Debiutuje Toyota Hilux GR Sport. Ta wersja przypomina o sportowych sukcesach pickupa

2022-01-04 10:36

Toyota Hilux jest znana jako samochód nie do zdarcia, ale oprócz bycia renomowanym wołem roboczym, ma na koncie również sukcesy w sporcie motorowym. Japoński pickup debiutuje w odmianie GR Sport, która ma przypominać o sukcesach m.in. w rajdzie Dakar.

Tak wygląda nowa, topowa wersja Toyoty Hilux. GR Sport to nawiązanie do sportowego dziedzictwa i sukcesów marki, również w najtrudniejszym rajdzie świata. Zespół Toyota GAZOO Racing stał się inspiracją do stworzenia pickupa, który wyróżnia się sportową stylizacją i dodatkami mającymi poprawić wrażenia z jazdy. Co zmieniło się w Toyocie Hilux GR Sport względem pozostałych wariantów?

W Hiluxie GR Sport przybyło sportowych akcentów, emblematów GR Sport oraz stylistycznych dodatków, które podkreślają charakter auta. Pojawił się nowy, czarny grill przedni z napisem Toyota, a także 17-calowe felgi aluminiowe lakierowane na czarno. Takim samym lakierem wykończone zostały lusterka, a czarny motyw bocznych stopni i błotników kontrastuje z jaskrawoczerwonymi sprężynami i amortyzatorami.

Zmiany we wnętrzu

We wnętrzu znalazły się z kolei sportowe fotele wykończone skórą i zamszem, a także przeszyte czerwoną nitką. Logotypy GR Sport umieszczone są na fotelach, przycisku rozruchu silnika, dywanikach i wyświetlaczu. Nie zabrakło również wstawek imitujących włókno węglowe i sportowych nakładek na pedały. O wyposażenie i komfort również nie musimy się martwić, bo Hilux GR Sport bazuje na dotychczasowej, topowej odmianie.

Toyota Hilux GR Sport
Autor: Toyota Toyota Hilux GR Sport

Toyota Hilux GR Sport - prowadzenie

Lista zmian nie kończy się oczywiście na dodatkach stylistycznych. Toyota obiecuje, że Hilux GR Sport będzie prowadził się lepiej. To efekt zmian w układzie jezdnym. Kluczową zmianą w układzie zawieszenia ma być wprowadzenie amortyzatorów jednorurowych z przodu i z tyłu oraz zmodyfikowanych sprężyn. Przednie sprężyny śrubowe zostały usztywnione, a w aucie zastosowano także poprawki znane z nowego Hiluxa, w tym przeprojektowane resory piórowe i nowe tuleje. W efekcie samochód ma dawać poczucie niezawodności w najbardziej wymagających sytuacjach. W porównaniu ze standardowym Hiluxem wersja GR Sport ma więc poprawione właściwości jezdne - karoseria zachowuje się stabilnie, nadwozie ma przechylać się w mniejszym stopniu, a tylna oś ma lepiej trzymać się drogi.

Zmiany nie objęły układu napędowego, co oznacza, że Toyota Hilux GR Sport ma pod maską 2.8-litrowy silnik diesla o mocy 204 KM. Moment obrotowy 500 Nm jest przekazywany na koła za pomocą 6-stopniowej skrzyni automatycznej i może trafiać na tylną lub na obie osie. Nowy Hilux GR Sport trafi do europejskich salonów latem 2022 roku.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE