania fotelem i funkcją pamięci.

Cupra Ateca (2020)

i

Autor: Seat Cupra Ateca (2020)

Czas cyfryzacji

Deskę rozdzielczą zdobi cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25-cala, umożliwiający dobór wyświetlanych parametrów jazdy i informacji z systemu multimedialnego. Z nawigacji satelitarnej można skorzystać nie za pomocą 9,2-calowego ekranu dotykowego, ale również za pomocą głosu. Wszystko dlatego, że odświeżony SUV został wyposażony w przydane rozwiązania technologiczne, jak m.in. system Full Link, który umożliwia bezprzewodowe podłączenie smartfona do samochodu (Apple CarPlay i Android Auto).

Przeczytaj także: Tak ewoluowała Cupra, zanim stała się wyodrębnioną marką

Inżynierowie Cupry wzięli pod uwagę korzystanie z samochodu nie tylko podczas jazdy, ale i postoju. W tym celu użyto aplikacji Connect, która pozwala na sprawdzenie informacji odnośnie podróży, miejscu zaparkowaniu auta lub przekroczeniu prędkości. Na pokładzie znajdzie się też mnóstwo systemów asystujących, tj. Pre-Crash Assist, predykcyjny tempomat (ACC), Travel Assist, Emergency Assist czy Side and Exit Assist.

Cupra Ateca (2020)

i

Autor: Seat Cupra Ateca (2020)

Osiągi godne sportowca

Priorytetem dla projektantów Cupry było zapewnienie wyjątkowych wrażeń z jazdy. Z tego powodu również nowa odsłona została wyposażona w 2-litrowy silnik TSI o mocy 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Dwusprzęgłowa, 7-biegowa skrzynia DSG przenosi moment na wszystkie cztery koła (4Drive), w wyniku czego sprint od 0 do 100 km/h to kwestia 4,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 247 km/h.

Za wyhamowanie auta odpowiedzialne są dedykowane hamulce marki Brembo. W zależności od okoliczności, kierowca sportowca będzie miał do dyspozycji sześć trybów jazdy: Normalny, Sportowy, Cupra, Śnieg, Off-road oraz Indywidualny. 

Cupra Ateca - osiągi

Silnik R4, 2.0 TSI
Moc 300 KM & 400 Nm
Skrzynia DSG7
Napęd 4Drive (4x4)
0-100 km/h 4,9 s.
Prędkość max. 247 km/h

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki