Debiutuje w drugiej odsłonie! Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna już oficjalnie - GALERIA

2019-04-02 15:42

Kiedy nowy Mercedes-AMG A 35 w nadwoziu hatchback został zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Paryżu, zrobił na całym świecie niemałe zamieszanie. Niestety, auta w tym nadwoziu nie są tak popularne w Stanach Zjednoczonych, jak np. krótkie sedany. Niemiecki producent na szczęście to przewidział i z myślą o rynku amerykańskim stworzył A 35 Limousine.

Jak można się domyślać, A 35 Limousine to w gruncie rzeczy wszystko to, co prezentuje wersja hatchback, tylko z odrobinę wydłużonym kufrem. Obie wersje bazują na tej samej płycie podłogowej, o rozstawie osi wynoszącym 2729 mm. Mamy do czynienia z tymi samymi zderzakami, progami, kołami i dwiema końcówkami układu wydechowego.

Z tyłu natomiast znalazły się nieco inne lampy, a zamiast dużego sportowego spojlera, na końcu klapy bagażnika znalazła się subtelna lotka. Pozostając chwilę przy bagażniku, warto wspomnieć, że sedan powinien zadowolić klientów swoją 420-litrową przestrzenią bagażową.

Nowy Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna

i

Autor: Mercedes-Benz Nowy Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna

W środku również nic nowego nie zaskakuje. Przednie siedzenia są dokładnie takie same jak w hatchbacku, w tym także sportowa kierownica spłaszczona u dołu i w pełni cyfrowy kokpit wyposażony w najnowszy system info-rozrywki MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Charakter modelu A 35 odzwierciedla również pięć różnych trybów jazdy, wizualne sportowe zegary oraz czerwone oświetlenie wnętrza.

Nowy Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna

i

Autor: Mercedes-Benz Nowy Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna

Oczywiście potencjalni klienci na Mercedesa-AMG A 35 4Matic będą zainteresowani przede wszystkim osiągami. W tej kwestii nie ma się czego obawiać, ponieważ zarówno hatchback, jak i sedan napędza turbodoładowana 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 306 KM i 400 Nm momentu obrotowego, połączona z 7-stopniową skrzynią automatyczną o dwusprzęgłowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT 7G. Takie połączenie pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w 4.8 sek., a prędkość maksymalna — podobnie jak we innych pojazdach producenta — zostanie ograniczona do 250 km/h.

Zastosowany w A 35 Limousine napęd 4Matic domyślnie przekazuje moment obrotowy na przednią oś, ale kiedy będzie to potrzebne, rozdzieli go na obie osie w proporcji 50/50. Za aktywny transfer momentu obrotowego do tylnych kół odpowiada zamontowane przy tylnej osi, elektromechaniczne sterowane sprzęgło wielotarczowe. Dystrybucja siły napędowej zależy nie tylko od prędkości jazdy, przyspieszenia wzdłużnego i poprzecznego oraz kąta skrętu kół, ale także od różnicy w prędkości obrotowej poszczególnych kół, wybranego przełożenia oraz pozycji pedału gazu.

Nowy Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna

i

Autor: Mercedes-Benz Nowy Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna

Producent nie podaje jeszcze oficjalnej daty premiery nowego Mercedesa-AMG A 35 4Matic Limousine, natomiast pewne jest to, że jeszcze w tym roku na pewno trafi zarówno na rynek Amerykański, jak i Europejski.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki