Debiutuje Opel Insignia GSi Sports Tourer po faceliftingu! To odświeżone kombi z DNA auta sportowego - GALERIA

2020-01-09 18:55

Zaledwie po miesiącu od prezentacji Insignii po faceliftingu, niemiecki producent zaprezentował odświeżony wariant GSi. Opel Insignia w tej wersji to idealna alternatywa dla tych, którzy potrzebują dużej przestrzeni, cenią sobie sportowe smaczki i kochają adrenalinę.

Nowy Opel Insignia po faceliftingu wygląda niemal identycznie jak swój poprzednik, jednak jeśli przyjżeć mu się trochę dłużej, można w prosty sposób odnaleźć kilka różnic. Przede wszystkim nowy flagowiec niemieckiej marki otrzymał nowy grill oraz adaptacyjne reflektory IntelliLux LED Pixel, które posiadają 168 niezależnych diód, zamiast 32. Ponadto pas przedni zdobi przemodelowany zderzak z większymi wlotami powietrza. Nie brakuje tu również charakterystycznych dla wariantu GSi chromowanych elementów ozdobnych.

Sprawdź: TEST Opel Insignia GSi 2.0 Turbo 260 KM 8AT: to nie ostatnie słowo

Podczas prezentacji auta na Salonie Samochodowym w Brukseli przedstawiciele marki nie rozdrabniali się nad wnętrzem, jednak po samych zdjęciach widać, że usportowiony wariant jest wyposażony w skórzane fotele sportowe, aluminiowe nakładki na pedały oraz najnowsze zegary. Całości towarzyszy także udoskonalony system multimedialny.

Opel Insignia GSi Sports Tourer (2020)

i

Autor: Opel Opel Insignia GSi Sports Tourer (2020)

Za napęd rodzinnego sportowca odpowiada 2-litrowa turbodoładowna jednostka benzynowa o mocy 230 KM, która za pomocą 9-stopniowej skrzyni automatycznej przekazuje cały moment obrotowy na wszystkie cztery koła. Ponadto samochód jest wyposażony w zaawansowany układ hamulcowy marki Brembo oraz udoskonalony układ kierowniczy. W standardzie otrzymamy także adaptacyjne zawieszenie FlexRide, które pozwala na jazdę w czterech różnych trybach — Standard, Tour, Sport oraz Competition.

Przy okazji premiery wariantu GSi producent podzielił się również szczegółami odnośnie całej gamy silnikowej. Wraz z faceliftingiem pod maską modelu Insignia pojawią się nowe 3- i 4-cylindrowe jednostki napędowe. Te mniejsze pochodzą z odświeżonej Astry. Mowa oczywiście o turbodoładowanym silniku benzynowym o pojemności 1,4-litra, który generuje 145 KM i 236 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz o 1,5-litrowym dielsu, który generuje 122 KM i 300 Nm.

Zobacz: TEST Opel Insignia GSi Sports Tourer 2.0 CDTi 210 KM AT8 4x4: nie traktujcie jej jak OPC!

Z kolei 4-cylindrowe silniki to 2-litrowa benzyna o mocy 200 Km i 350 Nm momentu obrotowego oraz 2-litrowa jednostka diesla, którą producent zaprezentuje nieco później. Warto dodać, że wszystkie 2-litrowe motory są odgórnie połączone z 9-stopniowym automatem, natomiast 3-cylindrowce będą domyślnie sprzedawane z 6-biegowym manualem lub opcjonalnie 8-stopniowym automatem.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki